چگونه بفهمیم چه ارز دیجیتالی بخریم؟

چگونه بفهمیم چه ارز دیجیتالی بخریم؟ از کجا بفهمیم نهنگ ها چی خریدن؟

بازار ارزهای دیجیتال نه تنها توجه سرمایه گذاران با تجربه، بلکه افراد عادی را نیز که تجربه قبلی در خرید ارزهای دیجیتال ندارند، جلب می کند. در حالی که بیت کوین (BTC) اولین ارز رمزنگاری شده بوده و هنوز هم از نظر ارزش بازار بزرگترین ارز دیجیتال است – مدت زیادی طول نکشید که سکه های جایگزین (آلت کوین ها) از جمله اتریوم (ETH)، دوج کوین (DOGE) و بسیاری دیگر ظاهر شدند.
امروزه بیش از 19000 ارز رمزنگاری شده وجود دارد و بسیاری از این آلتکوین‌ ها آینده امیدوارکننده‌ ای ندارند. بنابراین مهم است که یاد بگیرید چگونه بفهمیم چه ارز دیجیتالی بخریم؟ و کدام سکه ارزش وقت و پول شما را دارد. در این راهنما، هفت روش موثر برای ارزیابی یک ارز دیجیتال را یاد خواهید گرفت تا بتوانید با اطمینان بیشتری سرمایه گذاری کنید.

بررسی وب سایت پروژه

هر ارز دیجیتال ارزش زمان و سرمایه گذاری شما را داشته باشد باید یک وب سایت داشته باشد. این روزها ساختن یک وب سایت نسبتا آسان است و هر شرکتی که در مورد کسب و کار خود جدی باشد، یک وب سایت به روز، جذاب و آموزنده خواهد داشت.

مواردی که باید در وب سایت یک پروژه ارز دیجیتال در نظر داشته باشید:

  • به روز بودن و سهولت در استفاده از آن
  • کاربر پسند و بدون اشتباهات املایی و دیگر
  • معرفی اعضای تیم توسعه دهنده و مشارکت ها
  • تعیین کردن هدف اصلی از راه اندازی توکن و پروژه مورد نظر
  • ارائه دادن وایت پیپر
خواندن وایت پیپر

خواندن وایت پیپر

وایت پیپر ارز دیجیتال یکی از مهمترین ابزارها برای ارزیابی یک ارز دیجیتال است زیرا به عنوان ستون یک پروژه عمل می کند. این یک سند معتبر است که اهداف و استراتژی‌های استفاده از ارز دیجیتال را مشخص می‌کند. علاوه بر این، وایت پیپر به عنوان یک نقشه راه برای توکن عمل می کنند و معمولاً یکی از اولین چیزهایی هستند که مشتریان احتمالی قبل از حمایت پروژه آن را می خوانند.

علاوه بر این، وایت پیپر ارز دیجیتال جایی است که با توکنومیک یک سکه مواجه خواهید شد. توکنومیک شامل جزئیات نحوه توزیع توکن در بین سرمایه گذاران و همچنین محدودیت های عرضه آن است. همچنین شامل اطلاعاتی در مورد ضرب توکن های جدید و همچنین سوزاندن توکن است، اگر بخشی از اکوسیستم باشد.

مسلماً، برخی از وایت پیپرها آنقدر فنی و دقیق هستند که لزوماً نیازی به درک همه جنبه‌های مشخصات فنی ندارید، اما دانستن اینکه تیم پشت پروژه چه کسی است، اهداف آنها چیست و چگونه به آنها دست خواهند یافت، مهم است.

🔺نداشتن وایت پیپر یک پرچم قرمز اصلی است و هر وایت پیپر قابل اعتمادی باید به دور از اشتباهات املایی و دستوری باشد.

بررسی کانال های رسانه های اجتماعی

بررسی کانال های رسانه های اجتماعی

برای به دست آوردن بینش دقیق در مورد یک جامعه رمزنگاری، ابتدا از حساب های رسانه های اجتماعی آن بازدید کنید. اکثر پروژه‌های ارزهای دیجیتال دارای کانال‌های Twitter، Reddit یا Discord هستند و یا معمولاً هر سه را با هم مدیریت می‌ کنند.

به تعداد فالوورهای آنها و تعامل آنها در بخش نظرات توجه کنید. ارزیابی کنید که آیا مدیران انجمن به سوالات پاسخ می دهند، رویدادهای خبری را تبلیغ می کنند و فعالانه در بحث ها شرکت می کنند. به عنوان مثال، اگر مردم در کانال Discord خود سؤالات قانونی مطرح می کنند و نادیده گرفته می شوند یا به آنها گفته می شود “فقط متوجه نمی شوند”، این نشانه بدی است.

یاد بگیرید که پروژه های کلاهبرداری ارز دیجیتال را در رسانه های اجتماعی شناسایی کنید. از گروه هایی که در رویکرد فروش خود بسیار اسپم هستند دوری کنید. یک پروژه قوی نیازی به متوسل شدن به چنین روش هایی برای تبلیغ ندارد.

♦️چگونه یک پروژه ارز دیجیتال خوب را از یک پروژه کلاهبرداری تشخیص دهیم؟♦️

دوم، جستجوی کلی در رسانه های اجتماعی برای ذکر و بحث در مورد ارز دیجیتال انجام دهید. اگر بسیاری از مردم در مورد ارز دیجیتال در رسانه های اجتماعی مثبت صحبت می کنند، این می تواند نشان دهنده فشار خرید و علاقه سرمایه گذاری باشد. از طرف دیگر، اگر صحبت ها عمدتاً منفی باشند، می تواند یک علامت هشدار باشد – اگر چه درک زمینه مکالمات، چه مثبت و چه منفی، در رسانه های اجتماعی مهم است.

تجزیه و تحلیل تیم توسعه دهنده و مشارکت ها

تجزیه و تحلیل تیم توسعه دهنده و مشارکت ها

موفقیت یک ارز دیجیتال به اعضای تیم آن بستگی دارد. بسیاری از سکه های معتبر دارای اعضای پروژه هستند که در راه اندازی سکه های موفق دیگر شرکت داشتند. این به ایجاد اعتماد بیشتر در جامعه کمک می کند. شما باید بتوانید بنیانگذاران و اعضای کلیدی را در وایت پیپر و وب سایت پروژه پیدا کنید. برای تعیین شهرت و رهبری فکری آن در اکوسیستم بلاک چین، روی تیم تحقیق کنید. تیمی با سابقه پروژه های موفق قبلی نشانه خوبی است، در حالی که یک تیم کاملاً تازه وارد در جامعه رمزنگاری ممکن است تجربه دستیابی به اهداف خود را نداشته باشد.

جدا از تیم پروژه، در صورت وجود، به لیست مشارکت ها نگاه کنید. معمولاً می توانید این را در پایین ترین قسمت وب سایت پیدا کنید. گاهی اوقات با برندهای معروفی مانند Google، آمازون، ویزا کارت، JPMorgan و یا IBM همکاری خواهند داشت. مانند همه چیزهای رمزنگاری، تحقیق خود را انجام دهید و تأیید کنید که شراکت‌ها مشروع هستند.

ارزیابی معیارهای بازار ارزهای دیجیتال

ارزیابی معیارهای بازار ارزهای دیجیتال

برای بررسی این اطلاعات، باید به یک تجمیع کننده ارزهای دیجیتال مانند CoinMarketCap مراجعه کنید. چیزی که یک سرمایه گذار تازه کار را از یک سرمایه گذار مجرب متمایز می کند، دانش کاری این سه معیار اساسی بازار است.

ارزش بازار توکن

ارزش بازار یک ارز دیجیتال با ضرب قیمت ارز دیجیتال در تعداد کل سکه ها یا توکن های در گردش محاسبه می شود. به طور کلی، سرمایه گذاری در ارزهای رمزپایه با ارزش بازار بالا (بیش از 1 میلیارد دلار) ایمن تر است، اما این یک روش بی خطر نیست.

از آنجایی که برخی از ارزهای دیجیتال با ارزش بازار بالا هنوز هم ریسک بالایی دارند، بنابراین قضاوت در مورد پتانسیل ارزش با توجه به ارزش بازار به تنهایی توصیه نمی شود. همچنین می‌توانید پروژه‌های جدیدتر زیادی را با پتانسیل شگفت‌ انگیز و مشارکت‌ هایی که پشتیبان آن‌ها هستند، بیابید که فقط برای رسیدن به آن آستانه به زمان یا قرار گرفتن در معرض بیشتری نیاز دارند. به طور کلی، سکه هایی که در 100 رتبه برتر قرار می گیرند، سرمایه گذاری امن تری نسبت به سکه های پایین تر در لیست هستند.

🎯5 سایت معتبر شناسایی توکن های اسکم و پروژه های کلاهبرداری🎯

حجم معاملات

شاخص دیگری که باید مراقب آن بود، حجم معاملات سکه است. این معیار نشان می دهد که ارز دیجیتال در یک بازه زمانی مشخص چقدر معامله شده است. حجم بالا به معنای خرید و فروش بسیاری از سرمایه گذاران است که منجر به نقدینگی بیشتر و ثبات قیمت می شود. نمونه ای از حجم بالا ETH است که تا لحظه نگارش این مقاله، حجم معاملات روزانه بیش از 14 میلیارد دلار دارد. در مقابل، حجم کم نشان‌دهنده اعتماد کم سرمایه‌گذار به عملکرد قیمت است و می‌تواند منجر به نوسانات قیمتی زیاد و نقدینگی ضعیف شود.

معیارهای عرضه

اکثر ارزهای دیجیتال دارای حداکثر عرضه هستند که در اصل به معنای حداکثر تعداد سکه هایی است که تا به حال وجود خواهد داشت. ارزهای رمزنگاری شده مانند ETH وجود دارند که عرضه نامحدودی دارند، اما اکثریت آنها محدودیتی دارند حتی اگر صدها میلیارد سکه باشد.

عرضه در گردش نشان می دهد که چه تعداد در حال حاضر معامله می شوند یا در کیف پول نگهداری می شوند. از این معیار می توان برای درک کمبود بالقوه یک سکه استفاده کرد که می تواند بر قیمت آن در هر دو جهت تأثیر بگذارد. دانستن تفاوت بین عرضه حداکثر، در گردش و کل به شما کمک می کند تا تصمیمات خرید درستی بگیرید.

بررسی عملکرد و تاریخچه قیمت

بررسی عملکرد و تاریخچه قیمت

علاوه بر درک معیارهای بازار، همیشه باید به تاریخچه قیمت یک ارز دیجیتال توجه داشته باشید. بازار کریپتو بی ثبات است، بنابراین طبیعی است که شاهد نوسانات قیمت باشیم، اما به دنبال افزایش تدریجی قیمت در طول زمان باشید. عاقلانه است که قیمت را در بازه های زمانی مختلف، از جمله دیدگاه تاریخچه “تمام زمان” مشاهده کنید تا درک وسیعی از روندهای بلندمدت و کوتاه مدت قیمت تا حد امکان داشته باشید.

از سکه‌هایی که دارای اوج‌های اغراق‌ آمیز و به دنبال افت ناگهانی هستند اجتناب کنید، زیرا این می‌تواند نشان‌ دهنده سناریوی پامپ و تخلیه باشد – کلاهبرداری که در آن قیمت یک سکه به دلیل تبلیغات کاذب افزایش می یابد و بلافاصله برای سود فروخته می‌شود. به این کلاهبرداری “راگ پول” نیز گفته می شود.

بررسی کنید که آیا این ارز دیجیتال یک ابزار کاربردی دارد یا خیر؟

همه ارزهای دیجیتال هدف عملی ندارند. به دنبال سکه هایی باشید که در اکوسیستم بلاک چین کاربرد دارند. آیا پروژه سکه به دنبال حل مشکلی در داخل شبکه یا افزایش عملکرد آن است؟ یکی از نمونه های برجسته اتریوم است. بسیاری از قراردادهای هوشمند، پروژه‌های NFT و کسب‌ و کارها برای ادامه حیات به فناوری آن وابسته هستند، بنابراین می‌دانید که باید ارزش خود را در طول زمان حفظ کند. برخی دیگر مانند بیت کوین، ارزهای دیجیتال غیر متمرکز هستند که برای پرداخت ها و به عنوان ذخیره ارزش استفاده می شوند.

انواع دیگر سکه ها که قابل توجه هستند عبارتند از توکن های کاربردی. این توکن ها هدفی عینی دارند. یک مثال از این نمونه توکن ها (BAT) است. این توکن ابزاری است که توسط تبلیغ کنندگان برای پرداخت هزینه تبلیغات در مرورگر Brave استفاده می شود که به طور پیش فرض همه تبلیغات را مسدود می کند. کاربرانی که تصمیم می گیرند تبلیغات را تماشا کنند در ازای آن توکن BAT دریافت می کنند. 

برعکس، برخی از سکه ها صرفاً به عنوان جوک وجود دارند. یا، مانند سکه های میم، به شدت توسط تأثیرگذاران رسانه های اجتماعی تبلیغ می شوند. این بدان معنا نیست که نمی توانید با این سکه ها درآمد کسب کنید. شما فقط باید خطرات سرمایه گذاری در میم کوین ها را درک کنید زیرا بسیاری از آنها در برخی مواقع مستعد شکست هستند. با این حال، اگر تصمیم به سرمایه گذاری در میم کوین دارید، یاد بگیرید که چگونه این کار را با خیال راحت انجام دهید.

🔺بهترین میم کوین های 2023 | احتمال انفجار قیمت برترین میم کوین های امسال🔺

از کجا بفهمیم نهنگ ها چی خریدن؟

در جامعه کریپتو، اصطلاح “نهنگ” به شخصی اطلاق می شود که دارای مقدار زیادی ارز دیجیتال است. از آنجایی که این کاربران مقادیر زیادی را در اختیار دارند، حرکت آنها می تواند تاثیر قابل توجهی بر قیمت ارزهای دیجیتال داشته باشد. ردیاب‌های نهنگ کریپتو ابزارهایی هستند که به کاربران اجازه می‌دهند تراکنش‌های انجام شده توسط نهنگ‌ها را ببینند و از آن اطلاعات برای معاملات خود استفاده کنند.

به عنوان مثال، اگر یک نهنگ کریپتو تعداد زیادی سکه را به یک صرافی ارز دیجیتال منتقل کند، این می تواند نشانه ای از آماده شدن آنها برای فروش سکه های خود باشد. برعکس، برداشت‌های بزرگ از مبادلات ارز دیجیتال می‌تواند سیگنالی باشد که نهنگ‌ها سکه‌های خود را برای نگهداری طولانی‌ مدت به کیف پول سخت افزار یا نرم افزاری خود منتقل می‌کنند.

علاوه بر این، می‌توانید از ردیاب‌های نهنگ کریپتو برای پیدا کردن سکه‌ها و توکن‌ هایی که بزرگترین سرمایه‌ گذاران می‌ خرند استفاده کنید. این می تواند بینش ارزشمندی در مورد اینکه ارزهای دیجیتال پتانسیل رشد قوی دارند به شما بدهد.

معرفی 4 ابزار که ببینید نهنگ های رمزنگاری چه ارزی می خرند؟

ما 5 ابزار برتر ردیاب نهنگ رمزنگاری را بررسی می‌کنیم که به شما کمک می‌کند تا در صدر بزرگترین تراکنش‌های رمزنگاری قرار بگیرید و اطلاعات ارزشمندی در مورد اینکه نهنگ‌های کریپتو با سکه‌ها و توکن‌های خود انجام می‌دهند به دست آورید.

سایت Whale Alert

Whale Alert یک ردیاب بلاک چین است که فعالیت‌ها را در انواع پلتفرم‌ های بلاک چین اسکن می‌ کند و در صورت وقوع تراکنش‌ های بزرگ یا خاص، هشدارهایی را ایجاد می‌ کند.

سایت Whale Alert

با این حال، خوبی این است که شما همچنین می توانید از Whale Alert به صورت رایگان استفاده کنید. این به این دلیل است که این سرویس یک حساب توییتر اجرا می کند که در آن هشدارهایی را برای جالب ترین تراکنش ها در بلاک چین های مختلف مانند بیت کوین، اتریوم، XRP، Polygon و غیره ارسال می کند.

حساب Whale Alert ارزش دنبال کردن را دارد تا بروزرسانی‌های رایگان در مورد حرکات نهنگ کریپتو را دریافت کنید. همچنین می‌توانید با بررسی نظرات توییتر زیر هر تراکنش ویژه اطلاعاتی کسب کنید، اگرچه باید مراقب باشید که حقایق را از حدس و گمان جدا کنید.

سایت DeBank

DeBank یک سرویس web3 است که یک ردیاب پورتفولیو DeFi را ارائه می دهد. DeBank ابزار بسیار مفیدی است که به شما امکان می‌دهد فعالیت‌ها و مجموعه‌های زنجیره‌ای آدرس‌هایی را که برایتان جالب می‌ بینید، ردیابی کنید. آدرس‌ هایی که معاملات و سرمایه‌ گذاری‌های سود آور زیادی ایجاد می‌کنند، اغلب به عنوان آدرس‌های “پول هوشمند” نامیده می‌شوند و DeBank یکی از کاربر پسند ترین پلتفرم‌ها برای پیگیری فعالیت آن‌ها است.

سایت DeBank

پلتفرم DeBank می تواند طیف گسترده ای از موارد استفاده از جمله ردیابی سبد رمزنگاری خود را در بلاک چین پشتیبانی کند. با این حال، به لطف رابط کاربری ساده‌ اش، به‌عنوان یک ردیاب نهنگ کریپتو قدرتمند است. با DeBank، می‌توانید سبد دارایی‌ های رمزنگاری، مجموعه NFT و تاریخچه تراکنش‌های هر کاربر را ببینید.

همچنین پلتفرم های جایگزین دیگری نیز وجود دارد که عملکردی مشابه DeBank را ارائه می دهند. یکی از بهترین جایگزین های DeBank، سایت Zerion است.

سایت Cryptocurrency Alerting

پلتفرم Cryptocurrency Alerting سرویسی است که به کاربران اجازه می دهد تا هشدارهایی را تنظیم کنند که بر اساس فعالیت بلاک چین فعال می شوند. برای مثال، می‌توانید از این پلتفرم برای راه‌ اندازی یک ایمیل یا هشدار فشاری استفاده کنید که هر زمان که یک آدرس مشخص تراکنش روی بلاک چین انجام دهد، فعال می‌شود.

سایت Cryptocurrency Alerting

پلتفرم Cryptocurrency Alerting از انواع مختلف اعلان‌ها، از جمله ایمیل، اعلان‌ های فشار و مرورگر، وب‌ هوک‌ها و پیام‌های Slack، Discord و تلگرام پشتیبانی می‌کند. می‌توانید هشدارهایی را تنظیم کنید که توسط تراکنش‌ها، تغییرات موجودی، قیمت گاز ETH، دشواری استخراج بیت‌ کوین، فعالیت نهنگ‌ها و موارد دیگر ایجاد می‌شوند.

Cryptocurrency Alerting زمانی مفید است که نیازهای بسیار خاصی داشته باشید و دقیقاً بدانید که چه چیزی را می خواهید در بلاک چین ردیابی کنید. با این حال، اگر فقط می خواهید دید کلی تری از آنچه در زنجیره اتفاق می افتد به دست آورید، پلتفرم های دیگر احتمالاً انتخاب بهتری هستند.

سایت Etherscan 

اگر مدتی است که با ارزهای دیجیتال آشنا شده اید، احتمالاً نام اتراسکن را شنیده اید. Etherscan یک کاوشگر بلاک اتریوم است که اطلاعات بسیار دقیقی در مورد تمام تراکنش ها و آدرس های موجود در بلاک چین اتریوم ارائه می دهد.

سایت Etherscan 

با توجه به حجم انبوه اطلاعاتی که ارائه می کند، Etherscan شاید به اندازه برخی از پلتفرم های دیگر که در این مقاله معرفی کرده ایم، کاربر پسند نباشد. با این حال، اگر به دنبال غواصی عمیق در بلاک چین اتریوم هستید، مسلماً Etherscan بهترین ابزار برای این کار است.

در حالی که Etherscan به طور خاص یک ردیاب نهنگ کریپتو نیست، به راحتی می تواند این عملکرد را انجام دهد تا زمانی که بدانید به دنبال چه چیزی باشید. برای مثال، می‌توانید از Etherscan برای تجزیه و تحلیل دقیق آدرس‌هایی که با استفاده از ابزارهای دیگری که برجسته کرده‌ایم استفاده کنید.

اگر به دنبال اکسپلورر اتریوم هستید Etherscan بهترین گزینه است. با این حال، هر یک از بلاک‌ چین‌های اصلی معمولاً مجموعه‌ ای از کاوشگران بلاک چین با کیفیت بالا دارند. 

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments