احتمال مهاجرت دوباره ماینرها

تظاهرات قزاقستان و احتمال مهاجرت دوباره ماینرهای کریپتو

 تحقیقات BitMEX نشان می دهد که تظاهرات اخیر که در کشور قزاقستان رخ داده است می تواند بار دیگر، مهاجرت ماینرها را در عرصه کریپتو رقم زند.

پس از پشت سر گذاشتن انتقال ماینر ها از چین به نقاط دیگر، حال این احتمال وجود دارد که جامعه بیت کوین (Bitcoin) یک انتقال دیگر در قدرت هش (Hash) خود را شاهد باشد.

حساب BitMEX Research در توییت اخیر خود اعلام کرد که تظاهرات ضد حکومتی که در کشور قزاقستان در حال رخ دادن است، می تواند به طور جدی به انتقال و توسعه دوباره تجهیزات ماینینگ منجرشود.

پس از این که معترضین زیادی به دلیل افزایش قیمت بنزین و سطح پایین استانداردهای زندگی روزمره به خیابان ها در کشور قزاقستان هجوم آوردند، جمهوری شوروی سابق نیز اعلام وضعیت فوق العاده کرد.

در ساعات گذشته، این تظاهرات با خشونت همراه گردید و تظاهر کنندگان به دفتر شهردار آلماتی، پایتخت قزاقستان یورش بردند.

بنا به داده های ارائه شده توسط NetBlocks، قزاقستان اکنون در میان یک قطعی اینترنت در سطح کل کشور قرار دارد و رژیم در تلاش برای کنترل اوضاع می باشد.

قاسم جومارت توکایف، رئیس جمهور قزاقستان، اوایل امروز مجبور به برکناری دولت گردید.

توکایف جانشین نورسلطان نظربایف شده بود که در پس از تقریباً سه دهه اداره کشور قزاقستان، در سال 2019 به طور ناگهانی استعفا داد.

دومین شبکه ماینینگ بزرگ جهان

چین که قبلاً یک نیروی بسیار بزرگ در صنعت ماینینگ بیت کوین در سطح جهان به شمار می آمد، در سال گذشته اقدام به پاکسازی تمام ماینرهای خود کرد. به دنبال آن، ایالات متحده به عنوان پیشتاز جدید دست به کار شد و اکنون 42.7 درصد از مجموع نرخهش جهانی را تامین می کند.

قزاقستان، بزرگترین کشور آسیای مرکزی، با سهم 21.9 درصدی، در جایگاه دوم قرار دارد. هجوم ماینر ها به این کشور، به قطعی برق منجر گردید اما وزیر انرژی این کشور، ماگزوم میرزاگلیوف، اعلام کرد که دولت دسترسی به شبکه برق را برای ماینرهای قانونی محدود نخواهد کرد.

با این حال به دلیل تنش های سیاسی اجتماعی، استخراج کنندگان ممکن است مجبور به ترک این کشور و مهاجرتی دوباره شوند.

بیت کوین سال جدید میلادی را پس از ریکاوری کامل از ممنوعیت های چین، با اوج جدید خود در نرخ هش آغاز کرد.

منبع: یو تودی

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments