ارز اوردینالز (ordi) چیست؟ بررسی کامل پروژه Ordinals و سرمایه گذاری در آن

ارز اوردینالز (ordi) چیست؟ بررسی کامل پروژه Ordinals و سرمایه گذاری در آن

اوردینالز (ORDI) یک ارز دیجیتال است که بر اساس ویژگی نوشته در بلاک چین بیت کوین عمل می کند و با اسکریپت های نوشته شده بر روی بلاک چین بیت کوین کار می کند. این پلتفرم دارای مکانیزمی است که به کاربران اجازه می‌دهد داده‌ها (تصاویر، متن، صدا، ویدئو…) را به کوچک‌ ترین واحد بیت‌ کوین، ساتوشی، متصل کنند، به این معنی که کاربران می‌توانند 100 میلیون NFT در هر بیت کوین ایجاد کنند. NFT ها را می توان بدون نیاز به راه حل های لایه 2 معامله کرد. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا به برخی از سوالات از جمله اینکه ارز ordi چیست، چگونه کار می کند، در کدام صرافی موجود است و غیره پاسخ دهیم. 

ارز اوردینالز چیست و چگونه کار می کند؟

با مجموع 2100 تریلیون ساتوشی، بیت کوین با پروتکل Ordinals به دستاوردهای جدیدی در قالب NFT و توکن ها باز می رسد. ارز Ordinals یک ارز دیجیتال مبتکرانه است که بر روی پروتکل بیت کوین اجرا می شود و اطلاعاتی مانند متن و تصاویر را به عنوان توکن NFT ارائه می دهد.

از ویژگی های سکه Ordinals به اختصار می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • با استفاده از پروتکل بیت کوین، کاربری جدیدی ایجاد می کند.
  • اطلاعاتی مانند متن و تصاویر را به عنوان NFT و توکن ها ارائه می دهد.
  • به عنوان یک ارز دیجیتال جدید و منحصر به فرد توجهات را به خود جلب می کند.

ارز ordi چیست و آینده آن چگونه خواهد بود؟

پیش بینی دقیق در مورد قیمت آینده ارز ordi دشوار است. با توجه به نوسانات و ماهیت رقابتی بازار ارزهای دیجیتال، برای سرمایه گذاران مهم است که با دقت و آگاهانه عمل کنند. هنوز برای ORDI که قصد دارد در صورت سفارشی سازی زیرساخت بیت کوین، شاهد تولد جدید اتریوم (ETH) در بیت کوین باشد، خیلی زود است.

مزایا و معایب ارز Ordinals

مزایا و معایب ارز Ordinals

مزایا 

  • افزایش جریان نقدی: این پلتفرم به افزایش جریان نقدی در بازار کمک می کند. با حمایت بایننس، سرمایه گذاران علاقه زیادی به توکن های ordi دارند که به وضوح می توان آن را در انفجار 200 درصدی قیمت توکن تنها در یک هفته مشاهده کرد.
  • افزایش حجم تراکنش: به لطف ویژگی سوزاندن ساتوشی در مصنوعات دیجیتال، حجم تراکنش NFT در بیت کوین به طور تصاعدی افزایش یافت.
  • سود بالا: جذب کاربران و ایجاد یک جامعه قوی به استخراج کنندگان کمک می کند تا به راحتی سود بالایی کسب کنند.
  • نوع منحصر به فرد دارایی رمزنگاری: برخلاف ارزهای رمزنگاری شده معمولی، Ordinals متون، تصاویر … را در قالب NFT یا توکن تجسم می کند، دارایی منحصر به فرد ایجاد می کند و سرمایه گذارانی را جذب می کند که دوست دارند کاوش کنند.

معایب

  • کارمزد تراکنش های بالا: کارمزد تراکنش ها در پلتفرم ها، به ویژه بیت کوین، زمانی که حجم تراکنش به طور چشمگیری افزایش یابد، به سرعت افزایش می یابد. Ordinals در حال کار با شرکا برای محدود کردن این است.
  • سرعت تراکنش کاهش می یابد: هنگامی که تعداد کاربران افزایش می یابد و مقیاس پذیری پروتکل نمی تواند پاسخ دهد، خطر تراکم شبکه وجود دارد که بر سرعت تراکنش تاثیر می گذارد.
  • افزایش اندازه بلاک: افزایش اندازه بلوک به دلیل اتصال داده ها و ساتوشی ها تاثیر منفی بر توانایی پردازش سیستم، کاهش سرعت انتقال داده دارد.
  • عدم تقارن ارزش ساتوشی: اوردینالز NFT های کمیاب را ارائه می دهد که ارزش بالاتری نسبت به NFT های معمولی دارند، که ممکن است بر فروش NFT در آینده تاثیر بگذارد.
  • مقررات حقوقی: برخی کشورها و مناطق هنوز از ارزهای رمزنگاری شده محافظت نمی کنند، که باعث ایجاد مشکلاتی در روند گسترش بازار Ordinals می شود.

جمع بندی 

ارز Ordinals به هر ساتوشی یک شماره سریال می دهد و آنها را در تراکنش ها ردیابی می کند. پس از اینکه پروژه در لیست بایننس قرار گرفت، بسیاری از پروژه های BRC20 به سرعت افزایش یافتند و پایه ای قوی برای توسعه Ordinals در آینده ایجاد کردند. 

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

5 1 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments