برنامه تحقیقات بر جرایم سایبری توسط رئیس کمیته امنیت داخلی و امور دولتی سنا

صحبت های سناتور آمریکا درباره شناسایی بهتر جرایم سایبری و حملات باج افزار ها

به دلیل حملات اخیر باج افزار ها که، امروز عرصه ارزهای دیجیتال بیشتر از همیشه به زیر ذره بین برده شده است. 

سناتور ایالات متحده آمریکا، گری پیترز، به عنوان رئیس کمیته امنیت داخلی و امور دولتی سنا، در روز سه شنبه اعلام کرد که او در حال راه اندازی تحقیقاتی در خصوص حملات باج افزار های ارزهای دیجیتال است. 

از آنجایی که هکر ها در این عرصه تقاضای مبالغی تحت عنوان باج افزار را دارند، گری پیترز می گوید که این نوع دارایی جدید، باعث جسارت آنها می شود و این ایده را به وجود می آورد که آنها خود را مسئول ندانند. 

این تحقیق و جستجو ها بر روی مقررات رمز ارزها تمرکز خواهد داشت و هدف آن این است که مطمئن شود مردم آمریکا بدون قرارگیری در معرض خطرات باج افزارها، می توانند از این دارایی جود، به کسب سود بپردازند. 

پیترز ادعا می کند که قانون گذاران باید تمام قدرت خود را برای شناسایی چنین حملاتی را بکار گیرند. 

اینگونه حملات می تواند تاثیر های مخربی در زندگی مردم آمریکا داشته باشد و باید برای شناسایی آنها، از هیچ چیز دریغ نکنیم. این شامل فهمیدن این است که چه مقررات جدید، فعالیت ها و بازبینی هایی الزامی می باشد تا بتوان به اندازه کافی با تهدیدات سایبری مقابله کرد. 

همانطور که قبلا گزارش شده بود، گروه هکر باج افزار با نام REvil، اخیراً پس از مورد هدف قرار دادن هزاران شرکت از سراسر جهان، از طریق شرکت نرم افزاری Kaseya, در روز استقلال آمریکا، تقاضای بیت کوین (BTC) به ارزش 70 میلیون دلار کرده بود. این گروه سپس به طور مرموزانه ای به حالت آفلاین در آمدند.

 پس از حمله به شرکت خط لوله Colonial Pipeline در ماه مه (اردیبهشت) این بار حمله به شرکت کاسیا بود که باعث شد بحث پیرامون باج افزار ها در رمز ارزها، بیشتر مورد بحث و بررسی قرار گیرد. 

برخی از افراد معتقدند کاهش این گونه حملات سایبری می تواند تاثیر زیادی بر روی پذیرفته شدن رمز ارزها از جانب دولت ها داشته باشد.

منبع: یو تودی

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments