علت سقوط ارز FTT چیست؟ آیا سرنوشت لونا کلاسیک تکرار خواهد شد؟

ژائو، مدیرعامل صرافی ارزهای دیجیتال بایننس، گفت که شرکت او کل دارایی خود در توکن FTT، توکن بومی صرافی رقیب FTX، نقد خواهد کرد.

ژائو در توییتی در 6 نوامبر گفت که این تصمیم پس از “افشای اخیری که فاش شده است” گرفته شده است.

در توییت بعدی، CZ توضیح داد که نقد کردن ارز FTT فقط مدیریت ریسک دارایی و با اشاره به درس‌های آموخته شده از سقوط لونا کلاسیک (LUNC) و چگونگی تأثیر آن بر بازیگران بازار است.

او همچنین افزود:

ما از افرادی که پشت سر آنها علیه سایر بازیگران صنعت لابی می کنند، حمایت نخواهیم کرد.

توییت

کوین تلگراف می‌داند که تصمیم بایننس برای انحلال توکن به دلیل گزارش‌هایی است که در مورد ترازنامه اخیراً فاش شده از تحقیقات آلامدا است توسط سم بنکمن فری تاسیس شده و ادعا می‌کند میلیاردها دلار از دارایی‌های Alameda در توکن FTX گره خورده است.

کارولین الیسون، مدیرعامل Alameda Research در توییتی در 6 نوامبر گفت که ترازنامه منعکس کننده داستان واقعی نیست و اشاره کرد که ترازنامه مورد بحث فقط برای “زیرمجموعه ای از نهادهای شرکتی ما” و سایر دارایی ها به ارزش بیش از 10 میلیارد دلار است.

بنکمن-فرید در توییتی از ادعای الیسون حمایت کرد و گفت: «شایعه‌های بی‌اساسی منتشر شده است».

کوین تلگراف برای شفاف سازی در مورد دلایل نقد کردن دارایی با بایننس تماس گرفت، یکی از سخنگویان گفت که این شرکت در حال حاضر هیچ به روز رسانی بیشتری ندارد.

ژائو اعلام نکرد که چرا توکن های FTT بایننس را به فروش می رساند، اما فاش کرد که صرافی به دلیل خروج از سهام FTX در سال گذشته، حدود 2.1 میلیارد دلار معادل بایننس BUSD – استیبل کوین صرافی – و FTT دارد.

🔴او اضافه کرد که بایننس سعی می کند توکن ها را به گونه ای بفروشد که “تاثیر بازار را به حداقل برساند” و اظهار داشت که انتظار دارد فروش توکن چند ماه طول بکشد!

آیا بایننس توکن FTT بیشتری را به فروش می رساند؟

طبق توییت CZ، بایننس به تدریج دارایی توکن FTT را برای جلوگیری از هر گونه تاثیری در بازار، حذف خواهد کرد. انحلال کامل ممکن است با توجه به نقدینگی موجود در بازار چند ماه طول بکشد. مدیرعامل بایننس همچنین تصریح کرد که این نباید به عنوان حمله به رقیب تلقی شود.

🛑اگرچه همانطور که دیروز توسط WhaleAlert گزارش شد، 22,999,999 توکن FTT به ارزش نزدیک به 584.8 میلیون دلار از یک کیف پول نهنگ ناشناس به صرافی Binance منتقل شد. این نشانه این است که فروش گسترده ای در حال انجام است.

چرا قیمت توکن FTT در حال کاهش است؟

به‌عنوان اثر اعلام فروش هنگفت توسط بایننس، به قیمت توکن FTT ضربه بزرگی وارد شد. در زمان نوشتن، قیمت این رمز ارز 22.10 دلار است که 4 درصد در 24 ساعت گذشته کاهش یافته است. پیش از این، به محض انتشار این خبر، قیمت به 22 دلار کاهش یافت.

همانطور که توسط Coindesk گزارش شده است، اطلاعات بحث برانگیز در اسناد مالی صرافی FTX و تحقیقات Alameda فاش شد.

هر دوی این شرکت‌ها تجارت‌های متفاوتی دارند، اما ترازنامه تحقیقات Alameda نشان می‌دهد که مجموع کل توکن های FTT 14.6 میلیارد دلار است، در حالی که تنها 3.66 میلیارد دلار آن در حال حاضر آنلاک یا نقد شده است.

بحث اصلی در مورد توکن های FTT غیر نقدی است که Alameda در کتاب های خود منتشر شده توسط خود صرافی FTX نشان می دهد. هر دو شرکت متعلق به سام بانکمن فرید هستند.

واکنش رئیس صرافی FTX به شایعات

SBF در آخرین موضوع توییتر خود به شایعات موجود در بازار پرداخته است. او گفت که FTX و گروه شرکت های آن به شدت تحت نظارت هستند و همه حسابرسی های مالی را حفظ می کنند. با این حال، او گفت که کاربران FTX نیازی به وحشت ندارند زیرا همه برداشت‌ها به خوبی کار می‌کنند.

 ما قبلاً میلیاردها دلار واریز و برداشت را امروز پردازش کرده ایم. ما ادامه خواهیم داد (برای پردازش بیشتر، بررسی‌های ضد هرزنامه را انجام می‌دهید – متأسفیم اگر چنین شایعاتی منتشر شده و نگرانی ایجاد کرده است.) همچنین تبدیل‌های استیبل کوین به USD در جریان است.

او همچنین از همه حامیان خود که همچنان در این صرافی باقی ماندند تشکر کرد.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

5 1 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
پوریا
پوریا
1 سال قبل

سلام ارزش توکن FTT امروز 90 درصد کاهش یافت و این ینی پروژه لونا دوباره اتفاق افتاده. صنعت کریپتو کثیف ترین صنعت جهانه میتونن تو یه روز ارزش سهمو 100 درصد حتی بیشتر بالا ببرند وبلعکس!!!! 95 درصد کوین ها اینطوری کله ملق خواهند شد. فارکس خیلی مطمعن تر از کریپتوعه یادتون باشه.!