استیکینگ ترون (TRX) در کیف پول ترون لینک | آموزش تصویری و گام به گام

وایت پیپر پروژه ترون بیان می کند که هدف آن ایجاد یک اینترنت واقعاً غیرمتمرکز و زیرساخت های آن است. بلاک چین ذخیره و توزیع محتوای دیجیتال را هدف قرار می دهد و نیاز به واسطه ها را از بین می برد. این امر با ارائه توان عملیاتی بالا، ارتقا مقیاس پذیری و افزایش دسترسی برای تمامی برنامه های غیرمتمرکز (DApps) به دست می آید. از این رو برای استفاده از قدرت بلاک چین و حذف واسطه ها از مکانیزم اجماع اثبات سهام استفاده می کند. اثبات سهام به اعتبار سنجی ها متکی است که یک کاربر باید مقدار از پیش تعیین شده ای ترون را استیک کند و در ازای آن پاداش دریافت خواهد کرد. از این رو در ادامه آموزش استیکینگ ترون (TRX) خواهیم پرداخت تا بتوانید از این طریق کسب درآمد کنید. 

استیکینگ ترون (TRX) یعنی چه؟

یکی از مواردی که پلتفرم ترون را متمایز می کند، سیستم Super Representative (نمایندگان برتر) آن است. این اصطلاحی است که ترون از آن استفاده می‌کند و به مکانیسم اجماع اثبات سهام (POS) آن اشاره دارد. 

بسیاری از سیستم‌های اثبات سهام (POS) که دارای هزاران گره هستند، تنها ۲۷ گره کاندید یا Super Representative در شبکه ترون وجود دارد. این گره های کاندید توسط سایر دارندگان TRX که در شبکه ترون سهیم هستند انتخاب می شوند.

قرار دادن سکه ها یا توکن ها به شما امکان می دهد که دارایی های خود را فقط با قفل کردن یا استیک کردن مقداری افزایش دهید. این مکانیسم به دارندگان توکن اجازه می‌دهد تا بدون استفاده از سخت‌افزار ماینینگ مانند اجماع اثبات کار (POW) برای ایمن‌سازی شبکه، اعتبارسنجی بلوک‌ها و کسب پاداش‌های بلوک، سود کسب کنند.

در شبکه Tron، یک کاربر برای تبدیل شدن به یک گره باید حداقل 1 توکن TRX را از طریق فرآیند استیکینگ به اشتراک بگذارد. 1 توکن TRX برابر با 1 رای است. هرچه میزان TRX بیشتر باشد، کاربر قدرت رای بیشتری خواهد داشت. همچنین رای گیری هر 6 ساعت یکبار انجام می شود.

آموزش گام به گام استیکینگ ترون (TRX)

آموزش استیکینگ ترون (TRX) در کیف پول ترون لینک به صورت گام به گام

زمان مورد نیاز: 8 دقیقه

سیستم ترون پیچیده است، به ویژه برای سرمایه گذارانی که تازه وارد بازار ارزهای دیجیتال شده اند، بنابراین توصیه می کنیم برای استیک ارز TRX از TronScan کاوشگر بلاک چین اختصاصی شبکه ترون، استفاده کنید. برای استفاده از این روش کاربران باید کیف پول های سازگار با توکن TRX مانند ترون لینک (Tronlink) یا لجر(Ledger) را انتخاب کنند. 
سرمایه گذارانی که در اعتبار سنجی ها شرکت می کنند باید دارایی های TRX خود را حداقل به مدت 3 روز استیک کنند تا به عنوان یک گره در شبکه Tron پذیرفته شوند. تنها در این صورت است که آنها واجد شرایط شرکت در روند رای گیری خواهند بود.
همانطور که در بخش بالا اشاره کردیم یک توکن TRX استیک شده برابر با یک رای است. اگر سهام TRX خود را لغو کنید و حذف کنید، آرا باطل می شود.
لازم است بدانید برای استیک کردن ارز ترون از طریق کیف پول ترون لینک میتوانید ابتدا جهت خرید ترون (TRX) از طریق سایت پی 98 اقدام نمایید سپس مطابق مراحل زیر اقدام نمایید. 
بدین ترتیب در صورتی که قصد دارید استیکینگ توکن ترون (TRX) را آموزش ببینید می توانید مراحل زیر را دنبال کنید. 

  1. ورود به سایت و انتخاب کیف پول

    در اولین قدم پس از ساخت کیف پول ترون لینک (Tronlink) در نسخه دسکتاپ یا اپلیکیشن موبایل و شارژ کیف پول به وب سایت رسمی جستجوگر TronScan مراجعه کنید و از منوی سمت راست بالا صفحه بر روی گزینه “Connect Wallet” کلیک نمایید.
    سپس همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید شما از دو کیف پول لجر و ترون لینک برای استیکینگ ارز ترون می توانید استفاده کنید. در این مثال ما کیف پول Tronlink را انتخاب کرده ایم.

     

  2. اتصال کیف پول به سایت

    از این رو پسوورد تعیین شده در هنگام ساخت کیف پول را وارد می کنیم تا اتصال به سایت انجام شود. 

  3. مراجعه به بخش استیک کردن

    برای تکمیل فیلد های مربوط به استیکینگ ترون ابتدا باید از قسمت بالای صفحه بر روی آدرس کیف پول خود کلیک کنید تا پنجره ای مطابق تصویر زیر برای شما نمایش داده شود. سپس گزینه “Obtain” را انتخاب نمایید. 

  4. ثبت جزییات استیکینگ ترون

    در این گام باید فیلد های مربوطه را که مربوط به استیکینگ ارز ترون است، تکمیل کنید. در ادامه توضیح مختصری در مورد هر بخش خواهیم داد. 
    1. گزینه اول را “Tron Power and Energy” انتخاب کنید. 
    2. برای انتخاب میزان ارز به دو روش می توانید اقدام کنید. در روش اول به صورت دستی میتوانید وارد کنید و در روش دوم بر روی گزینه “Max” کلیک کنید. 
    3. در این کادر آدرس کیف پول خود را مشاهده می کنید.
    4. باید تایید کنید که مقدار مورد نظر را برای 3 روز استیک می کنید. 
    5. سپس بر روی گزینه “Freeze” کلیک کنید و در نهایت برای انجام تراکنش گزینه “Accept” را انتخاب نمایید. 

  5. مراجعه به بخش سیستم رای دهی

    حال وقت آن است به صفحه رای گیری SR مراجعه کنید. بنابراین از منو بالای صفحه بخش “Governance” را انتخاب کنید سپس بر روی گزینه “votes” را کلیک کنید.
    نکته: هر دارنده TRX می تواند به نامزدهای SR رای دهد، که در میان آنها 27 نامزد برتر دارای بیشترین رای به SR partners تبدیل می شوند، در حالی که 28 تا 127 به Super Representatives (نمایندگان برتر) تبدیل می شوند. SR ها مسئول تولید بلوک ها و بسته بندی تراکنش ها هستند. از سوی دیگر، نمایندگان برتر، بدون انجام دو وظیفه فوق، فقط پاداش رای دریافت می کنند. همه نامزدهای SR، نمایندگان برتر و SR ها حق دارند پیشنهاداتی را برای تغییر پارامترها در شبکه ترون مطرح کنند. 

  6. تکمیل فرآیند استیکینگ ترون

    همانطور که در تصویر زیر می توانید نگاهی به نحوه توزیع آرای خود بیندازید و برای دریافت پاداش گزینه “Withdraw” را در کیف پول انتخاب نمایید. 

آیا استیک کردن ترون از امنیت خوبی برخوردار است؟

قرار دادن هر ارز دیجیتال مستلزم اتصال به اینترنت و استفاده از قراردادهای هوشمند اساسی است بدان معناست که دستیابی به امنیت کامل و دائمی غیرممکن است. با این حال، کاربر می تواند این خطرات را با چند تکنیک ساده کاهش دهد:

📍 فایل های مهم خود را حداقل در یک هارد دیسک جداگانه پشتیبان گیری کنید. 

📍 هرگز کلید های خصوصی کیف پول خود را با کسی به اشتراک نگذارید.

📍 از سایر قابلیت های امنیتی برای کیف پول خود استفاده کنید.

📍 کیف پولی که برای فعالیت روزانه استفاده می کنید از والتی که برای استیکینگ ارز ترون (TRX) استفاده می کنید مجزا باشد.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

3.7 3 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
rendy
rendy
1 سال قبل

سلام پس این بخش انرژی و بخش دیگرش وقتی ارزی رو هنگام استیک انتقال میدی کم میشه اگر کم بشه چی میشه