دلیل انفجار قیمت بیت کوین و آلت کوین ها چیست؟ رشد 15 درصدی BTC تنها در یک هفته

دلیل انفجار قیمت بیت کوین و آلت کوین ها چیست؟ رشد 15 درصدی BTC تنها در یک هفته

قیمت بیت کوین به بالاترین حد خود در سال گذشته رسیده است زیرا هیجان سرمایه گذاران در مورد سرمایه گذاری BlackRock و Fidelity برای درخواست ETF های لحظه ای بیت کوین رویاهای یک بازار صعودی جدید را تقویت می کند.

قیمت بیت کوین امروز افزایش یافته و به بالاترین حد در سال 2023 در 31431 دلار رسیده است. قیمت جدید BTC از اول سال تا به امروز در بحبوحه علاقه سازمانی اخیر به بیت کوین از سوی شرکت هایی مانند BlackRock و Fidelity Investments که هر دو در دو هفته گذشته برای ETF بیت کوین ثبت نام کرده اند، رخ می دهد.

به نظر می‌رسد که منافع سازمانی اخبار منفی در مورد سرکوب بایننس و کوین‌ بیس توسط SEC را نفی کرده است و معامله‌ گران صعودی همچنان بر معاملات فروش بیت‌ کوین غلبه می‌کنند.

علاقه سازمان های نهادی، جرقه افزایش قیمت بیت کوین

قیمت بیت کوین پس از ثبت درخواست BlackRock برای ETF بیت کوین در ایالات متحده در 15 ژوئن شروع به افزایش کرد. در حالی که بلک راک اولین کسی نیست که برای ETF بیت کوین از SEC درخواست می کند، آنها بزرگترین متقاضیان فعلی هستند.

تا به امروز، SEC با وجود متقاضیان متعدد از جمله Cathie Wood’s ARK و 21Shares که سه بار برای تایید درخواست کرده اند، از تایید ETF بیت کوین امتناع کرده است. شرکت دیگری که از دریافت ETF بیت کوین محروم شد Grayscale است. پس از رد، این شرکت SEC را به دادگاه برد تا در مورد سالم بودن معاملات آتی بیت کوین استدلال کند.

بلک راک با بیش از 8.5 تریلیون دلار دارایی تحت مدیریت، بزرگترین مدیر دارایی جهان است. این شرکت همچنین از Coinbase برای حفظ بیت کوین طبق پرونده در SEC استفاده خواهد کرد.

این برنامه همچنین ETF صندوق Grayscale را تقویت کرده است و این تخفیف به بالاترین حد خود در سال 2023 زیر 35٪ نزدیک می شود.

دارایی های Grayscale

یکی دیگر از غول های خدمات مالی، دویچه بانک، علاوه بر درخواست Valkyrie برای ETF بیت کوین و ETF استخراج بیت کوین، برای مجوز نگهداری دارایی دیجیتال در آلمان درخواست داد.

انحلال ممکن است قیمت بیت کوین را بالاتر ببرد

در اوایل ژوئن 2023، فروشندگان کوتاه مدت با نرخ کمتری نسبت به خریدهای بلند مدت منحل شدند. اعلامیه بایگانی ETF بلک راک در 15 ژوئن، ثروت را از فروشندگان کوتاه مدت با بیش از 220 میلیون دلار فروش از آن تاریخ دور کرده است. تنها در 24 ساعت گذشته، بیش از 31 میلیون دلار معامله فروش بیت کوین لیکویید و نقد شده است.

نقدینگی های آتی بیت کوین

به‌نظر می‌رسد با وجود روند زیان‌ دهی فروشندگان کوتاه مدت، این گروه سرمایه‌ گذار در حال دو برابر شدن است. در 23 ژوئن، 53 درصد از پوزیشن های شورت از بین رفتند که به طور بالقوه می‌تواند فرصتی برای افزایش قیمت بیت کوین ایجاد کند.

نسبت معاملات خرید به فروش بیت کوین

کاهش شاخص دلار آمریکا

یکی دیگر از نشانه های مثبت قیمت بیت کوین، کاهش شاخص دلار آمریکا (DXY) است. از نظر تاریخی زمانی که شاخص DXY کاهش می یابد، تمایل به دارایی های ریسک پذیر مانند بیت کوین افزایش می یابد.

شاخص قیمت دلار

از آنجایی که افزایش نرخ بهره هفته گذشته توسط فدرال رزرو متوقف شد، برخی از فعالان بازار فکر می کنند که اقتصاد ایالات متحده ممکن است رشد کند و دلار همچنان به کاهش خود ادامه دهد. اگر این اتفاق بیفتد، بیت کوین می تواند در کنار بازارهای سهام به رشد خود ادامه دهد. هرچه فضای کلان بهتر باشد، برای قیمت بیت کوین بهتر است.

به طور معمول، بین بیت کوین و شاخص های سهام مانند S&P 500 همبستگی نزدیکی وجود دارد. پس از توقف افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در 14 ژوئن، سهام شاهد جهش بزرگی در حالی که قیمت بیت کوین کاهش یافت. اکنون به نظر می رسد که رالی فعلی بیت کوین اجازه می دهد تا قیمت آن افزایش یابد.

قیمت بیت کوین در مقابل S&P 500

برخی از فعالان بازار فکر می کنند که اقتصاد ایالات متحده ممکن است رشد کند و دلار می تواند به کاهش خود ادامه دهد. اگر این اتفاق بیفتد، بیت کوین می تواند در کنار بازارهای سهام به رشد خود ادامه دهد.

در حالی که قیمت بیت کوین در کوتاه مدت پس از اخبار بلک راک و کاهش ارزش دلار حرکت صعودی را نشان می دهد، شاخص ترس و طمع بیت کوین به بالاترین حد خود در 3 ماه گذشته رسیده است.

شاخص ترس و طمع

منبع: کوین تلگراف

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments