5 نکته ای که در مورد عملکرد این هفته بیت کوین باید بدانید! | رکوردشکنی 20 ساله دلار آمریکا

5 نکته ای که در مورد عملکرد این هفته بیت کوین باید بدانید! | رکوردشکنی دلار آمریکا

یک داستان آشنا از از دست دادن سهام و افزایش ارزش دلار به معامله گران بیت کوین در این هفته خوشامد می گوید، زیرا 20000 دلار به عنوان منطقه ای است که از آن حمایت نمی کند.
بیت کوین (BTC) پس از شکست جکسون هول در بازارهای ایالات متحده با پیش گرفتن یک روند نزولی به هفته اول سپتامبر می رود.
پس از اینکه فدرال رزرو ایالات متحده اظهارنظرهای تندروانه در مورد چشم انداز نرخ تورم بیان کرد، دارایی های ریسکی در سراسر جهان فروخته شد و ارزهای دیجیتال همچنان از عواقب پس از آن در حال سقوط هستند.
یک تعطیلات آخر هفته نسبتاً بی ثبات کمک چندانی به بهبود خلق و خوی نکرد و قیمت بیت کوین به سطوح زیر 20000 دلار بازگشته است.
با انجام این کار، صعود چند هفته‌ای عملاً ناپدید شده است، و به نوبه خود، معامله‌گران و تحلیلگران انتظار دارند که پایین‌ترین سطح کلان مشاهده شده در ژوئن سال جاری مجدداً آزمایش شود.
در حالی که اکنون همه چیز در مورد فدرال رزرو تا تصمیم افزایش نرخ بهره آمریکا در ماه سپتامبر ساکت است، با تداوم عدم قطعیت ژئوپلیتیک و تورم، هنوز هم فضای زیادی برای ناراحتی وجود دارد که تورم همچنان در اروپا در حال افزایش است.
با این حال، مانند هفته گذشته، بیت کوین اساساً به عنوان یک شبکه انعطاف پذیر به نظر می رسد، با داده های زنجیره ای که داستان متفاوتی را در نمودارهای قیمت بیان می کند.
کوین تلگراف نگاهی به پنج عاملی که باید این هفته زیر نظر داشته باشیم و دریابیم که بیت کوین در روزهای آینده به کجا خواهد رسید، می اندازد.

معاملات اسپات هدف 18000 دلار را در نظر دارد

داده‌های TradingView هیچ اتفاق غافلگیر کننده‌ای را برای سقوط آخر هفته قیمت ارزهای دیجیتال تایید نمی کند. 

پس از یک دوره معاملاتی نسبتاً بی‌حادثه آخر هفته، این جفت در پایان 28 اوت به میزان قابل توجهی کاهش یافت که منجر به ثبت پایین‌ترین کندل هفتگی از اوایل ژوئیه شد.

بنابراین، یک کندل قرمز هفتگی 2000 دلاری، آگوست بدی را برای گاو ها رقم زد، این امر پس از ضرر اولیه 3000 دلاری در هفته قبل بود.

چارت هفتگی بیت کوین

با اینکه تنها چند روز تا بسته شدن کندل ماهانه مانده است، روحیه تحلیلگران و معامله گران کوتاه مدت خوشبینانه نیست.

جاش راگر، در بخشی از بروزرسانی آخر هفته به دنبال‌کنندگان توییتر خلاصه کرد: امیدواریم بتوانیم در این هفته شاهد بهبودی باشیم، اما نحوه بسته شدن سهام جمعه چندان خوب به نظر نمی‌رسد.

با این وجود، حساب تجاری محبوب Il Capo از Crypto، پیش از ادامه روند نزولی، احتمال یک انقباض کوتاه به سمت بالا را در نظر گرفت.

او با اشاره به نرخ های منفی سرمایه گذاری که حاکی از تمایل بازار مشتقات به زیان مستقیم است، پیش بینی کرد که 23000 دلار میتواند ابتدا دوباره ظاهر شود.

در میان درخواست‌های مختلف برای 17000 دلار یا پایین‌تر، گرت ون لاگن، تحلیل‌گر فنی، هدف 17500 دلاری را برای نمودار روزانه اعلام کرد.

توییت Gert van Lagen

در همین حال، TMV Crypto با چشم انداز کمی محتاطانه، قیمت 18400 دلار را به عنوان یک محدوده زمانی بالا معرفی کرد.

توییت Gert van Lagen

معامله گران برای کاهش بیشتر سهام ایالات متحده آماده می شوند

سخنرانی هفته گذشته جروم پاول، رییس فدرال رزرو، موجی از شوک را در دارایی های ریسکی و قیمت ارزهای دیجیتال در سراسر جهان ایجاد کرد.

بر اساس یک گزارش، سخنرانی هشت دقیقه ای پاول بیش از 2 تریلیون دلار از سهام جهانی و  1.25 تریلیون دلار فقط در سهام ایالات متحده را از بین برد. 

توییت

پاول گفت: در برخی مواقع، با انقباض بیشتر موضع سیاست پولی، احتمالاً کاهش سرعت رشد مناسب خواهد بود.

بازگرداندن ثبات قیمت احتمالاً مستلزم حفظ یک سیاست های محدود کننده برای مدتی است. سوابق تاریخی به شدت نسبت به سیاست‌های سست‌ کننده پیش از موعد هشدار می‌دهد.

قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال طور یکسان فشار را احساس کردند، در حالی که 29 آگوست قرار است چیزی شبیه به یک جلسه معاملاتی وال استریت باشد.

پل کریستوفر، رئیس استراتژی بازار جهانی در موسسه سرمایه گذاری ولز فارگو، در صحبت در تلویزیون بلومبرگ، هشدار داد که سهام ایالات متحده بیشتر سقوط خواهد کرد و S&P 500 در سفر بعدی به زیر 4000 خواهد بود.

از سوی دیگر، Game of Trades با محوریت رمز ارزها استدلال کرد که اوج تورم در ماه جولای قبلاً نشان دهنده کاهش کلان سهام بوده است.

مقایسه تورم و بازار سهام

با پرچم گذاری داده های انباشته برای S&P، کاربر توییتر Game of Trades به این استدلال ادامه داد که در واقع همه چیز آنطور که به نظر می رسید بد نبوده است.

در نظرات آخر هفته آمده است: «SP500 قدرت زیادی را نشان می‌دهد:

خط انباشته پیشرفت/نزول نشان دهنده قدرت اساسی در بازار است که بسیاری از سرمایه گذاران متوجه آن نمی شوند. با وجود دو رقمی بودن SP500 از ATH، این اندیکاتور به بالاترین حد خود رسیده است.

بینش دیگری بیان کرد که حتی کاهش به 3900، یک “شکل صعودی” را حفظ می کند.

دلار آمریکا سطوح سپتامبر 2002 را هدف قرار می دهد

یک نکته کلیدی برای تحول در سهام، قدرت دلار آمریکا در این هفته است. یک رابطه معکوس میان عملکرد دلار در مقابل دارایی های ریسکی نشان می دهد شاخص دلار ایالات متحده (DXY) که در این هفته به بالاترین حد بیست سال اخیر رسیده است، در کانون توجه قرار گرفته است.

در زمان نگارش این مقاله در 29 آگوست، این اوج همچنان ادامه دارد، DXY در بالاترین جهش خود از سپتامبر 2002 به 109.47 رسیده است.

چارت 1 ساعت شاخص دلار

“اگر دلار به روند خود ادامه دهد، واقعاً همه چیز را خراب می کند. رائول پال، بنیانگذار Global Macro Investor، هشدار داد که “به معنای واقعی کلمه فاصله چندانی تا 120 چیزی از نظر مقاومت در نمودار DXY وجود ندارد.”

مایکل ون د پوپ، مشارکت‌کننده کوین‌تلگراف، از جمله DXY به‌عنوان عاملی که «لحظه‌ای از حقیقت را برای کل بازار ارزهای دیجیتال» ایجاد می‌کند، به همان اندازه نگران بود.

توییت مایکل ون د پوپ

افزایش ارزش دلار نیز دردسرهایی را برای ارزهای اصلی فیات، به ویژه یورو به همراه داشت، که در 29 اوت به سرعت به زیر برابری با دلار بازگشت.

بانک مرکزی اروپا، همراه با بانک ژاپن، تمایلی به افزایش نرخ بهره مشابه با فدرال رزرو ندارند، که منجر به ادامه افزایش تورم در تابستان شد.

چارت 1 ساعت یورو

شاخص MVRV-Z به سمت منطقه سبز عقب نشینی می کند

بازگشت به منطقه «خرید» آن، یک شاخص کلاسیک قدرت بیت کوین است که در طول عمر بیت کوین به پایین ترین حد خود رسیده است.

شاخص MVRV-Z که در ماه جولای شروع به آماده سازی تحلیلگران برای پایین آمدن قیمت ها کرد، اکنون دوباره در حال سقوط است و به پایین ترین حد خود در یک ماه گذشته رسیده است.

شاخص MVRV-Z

MVRV-Z از ارزش بازار و قیمت واقعی استفاده می کند تا تعیین کند که بیت کوین چقدر به قیمت منصفانه خود نزدیک است.

در ماه ژوئیه، کف قیمت بالقوه BTC را 15600 دلار چاپ کرد، در حالی که برای مدت کوتاهی از منطقه خرید خود خارج شد و در نیمه دوم آگوست بازگشت.

همانطور که کوین تلگراف گزارش داد، داده های شرکت تجزیه و تحلیل زنجیره ای Glassnode تایید کرد که قیمت واقعی – میانگینی که آخرین بار عرضه بیت کوین در آن جابجا شد – اکنون در حدود 21600 دلار است.

شاخص قیمت واقعی

“ترس شدید” باز می گردد

شاید تعجب آور نباشد که بازگشت بیت کوین به زیر 20000 دلار باعث شده است که سنجش احساسات بازار اصلی آن به نزولی ترین حالت خود بازگردد.

از 29 آگوست، شاخص ترس و طمع رمزنگاری شده به منطقه “ترس شدید” در 24/100 بازگشته است.

این شاخص که در طول رالی امدادی به 47/100 رسید و اکنون در منطقه ای قرار دارد که چندین ماه از سال 2022 را مشخص کرده است.

امسال حتی طولانی‌ترین دوره خود را در «ترس شدید» به همراه کاهش تنها 6/100 به‌عنوان نمره کلی احساسات بازار شاهد بودیم.

شاخص ترس و طمع

با این حال، شرکت تحقیقاتی Santiment با تجزیه و تحلیل روحیه بین سرمایه‌گذاران، خاطرنشان کرد که سرمایه‌گذاران با حجم بالا به جای واگذاری، به دارایی‌های خود اضافه می‌کنند.

از آنجایی که بیت کوین حدود 20000 دلار در این آخر هفته معامله شده است، یک نشانه مثبت رشد تعداد آدرس های کلیدی نهنگ است.

بین قیمت دلار بیت کوین و تعداد آدرس هایی که 100 تا 10 هزار دلار بیت کوین دارند ارتباطی وجود دارد که در 30 روز گذشته 103 عدد افزایش یافته است.

با این وجود، دیگران احساس کردند که هنوز راه زیادی تا رسیدن به نقطه عطف کلان واقعی در تقاضای کریپتو وجود دارد.

شرکت تجزیه و تحلیل زنجیره ای Material Indicators اذعان کرد: “ورود نسل واقعی فقط زمانی نیست که مردم از خرید می ترسند، بلکه زمانی است که آنها برای خرید بسیار ضعیف هستند.

نمودار رشد آدرس نهنگ بیت کوین

منبع: کوین تلگراف

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments