دلیل جهش ناگهانی قیمت ارزهای دیجیتال چیست؟ بررسی 3 فاکتور کلیدی

دلیل جهش ناگهانی قیمت ارزهای دیجیتال چیست؟ بررسی 3 فاکتور کلیدی

امروز بازار کریپتو رو به رشد است که منعکس کننده انتظارات فعالان بازار مبنی بر کاهش تورم پس از داده های مثبت اقتصادی است.

قیمت ارزهای دیجیتال امروز افزایش یافته است و بیت کوین، اتریوم، سولانا و آلتکوین های متعدد پس از انتشار داده های فعالیت کارخانه های ایالات متحده (ISM) در 4 ژانویه که نشان دهنده کاهش تقاضا و قیمت های ورودی پایین تر برای تولیدکنندگان بود، افزایش یافت و سرمایه گذاران انتظارات مثبتی نسبت به فدرال داشتند. این داده ها ممکن است باعث شود افزایش نرخ بهره در آینده و قیمت دلار آمریکا کاهش یابد.

با وجود قدرت رالی امروز، ماندگاری آن همچنان زیر سوال است زیرا سرمایه گذاران پیش بینی می کنند که صورتجلسه فدرال رزرو در 4 ژانویه به اندازه افزایش نرخ بهره آمریکا در آینده اشاره کند.

بازارهای کریپتو و سهام قبل از گزارش حقوق و دستمزد غیر کشاورزی در 6 ژانویه واکنش مثبتی نشان دادند و ارقام نشانه های خوبی را به همراه داشت. این می‌تواند مبنایی برای افزایش ملایم‌تر نرخ در آینده باشد.

نمای کلی تولید

با توجه به داده های ارائه شده در صورتجلسات FED، بازارها ممکن است روند صعودی بیشتری داشته باشند، یا ممکن است روندی کلی از سودهای روزانه رخ دهد.

به طور کلی، بازار کریپتو هنوز به طور قابل توجهی از بالاترین رکورد خود پایین است، اما قیمت اتریوم واکنش مثبتی نشان داد و در 4 ژانویه به 1,253 دلار به بالاترین سطح 3 هفته اخیر رسید. علیرغم این دستاوردها، بسیاری از معامله گران هنوز نگران تبدیل اتریوم صندوق Grayscale به طور بالقوه به Reg M هستند که امکان برداشت قیمت لحظه ای و تأثیر احتمالی آن بر بازار را فراهم می کند.

با توجه به نوسانات کم بیت کوین، برخی از تحلیلگران معتقدند که قیمت ها در آستانه بازگشت هستند، اما در این بین، اقدام قیمت محدود بیت کوین می تواند تقویت کننده ای برای افزایش قیمت آلت کوین ها باشد.

♦️بیایید سه عامل اصلی موثر بر قیمت ارزهای دیجیتال را بررسی کنیم.

کاهش تقاضا در میان بازار کار، FOMC را در مرکز قرار می دهد

تورم بالا یک مشکل بزرگ در سال 2022 بود و داده های اخیر ISM ممکن است دلایل متعددی را به فدرال رزرو برای کندتر کردن روند افزایش نرخ بهره ارائه دهد. اگر قرار بود تورم کاهش یابد، چیزی که داده‌های ISM ممکن است نشان دهد که پاول پیشنهاد کرده است که در صورت کاهش تورم، افزایش‌های کوچک‌تری در ماه‌های بعدی اتفاق می‌افتد.

پاول در کنفرانس مطبوعاتی خود در FOMC در 14 دسامبر به اهمیت زنجیره تامین بر تورم اشاره کرد:

شما می توانید تورم را به سه نوع سطل تقسیم کنید. اولین مورد تورم کالاها است و اکنون می بینیم که واقعاً یک سال و نیم است که انتظار داشتیم شرایط عرضه بهتر شود. و در نهایت زنجیره‌های تامین ثابت می‌شوند و تقاضا کمی کاهش می‌یابد و شاید کمی به سمت خدمات بازگردد. و شاهد کاهش تورم کالاها هستیم. ما اکنون شروع به دیدن آن در این گزارش و آخرین گزارش کرده ایم.

در حال حاضر انتظار می‌رود کمیته بازار آزاد فدرال در ماه فوریه بازدهی 50 تا 75 واحد پایه داشته باشد که طبق ابزار FedWatch به اندازه 75 واحد پایه معمول نیست.

نمودار احتمالات نرخ هدف فدرال رزرو

پاول هشدار داده است که سیاست پولی تهاجمی ممکن است تا رسیدن به نرخ تورم ۲ درصدی ادامه یابد.

علیرغم برخی تحولات امیدوارکننده، ما راه درازی برای بازگرداندن ثبات قیمت ها در پیش داریم.

تحلیلگران و تحلیلگران معامله گران اخبار “مثبت” CPI را جشن می گیرند

در حالی که بیت کوین و آلت کوین ها هنوز رویدادهای ریسکی دارند که می تواند بر قیمت تأثیر بگذارد، معاملات آتی بیت کوین به معامله گران نشان می دهد که اکثریت از فروش به خرید تغییر وضعیت داده اند. با توجه به داده های سایت کوین گلس 78.99٪ از معامله گران بیت کوین پوزیشن خرید (Long) باز کرده اند. این در حالی است که تنها 3.76 درصد معامله گران و تریدرها معامله فروش (Short) باز کرده اند. 

🔺در حالی که بازار اکثریت در وضعیت خرید (Long) است، نوسانات بیت کوین از نظر تاریخی پایین می باشد. همراه با کاهش حجم نقدینگی، نوسانات بیت کوین در 3 ژانویه به پایین ترین سطح 2.5 ساله خود رسید که نشان دهنده حرکت قیمت آتی است.

ری سالموند، رئیس بازارهای کوین تلگراف در رابطه با حرکت فعلی بازار گفت:

نوسانات کم سابقه بیت کوین می تواند به معامله گران اعتماد به آلت کوین ها را بدهد زیرا تثبیت قیمت بیت کوین یا معاملات محدود به یک حرکت رنج و بدون روند از لحاظ تاریخی زمینه را برای افزایش قیمت آلت کوین در سطح بازار فراهم کرده است. در این شرایط، معامله‌گران تکنیکال ممکن است به مؤلفه‌های TA مانند همگرایی ساختار بازار بین میانگین‌های متحرک و سطوح مختلف حمایت و مقاومت اعتبار بیشتری بدهند.

در حالی که قیمت بیت کوین و اتریوم تحت تأثیر جریان بی پایان اخبار منفی قرار گرفته اند، رالی امروز یک حرکت صعودی را نشان می دهد.

شاخص دلار (DXY) به کاهش خود ادامه می دهد

پس از یک روند صعودی در طول سال 2022، شاخص دلار آمریکا اکنون شروع به نشان دادن نشانه هایی از سرد شدن کرده است.

شاخص دلار آمریکا (DXY) اخیراً به بالاترین سطح خود از سال 2002 رسیده است و ممکن است پس از اینکه داده ها نشان می دهد تورم در ژوئن 2022 به اوج خود رسیده است، شتاب آن کاهش یافته. در یک دنیای ایده آل، سرمایه گذاران به طور ایده آل، عقب نشینی DXY را دلیلی برای افزایش تمایل به دارایی های ریسک مانند ارزهای دیجیتال می دانند.

همبستگی BTC و DXY

🔰عقب نشینی DXY با افزایش قیمت بیت کوین و آلت کوین ها همراه بوده است. از لحاظ تاریخی، DXY با قیمت بیت کوین در جهت مخالف دنبال می شود.

به طور کلی، بازارهای کریپتو احتمالاً همچنان شاهد افزایش قیمت خواهند بود و اکثر تحلیلگران معتقدند که روزهای پرنوسان زیادی در پیش است.

در حالی که اخبار مثبت کاهش تورم قبل از جلسه FOMC باعث افزایش کوتاه مدت قیمت ارزهای دیجیتال می شود، واکنش بازار به حقوق و دستمزدهای غیرکشاورزی آتی و داده های بیکاری، به علاوه گزارش CPI تعیین کننده واقعی جهتی که بازار انتخاب می کند، خواهد بود.

منبع: کوین تلگراف

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments