به روز رسانی ادغام اتریوم

اتریوم در آستانه به روز رسانی «ادغام» | چه چیزی در انتظار سرمایه گذاران است؟

در حالی که حداقل سه ماه دیگر تا ادغام باقی مانده است، توسعه گر ارشد اتریوم، تیم بیکو ( Time Beiko) برای توسعه دهندگان و کاربران اتریوم توضیحات و پیش بینی های جدیدی را ارائه کرده است.

توسعه گر ارشد اتریوم (ETH) تیم بیکو اطلاعاتی درباره ی ادغام آتی برای برنامه ها و توسعه دهندگان پروتکل در اتریوم به طور خلاصه مطرح کرد. 

برای کاربران عادی اپلیکیشن و پروتکل ها، بیکو تنها توصیه کرد تا همه جوانب را امتحان کنند تا همزمان که آزمایشات بیشتری در حال اجرا هستند، مطمئن شوند چیزی دچار مشکل نیست. او در تاریخ 24 می توییت کرد:

از همه چیز استفاده کنید، اگر چیزی ناواضح یا مشکل دار بود، کامنت بگذارید. 

بیکو از توسعه دهندگان خواست تا دقت کنند و مطمئن شوند که برای ادغام آماده هستند. این ادغام لحظه ای بسیار پیچیده و مورد انتظاری است که در طی آن شبکه اتریوم از اثبات کار (POW) به اجماع اثبات سهام (POS) عوض می شود. در آن صورت، به عنوان «لایه اجماع» شناخته خواهد شد و انتظار می رود تا در ماه آگوست امسال انجام شود. 

 برای اطمینان حاصل کردن از عدم وجود هیچ گونه مشکل در میان کاربران یا اینکه برنامه های موجود پس از ادغام از کار نمی افتند، در شبکه های آزمایشی مختلف (Test net) آزمایش هایی صورت می گیرد. 

بیکو در رشته توییت های متعدد اشاره کرد که چنین مشکلاتی معمولا نادر هستند چون به گفته او « تقریبا هیچ تغییری بر لایه های پروتکل اعمال نمی شود.». 

بیکو اعلام کرد که توسعه گران باید بدانند که دو تغییر مهم در مورد نحوه کار قراردادهای هوشمند با ادغام وجود خواهد داشت. اول از همه روش تصادفی بودن بیکن  (beacon randomness)، که به اجرای برنامه ها کمک می کند تغییر خواهد کرد. این مسئله برای مهاجرت به مکانیزم PoS ضروری بود و در نوامبر سال پیش توسط سازمان اتریوم (EF) اعلام شد.

 دومین تغییر کوتاه شدن زمان بلوک ها از 13 ثانیه در هر بلاک به 12 ثانیه خواهد بود. در نتیجه این تغییر، قرارداد های هوشمند که از سرعت تولید بلوک به عنوان معیاری برای زمان استفاده می کنند بعد از انجام ادغام، یک ثانیه سریع تر اجرا خواهند شد. 

او در پایان اعلام کرد اگر هرگونه مشکلی در هنگام انجام آزمایشات و شدو فورکینگ (Shadow Forking) رخ داد، ادغام به منظور تایید امنیت شبکه باز هم به تاخیر خواهد افتاد. 

سرمایه گذاران اتریوم که نگران آزاد شدن اتریوم های استیک شده در زنجیره بیکن همزمان با اجرای ادغام بودند، نگران نباشند. استاد دیفای، Korpi در توییتر در تاریخ 23 می توضیح داد که بر زنجیره بیکن عمل استکینگ را انجام داده، با اجرای ادغام دیگر نمی تواند بدون ارتقاء مجدد به شبکه باز شود. این شامل پاداش هایی که از عمل استکینگ بدست آمده می شود. 

او همچنین اظهار کرد وقتی رمز ارز ها آزاد شوند، نه بطور جمعی و همزمان بلکه تدریجی آزاد می شوند و اینکه احتمالا سرمایه گذاران قصد فروش آنها را نخواهند داشت.

در حال حاضر 12.6 میلیون اتریوم که بر زنجیر بیکن استکینگ شده اند وجود دارد. زنجیر بیکن یکی از اولین قدم های برای تبدیل اتریوم به یک شبکه اثبات سهام (PoS) که در دسامبر 2020 اجرا شد. 

منبع: کوین تلگراف

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

5 1 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments