دلیل افزایش قیمت اتریوم چیست؟ | رشد 43 درصدی ETH تنها در 7 روز 

دلیل افزایش قیمت اتریوم چیست؟ | رشد 43 درصدی ETH تنها در 7 روز 

از 18 جولای، بیت کوین [BTC]، سطح 22500 دلار را شکست و به بالاترین سطح 23800 دلار در طول معاملات روزانه رسید. اتریوم [ETH] همچنین بالای منطقه 1600 دلار معامله شد، موقعیتی که آخرین بار در 12 ژوئن به آن دست یافت.

اتریوم، دومین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار، هفته گذشته 45 درصد رشد کرد و از اکثر ارزهای دیجیتال عملکرد بهتری داشت.

🔴این می تواند یک توضیح ساده داشته باشد: همانطور که تیم توسعه اتریوم به پایان یک ارتقاء چند ساله و بسیار چالش برانگیز نزدیک می شود، معامله گران در حال افزایش هستند. در نتیجه با خرید اتریوم به افزایش قیمت آن کمک می کنند اگرچه با توجه به عوامل اقتصادی کلان هنوز روزهای پر خطری در پیش است.

این در حالی است که توضیحات دیگری علت افزایش قیمت اتریوم را هدایت می کند، اما نزدیک شدن به بروز رسانی ادغام اتریوم یکی از محرک های اصلی تغییرات قیمت است.

همانطور که توسعه دهندگان به پایان یک ارتقاء چند ساله و بسیار سخت نزدیک می شوند، دیدگاه معامله گران و سرمایه گذاران اتریوم از منفی به مثبت تغییر کرده است. با انتظارات اجتماعی عظیم از بروز رسانی ادغام، حاشیه سود کل عرضه ETH اکنون از پایین ترین سطح 41 درصدی به 56 درصد افزایش یافته است.

علت بالا رفتن قیمت اتریوم از نظر کارشناسان چیست؟

به گفته یووی یانگ، مدیر تجزیه و تحلیل مالی در StoneX، افزایش قیمت اتریوم به دلیل دو است. اولین مورد، برنامه اخیراً اعلام شده برای بروزرسانی «ادغام» یا همان Merge اتریوم است که باید به طور چشمگیری کارایی انرژی شبکه را بهبود می بخشد. یانگ ادعا می کند که دومین دلیل، آرامش موجود در بخش کلان اقتصادی است.

همچنین داده‌های گلس‌نود، افزایش ۲۲ درصدی اتریوم در این هفته به دلیل تسویه قابل توجه قرارداد های آتی فروش (Short) می داند.

تاثیر بروز رسانی ادغام بر افزایش قیمت اتریوم

آگاهی فزاینده ای وجود دارد که «ادغام» ممکن است بر بازارها در توییتر، دیسکورد و هر جای دیگری که مردم درباره ارزهای دیجیتال بحث می کنند تأثیر بگذارد. با این حال، پس از ماه‌ها قیمت‌های پایین، آن‌طور که ویتمور بیان کرد، این اتفاق به معنای «بازگشت خوش‌بینی» در بازار ارزهای دیجیتال است. ادغام همچنین یک حفره را پر می کند و به علاقه مندان رمز ارز اجازه می دهد تجربیات خود را در مورد اینکه چگونه این فناوری در حال تغییر جهان است با دیگران به اشتراک بگذارند.
🟠عواقب بروز رسانی “ادغام” و تاثیر آن بر قیمت ETH
برخی دیگر استدلال می کنند که ادغام به دلایل ساختاری باعث افزایش قیمت ETH می شود. این ارتقا با پاداش دادن به سرمایه‌گذارانی که دارایی‌های خود را در شبکه به اشتراک می‌گذارند و از طریق فرآیند استکینگ قفل می کنند، تغییری اساسی در کاربردهای احتمالی اتریوم نشان می‌دهد.

افزایش قیمت اتریوم یک تله گاوی است یا شروع رالی صعودی؟

با نزدیک شدن به ادغام مورد انتظار، اتریوم عملکرد بهتری از بازار گسترده تر ارزهای دیجیتال دارد، اما تصویر بزرگتر همچنان تا حد زیادی نزولی است و کارشناسان معتقدند که رالی فعلی ETH می‌تواند یک تله گاوی باشد. تله گاوی سیگنالی است که نشان می‌دهد روند کاهشی در دارایی‌های کریپتو معکوس شده است و این رالی صعودی محرک اصلی حرکت اخیر این دارایی به اطلاعیه های مربوط به تغییر نهایی آن به اثبات سهام (PoS) مرتبط است که برای 19 سپتامبر در نظر گرفته شده است.

در حالی که این ارتقا محرک اصلی احساسات فعلی بازار ETH است، این دارایی همچنان 68 درصد نسبت به بالاترین رکورد تاریخ نوامبر 2021 خود فاصله دارد.

همچنین نگرانی هایی وجود دارد که مقدار قابل توجهی از ETH ممکن است پس از بروز رسانی ادغام و رهایی آن از قراردادهای هوشمند سهامداری به بازار سرازیر شود.

بر اساس نظرسنجی اخیر Finder که قبل از رالی اخیر انجام شد، گفت که هنوز احساسات منفی زیادی در مورد قیمت اتر کوتاه مدت وجود دارد.

گروهی متشکل از 54 کارشناس صنعت که در نظرسنجی شرکت کردند فکر کردند ETH تا پایان سال 2022 به ارزش 1711 دلار خواهد رسید و تا سال 2025 به 5739 دلار می رسد، قبل از اینکه در سال 2030 به 14412 دلار برسد.

فایندر گفت چند عامل کلان اقتصادی وجود دارد که می تواند باعث این عقب نشینی شود. انتظار می رود فدرال رزرو ایالات متحده در جریان نشست 26 تا 27 جولای خود مجدداً 75 واحد پایه افزایش دهد که به طور کلی برای بازارهای کریپتو نزولی است. اگر بیت کوین (BTC) سقوط کند، اتریوم مطمئناً کاهش می یابد.

علاوه بر این، دفتر تحلیل اقتصادی ایالات متحده (BEA) تخمین قبلی خود را از رشد تولید ناخالص داخلی سه ماهه دوم در 28 جولای برای دارایی های ریسک پذیر مانند اتریوم منتشر خواهد کرد.

آیا ارزهای دیجیتال از سقوط جان سالم به در بردند؟

افزایش اخیر کریپتو در اواسط جولای، همراه با سایر شاخص های اقتصادی مثبت که می تواند نشان دهنده چرخش آهسته بازار نزولی باشد، می تواند نشان دهنده بهبود ارزهای دیجیتال باشد. همچنین ممکن است سریعتر از آن چیزی که بسیاری تصور می کردند اتفاق بیفتد.

در حالی که شکست پروژه Terra ممکن است یک محرک برای کاهش قیمت ارزهای دیجیتال بوده باشد، سایر عوامل اقتصادی از جمله تورم و افزایش نرخ بهره نیز در سقوط کریپتو نقش داشته اند. به گفته گاردین، «زمانی که تورم افزایش می‌یابد، بیت کوین کاهش می‌یابد و با کاهش چشم‌انداز رشد، فرصت یک انقلاب دیجیتال نیز کاهش می‌یابد».

با این حال، بقای کریپتو به فناوری قدرت دهنده آن یعنی بلاک چین گره خورده است. از این رو با رشد و توسعه پروژه های متاورس، NFT ها و حتی بازی های NFT، فناوری پشت ارزهای دیجیتال عملکردی امیدوارکننده تر از همیشه از خود نشان می دهند. ادلمن در مصاحبه قبلی خود با GOBankingRates خاطرنشان کرد: 

ویژگی‌های اساسی فناوری بلاک چین نشان‌دهنده پیشرفت‌های عظیمی برای تجارت است: کسب‌وکارهایی که در سراسر جهان از این فناوری استفاده می‌کنند، می‌توانند سریع‌تر و ارزان‌تر، با امنیت، شفافیت و گنجاندن بیشتر کار کنند. همانطور که ترکیدن حباب Dot-Com باعث پایان اینترنت نشد، زمستان کریپتو امروز به پایان اینترنت 3.0 تبدیل نخواهد شد.

با پایان یافتن آخرین زمستان ارزهای دیجیتال، به احتمال زیاد بسیاری از سکه ها از بین خواهند رفت. به عنوان مثال، بسیاری از کریپتوهای پنی، که سرمایه گذاری های بسیار سوداگرانه و بی ثبات هستند، ممکن است بدون امید به احیا سقوط کنند. اما ارزهای رمزنگاری شده با کاربردهای فراوان، از جمله بیت کوین و اتریوم، احتمال بیشتری برای مقابله با طوفان دارند.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments