تحقیق درباره پای نتورک این بار در ویتنام | گسترش حاشیه ها و شایعات کلاهبرداری  ارز Pi

تحقیق درباره پای نتورک این بار در ویتنام | گسترش حاشیه ها و شایعات کلاهبرداری  ارز Pi

ارز دیجیتال پای نتورک (pi) در ویتنام رونق زیادی پیدا کرده است اما مقامات محلی گفتند که ریسک زیادی دارد و سرمایه گذاران باید محتاط باشند.

وزارت امنیت سایبری و پیشگیری از جرایم با فناوری پیشرفته اعلام کرد مقامات نظارتی در ویتنام تحقیق در مورد ارز دیجیتال pi network را آغاز کرده اند.

در جلسه ای در هانوی هفته گذشته، رئیس بخش Le Xuan Minh گفت: عملیات مدل های ارزهای دیجیتال مانند Pi اخیراً بسیار پیچیده و بدون مدیریت بوده است. هیچ فعالیت تجاری دیگری وجود ندارد که بتواند چنین سطح بالایی از درآمد آنلاین را ایجاد کند.

مین (Minh) اشاره کرد که نشانه‌هایی وجود دارد که افراد توسط هیاهو ارزهای دیجیتال مجبور به پیوستن به مدل‌های تجاری مشابه طرح‌های بازاریابی چند سطحی و هرمی هستند. پلیس در مناطق مختلف به طور خاص به دنبال فعالیت های مرتبط با ارز دیجیتال پای نتورک است.

مقامات به افراد در مورد سرمایه‌ گذاری در طرح‌ های ارز دیجیتال که سودهای غیرمعمول بالایی را وعده می‌دهند یا از ساختارهای بازاریابی چند سطحی استفاده می‌کنند، هشدار داده‌اند. یک نشریه محلی VN Express گزارش داد که Minh اظهار داشت که این فعالیت ها دارای خطرات زیادی هستند و از سرمایه گذاران می خواهد که با احتیاط برخورد کنند.

این نشریه محلی همچنین اشاره کرد که شبکه رمزگذاری Pi فاقد سطح مشخصی از شفافیت ضروری برای یک پروژه بلاک چین است. او همچنین هشدار داد که ترویج دهندگان پروژه های کلاهبرداری ارز دیجیتال مردم را به سمت “مدل‌های تجاری شبیه به بازاریابی چند سطحی” سوق داده‌اند.

🔺کلاهبرداری یونیک فایننس و توکن UNQT🔺

درباره ارز پای نتورک (pi)

ارز دیجیتال pi network در سال 2019 شروع به کار کرد و در سال 2021 در ویتنام محبوبیت پیدا کرد. این به این دلیل است که کاربران می توانند به جای خرید تجهیزات گران قیمت ماینینگ، با استفاده از تلفن همراه خود، توکن های pi کسب کنند. با این حال، به نظر نمی‌رسد که شبکه پای نتورک به جز تبادل توکن‌های pi، هدف دیگری را دنبال می‌کند.

برخی از کارشناسان می گویند که این ارز دیجیتال فاقد شفافیت است و ممکن است برای کلاهبرداری یا جمع آوری داده های شخصی استفاده شود. یک کارشناس در HCMC گفت که بسیاری از مردم همچنان به Pi اعتماد دارند زیرا فکر می‌کنند که پیوستن به آن ضرری ندارد. با این حال، کاربران در معرض خطر سرقت اطلاعات شخصی خود هستند.

توجه به این نکته مهم است که ارزهای دیجیتال در ویتنام به طور رسمی به عنوان پول شناخته نمی شوند. استفاده، تجارت، یا پذیرش آنها به عنوان یک روش پرداخت میتواند منجر به جریمه ای تا 100 میلیون VND یا 4,240 دلار آمریکا شود.

منبع: کوین گیپ

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments