استیبل کوین پی پال

استیبل کوین پی پال چه تاثیری بر پرداخت ها و ارزهای دیجیتال خواهد داشت؟

در تاریخ 8 ژانویه (18 دی ماه) یک توسعه‌دهنده شواهدی از وجود یک استیبل کوین در کد منبع برنامه آیفون شرکت الکترونیکی PayPal پیدا کرد پس از آن این شرکت اعلام کرد که در حال بررسی ایجاد یک استیبل کوین است که می‌توان آن را PayPal Coin نامید.

“خوزه فرناندز داپونته”، که معاون ارشد ارزهای دیجیتال و ارزهای دیجیتال پی پال می باشد، در آن زمان گفت که اگر این شرکت قصد دارد وارد حوزه راه اندازی استیبل کوین و ارز دیجیتال شود و این کار را همزمان با همکاری نزدیک تنظیم‌کننده‌ها و قانون گذاران مربوطه انجام خواهد داد. این رویکرد می‌تواند شرکت فین‌تک را از خشم سناتورهای آمریکا که پروژه ارز دیجیتال Diem متا را محکوم کردند، دور کند. 

پی پال اعلام کرده است کد منبع که در برنامه آیفون این شرکت یافت شده، در یک هکاتون داخلی توسعه یافته است. 

اینکه تخمین بزنیم به طور کلی وجود یک استیبل کوین پی پال در پرداخت ها و در صنعت ارزهای دیجیتال چه تاثیری دارد، کار بسیار دشواری است. برخی از کارشناسان حرکت این شرکت را یک حرکت بسیار مثبت در این حوزه می دانند، اما برخی دیگر بر این باورند که استیبل کوین بیشتر شبیه به سایر استیبل کوین های قبلی خواهد بود.

آیا PayPal Coin می تواند پرداخت ارزهای دیجیتال را عادی کند؟

مشخص است که یک شرکت مالی سنتی که وارد بخش ارزهای دیجیتال می‌شود و استیبل کوین خود را راه‌اندازی می‌کند، با یک شرکت کریپتو بومی که یک استیبل کوین راه‌اندازی می‌کند، متفاوت است. شرکت‌های مالی سنتی به کاربرانی خدمات می‌دهند که لزوماً قبلاً با کیف پول‌های ارزهای دیجیتال یا نوسانات موجود در این فضا سروکار ندارند.

 در حال حاضر شرکت پی پال بیش از 350 میلیون کاربر فعال دارد و کاربران ایالات متحده آمریکا و بریتانیا می توانند از طریق این شرکت می توانند ارزهایی مانند بیت کوین (BTC)، اتر (ETH)، بیت کوین کش (BCH) و لایت کوین (LTC) را خرید، فروش و نگهداری کنند. علاوه بر این پی پال امکان پرداخت در این رمز ارزها را فراهم می کند. هنوز مشخص نیست که چه تعداد از کاربران پی پال با ارز دیجیتال پرداخت کرده اند، اما پر واضح است که غالبا از استیبل کوین ها به عنوان ابزاری برای تجارت و استفاده از فرصت ها در فضای غیرمتمرکز مالی استفاده می شود.

“مروان فورزلی”، مدیر عامل پلتفرم پرداخت آنلاین Veem می گوید که شرکت پی پال که با راه اندازی یک استیبل کوین بیشتر به صنعت ارزهای دیجیتال کمک می کند، می تواند شرکت های بانکداری و پرداخت سنتی بیشتری را در مورد فناوری بلاک چین تشویق کند. آقای فورزلی به کوین تلگراف گفت که احتمالاً استیبل کوین‌ها بخشی از طرح پرداخت جهانی خواهند شد، زیرا نیاز اصلی کسب‌ و کارهای کوچک، جابجایی پول در یک محیط امن با برنامه‌های مختلف می باشد. فورزلی افزود:

به طور کلی، راه اندازی کوین شرکت پی پال می تواند علاقه عمومی در پرداخت با رمز ارزها را افزایش دهد. مصرف کنندگان و کسب و کارهای کوچک دنبال یک جایگزین مطمئن به جای ارزهای سنتی و شبکه های پرداخت هستند.

 به نظر می‌رسد  که “مکس گالکا”، مدیرعامل موتور جستجوی بلاک‌چین Elementz،با ارزیابی آقای فورزلی موافق است و خاطرنشان می‌کند که بخش بزرگی از کاربران، با پلتفرم‌های شناخته‌شده جهانی مانند PayPal که از ارزهای دیجیتال پشتیبانی می‌کنند، بلافاصله در یک فضای امن از استیبل کوین‌ها استفاده می کنند.

گالکا می گوید که قطعاً  راه‌اندازی استیبل‌کوین پی‌پال، در های دنیای ارز دیجیتال را به روی افراد بیشتری باز می‌کند حتی افرادی که خیلی مایل نبوده اند وارد این حوزه شوند. گالکا به کوین تلگراف گفت:

در حال حاضر، سازمان‌های معتبر و قابل اعتماد زیادی در این فضا وجود ندارد که مردم بتوانند به آنها اعتماد کنند. شرکت پی پال یکی از اولین شرکت های مالی بزرگی است که از ارزهای دیجیتال استقبال می کند.

او گفت اینکه شرکت پی پال میخواهد استیبل کوین خودش را ایجاد کند یک امر طبیعی است. زیرا این اقدام، شرکت پی پال را به عنوان یک شرکت ارز دیجیتال معرفی می کند، که می تواند سایر ارزهای دیجیتال خود را تقویت کند.

آربل عارف، بنیانگذار و مدیر عامل بازار ارزهای دیجیتال Shopping.io، به کوین تلگراف گفت که او حرکت پی پال را به سمت ارزهای دیجیتال تحسین می کند و افزود که بازیگران بزرگی مانند پی پال که تراکنش های ارزهای دیجیتال تجارت الکترونیک را تقویت می کنند، باعث می شوند که ما نیز یک گام به سمت عصر جدید تجارت نزدیک شویم. 

“تیم فراست”، بنیانگذار و مدیر عامل پلتفرم مدیریت ثروت Yield App، در گفتگو با کوین تلگراف گفت که پرداخت‌ با ارزهای دیجیتال راه خود را به جریان اصلی پیدا می‌کنند، زیرا در حال حاضر نیز تعدادی از شرکت‌ها به کسانی که ارز دیجیتال دارند اجازه می‌دهند تا با استفاده از ویزا یا مستر کارت، با ارزهای دیجیتال پرداخت کنند. 

تیم فراست نمیداند که آیا راه‌اندازی استیبل کوین پی‌پال، انتقال به دنیایی متمرکز بر پرداخت ارزهای دیجیتال را آغاز می‌کند یا خیر، اما او معتقد است که این شرکت پتانسیل انجام چنین کاری را دارد.

با این حال، همه بر این باور نبودند که ایجاد استیبل کوین پی پال می‌تواند انقلابی به پا کند. “بیلیوسکاس”، مدیر ارشد فناوری درگاه پرداخت ارزهای دیجیتال CoinGate، در مصاحبه ای با کوین تلگراف گفت که تفاوت استیبل کوین پی پال با آنچه که پی پال قبلا انجام می‌داد، را نمی فهمد.

بیلیوسکاس اضافه کرد که اینکه شرکت پی پال می‌خواهد از ارزهای دیجیتال به عنوان یک حرکت روابط عمومی مثبت استفاده کند، کار جالبی است. به نظر او این اقدام نشان می‌دهد که در حال حاضر دید عموم مردم نسبت به ارزهای دیجیتال مثبت است تا منفی.

غلبه بر چالش های نظارتی

با اینکه شرکت پی پال به وضوح اعلام کرده است که در زمانی که پروژه پیش برود، با قانون گذاران مربوط به ارزهای دیجیتال روی استیبل کوین خود کار خواهد کرد، اما همچنان باید به دلیل دامنه فعالیت خود بر چالش های نظارتی غلبه کند.

الی تارانتو، مدیر ارشد توسعه تجارت در بانک EQIBank که یک بانک دیجیتالی با مجوز رسمی است که با شرکت ها و افراد مختلفی کار می کند می گوید که وقتی صحبت از ارزهای دیجیتال به میان می‌آید، چون شرکت PayPal قصد دارد این کار را بکند با مشکلات نظارتی جهانی مواجه خواهد شد. این چالش بسیار جالب و ضروری خواهد بود.

از نظر تارانتو، چون شرکت پی‌پال از تراکنش‌ها درآمد کسب می کند، باید تا آنجا که ممکن است توکن‌ها و زنجیره‌ها را به هم متصل کرده و ابزارهای زنجیره‌ای سریع‌تر، بهتر و کاملاً خودکار را در طول مسیر بسازد. او اضافه کرد:

این کار ممکن است در نهایت به عنوان یک کاتالیزور برای انطباق بسیاری از ارزهای دیجیتال عمل کند و باعث رونق صنعت پردازش کریپتو شود، زیرا در سرمایه گذاری پر ریسک ارز دیجیتال این بخش نسبتا جدید خواهد بود.

تارانتو گفت که اگر شرکت PayPal بتوانند قانونگذاران را راضی کند، قطعا روی سایر موسسات نیز تأثیر می‌گذارد و باعث می شود که مسیری برای انطباق با مقررات جهانی باز شود.

کسانی که استیبل کوین راه اندازی می کنند، نه تنها با نظارت قانون‌گذاران مواجه می شوند، به همان اندازه که اغلب جامعه ارزهای دیجیتال آنها را تحت فشار قرار می‌دهند تا در مورد پشتوانه استیبل کوین‌های خود تا حد امکان شفاف باشند، بلکه  راه‌اندازی یک استیبل کوین باعث می‌شود که شرکت پی‌پال مورد بررسی دقیق تری قرار بگیرد، بنابراین این سوال پیش می آید که راه اندازی یک استیبل کوین چه سودی برای این شرکت دارد؟ 

چگونه شرکت پی پال از راه اندازی یک استیبل کوین سود می برد؟

انتشار استیبل کوین PayPal باعث می شود که در نهایت شهرت و محبوبیت این سیستم پرداخت افزایش یابد. “کالب سیلور”، سردبیر پورتال اطلاعات مالی Investopedia، خاطرنشان کرد که در سه ماهه سوم سال 2021، بر اساس آخرین پرونده سه ماهه پی پال، هزینه های مربوط به تراکنش ها 2.7 میلیارد دلار بوده است.

PayPal از  بلاک چین سولانا استفاده می کند که هزینه تراکنش آن بسیار پایین است و یکی از کارآمد ترین بلاک چین های بازار است. راه اندازی یک استیبل کوین می تواند مقدار قابل توجهی از هزینه های مربوط به تراکنش را کم کند. در حال حاضر این شرکت به کاربران اجازه نمی دهد که در پلتفرم خود خرید و فروش سولانا (SOL) را انجام دهند، و مشخص نیست که استیبل کوین خود را در کدام بلاک چین مستقر خواهد کرد.

جرالد دیوید، رئیس شرکت سرمایه گذاری دارایی دیجیتال Arca، در مصاحبه ای با کوین تلگراف، گفت که چون پی پال مخاطبان زیادی دارد، موقعیت منحصر به فردی برای پذیرش ارزهای رمزنگاری شده دارد و ارائه محصول جدید باعث می شود که پی پال در کسب و کار خود پیشرفت کند. دیوید افزود:

شرکت پی پال با تلفیق کارایی فناوری بلاک چین با مدل کسب‌وکار خود، می‌تواند اعتماد افراد را جلب کرده و کسب‌وکارهای کوچک در صنعت ارزهای دیجیتال را تقویت کند.

از نظر رئیس Arca، این احتمال وجود دارد که اگر روزی برسد که مردم نخواهند از ارزهای دیجیتال استفاده کنند، باز هم  این کار را از طریق شخص ثالثی مانند پی پال که به آن اعتماد دارند، انجام دهند . 

هنوز اطلاعات زیادی در مورد استیبل کوین پی پال وجود ندارد. اما “استیو موزر”، توسعه‌دهنده‌ای که کد PayPal Coin را در برنامه آیفون این شرکت پیدا کرد، بعداً فاش کرد که PayPal در برنامه خود به استیبل کوین‌های مرتبط با پوند و یورو اشاره می‌کند، که نشان می‌دهد PayPal قرار است که استیبل‌کوین‌های مختلفی راه اندازی کند که با ارزهای فیات مختلف مرتبط باشند.

اینکه چقدر کوین پی پال می تواند تاثیر گذار باشد به اجرای استیبل کوین توسط شرکت بستگی دارد. در حالی که شرکت پی پال این پتانسیل را دارد که رمز ارزها را در سیستم‌های پرداخت سنتی خود جای دهد، این پتانسیل را نیز دارد که یک استیبل کوین دیگر باشد. سال ها پیش علاقه مندان به ارزهای دیجیتال، قبل از اینکه معامله بیت کوین در قلمروی پنج رقمی باشد، این رویا را در سر می پروراندند، که نشان می دهد ما در چند سال اخیر در حوزه ارزهای دیجیتال پیشرفت قابل توجهی داشته ایم.

منبع: کوین تلگراف

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments