ارزهای وب 3.0

بهترین ارزهای وب 3.0 برای سرمایه گذاری در سال 2022 کدام اند؟

ارزش بازار جهانی کریپتو، با اندازه گیری مارکت کپ آن سنجیده می شود. این ارزش در سال 2021 به 3 تریلیون دلار رسید و فضای زیادی برای رشد بیشتر دارد. پس از اینکه متاورس اینترنت را تحت تأثیر قرار داد، وب 3.0 به عنوان یکی از کلیدواژه های جدید در حوزه کریپتو ظاهر شد. در حالی که وب 1.0 و وب 2.0 رشد دنیای اینترنت را تقویت کردند، وب 3.0 جسورانه تر خواهد بود و با دادن آزادی به کاربران برای کنترل داده های خود، بر تمرکززدایی تاکید می کند. اما واقعاً وب 3.0 چیست و بهترین ارزهای وب 3.0 برای سرمایه گذاری در سال 2022 کدام اند؟

وب 3.0 چیست؟

وب 3.0 یکی از کلیدواژه های جدید برای تکامل مهم بعدی در اینترنت است. وب 1.0 از سال 1990 تا 2004 اتفاق افتاد، زمانی که بیشتر وب سایت ها ثابت بودند و توسط مشاغل ایجاد می شدند. در این مرحله، افرادی که فرصتی را می دیدند، نام های دامنه را خریداری می کردند تا بعداً با قیمت های بالاتر به مشاغلی که به این دامنه ها نیاز داشتند بفروشند.

وب 2.0 عصر محتوا و رسانه های اجتماعی تولید شده توسط کاربران بود. کاربران تشویق می شوند تا از طریق شبکه های اجتماعی مانند وبلاگ ها، وبلاگ ها و رسانه های اجتماعی که در نهایت به جریان اصلی تبدیل شدند، با یکدیگر تعامل و ارتباط برقرار کنند. این تکامل به حجم بیشتری از تولید محتوا ترجمه می شود که در آن بیشتر داده ها توسط گروه کوچکتری از غول های فناوری مانند گوگل، مایکروسافت و فیس بوک کنترل می شود. این همچنین این سوال را ایجاد کرد که آیا حریم خصوصی کاربر حفظ می شود؟

همانطور که وب به تکامل خود ادامه می دهد، وب 3.0 بر تمرکززدایی تمرکز می کند که توسط مفهوم راه حل های اینترنتی همتا به همتا هدایت می شود که در آن کاربر کسی است که نحوه استفاده از داده های خود را کنترل می کند. پیش‌بینی می‌شود وب 3.0 شفافیت داده‌ها و دسترسی به محتوا را با تکیه بر فناوری بلاک چین افزایش دهد، به‌ویژه از آنجایی که بسیاری از برنامه‌ها و سرویس‌ها با فناوری بلاک چین، متاورس ها و هوش مصنوعی (AI) شروع به کار کرده‌اند. استفاده از این فناوری به ریشه کن کردن استفاده از یک مرجع مرکزی برای ذخیره سازی داده ها و کمک به حفظ امنیت از طریق اجماع توزیع شده کمک می کند. اساساً وب 3.0 قصد دارد به جای شرکت های بزرگ، کنترل بیشتری را به دست کاربرانش بازگرداند.

اهمیت وب 3.0 در همکاری با متاورس

وب 3.0 تاکید میکند که تعامل و مقیاس پذیری کاربران برای پشتیبانی از عملیات کاربر ضروری است. برای اینکه وب 3.0 واقعاً کاربردی باشد، باید به سه ویژگی اصلی دست یابد – عدم تمرکز، مقیاس پذیری و امنیت.

 قابلیت همکاری Web 3.0 و Metaverse را می توان از طریق معرفی NFT ها مشاهده کرد که در آن کاربران از طریق فناوری واقعیت مجازی با یکدیگر تعامل دارند در حالی که وب 3.0 به تسهیل مبادلات و ارتباطات کمک می کند.

از آنجایی که وب 3.0 مجموعه ای از برنامه ها در یک پلتفرم غیرمتمرکز است، قابلیت همکاری را می توان از طریق اتصال برنامه ها با مفهوم متاورس به دست آورد. به عنوان مثال، دسنترالند یک اتصال باز را برای شبکه جهانی کاربران معرفی کرد تا با خرید و فروش املاک دیجیتال، دنیای مجازی مشترک را اداره کنند. برای شروع، کاربران باید زمین های مجازی یا LAND را خریداری کنند تا مالکیت زمین خود را که نمایانگر املاک دیجیتال آنها است، تعریف کنند. در حالی که ارز MANA برای تسهیل خرید زمین و کالا در دسنترالند استفاده می شود. این بازار شرکت کنندگان را قادر می سازد تا توکن های LAND را مبادله کنند و همچنین تعامل بین کاربران را برای تراکنش آیتم های درون بازی تسهیل می کند.

در نهایت، اینترنت غیرمتمرکز جزء کلیدی متاورس است، زیرا نسبت به برنامه‌های متمرکز محدودیت کمتری دارد. با برنامه های متمرکز، برای فعال کردن قابلیت همکاری نیاز به مجوزها است.

کدام ارزهای وب 3.0 برای سرمایه گذاری مناسب اند؟

باتوجه به اینکه بدون شک آینده از آن متاورس و وب 3.0 خواهد بود سوال بسیاری از سرمایه گذاران و تریدرهای کریپتو این است که کدام ارزهای وب 3.0 برای سرمایه گذاری در سال 2022 بهترند یا اصلا کدام ارزها مربوط به حوزه وب 3 می باشند؟

کوساما

کوساما (Kusama)

کوساما یک شبکه منبع باز و مقیاس پذیر از بلاک چین است. بلاک چین های تخصصی آن با چارچوب Substrate ساخته شده اند. Kusama بستری را برای توسعه دهندگان بلاک چین فراهم می کند تا خلاقیت خود را کشف کنند و به سرعت ایده های نوآورانه را به ثمر برسانند. این شبکه از مفاهیم برهم زدن وضعیت موجود و بازگرداندن قدرت به دست کاربران استفاده می کند. گاوین وود، یکی از بنیانگذاران اتریوم و بنیانگذار پولکادات، کوساما را ایجاد کرد.

توکن شبکه، KSM، به شما امکان می‌دهد در رفراندوم‌های حاکمیتی رای دهید، اعتبار‌ سنج ها را انتخاب کنید، شبکه را اعتبارسنجی کنید و پاراچین‌ها را به یکدیگر مرتبط کنید.

تتا

تتا (Theta)

تتا یک پلتفرم پخش ویدئو است که به کاربران برای به اشتراک گذاری پهنای باند اضافی و منابع محاسباتی خود پاداش می دهد. استیو چن، یکی از بنیانگذاران یوتیوب، می گوید تتا مانند یوتیوب در سال 2005، صنعت ویدیوی آنلاین را مختل خواهد کرد، البته به شیوه ای متفاوت. تتا با کاهش هزینه های خود مشکل ارسال ویدئو به نقاط خاصی از جهان را حل می کند. کیفیت نیز قربانی نمی شود. تتا معتقد است که ارائه جریان با کیفیت بالا برای همه مهم است.

زمانی که کاربران پهنای باند و منابع محاسباتی خود را به اشتراک بگذارند، با توکن تتا فیول (TFUEL) پاداش دریافت می کنند. توکن معمولی تتا (THETA) به حاکمیت پلتفرم مرتبط است.

Arweave  ارزهای وب 3.0 برای سرمایه گذاری در سال 2022

آرویو (Arweave)

Arweave یک شبکه ذخیره سازی غیرمتمرکز است که به شما امکان می دهد داده ها و برنامه ها را به طور دائم ذخیره کنید. اطلاعات شما بر روی یک هارد دیسک متعلق به جمعی ذخیره می شود که هرگز گم نمی شود. یکی از مزایای این معماری این است که هیچکس نمی تواند داده های شما را بازنویسی کند. مشکلات دیگری که Arweave حل می کند 404s، کاهش کیفیت در برنامه های کاربردی وب و ویرایش های مخفیانه است. اگر در حفظ وب سایت Arweave کمک کنید، با توکن های AR پاداش می گیرید. آرویو متعلق به جامعه است و اداره می شود. راه های دیگری که می توانید پاداش دریافت کنید اجاره فضای ذخیره سازی اضافی و ایجاد یک برنامه کاربردی برای شبکه است.

سیاکوین

سیا کوین (Siacoin)

اگر می‌خواهید از اینترنت غیرمتمرکز پشتیبانی کنید، سیا کوین یک کوین Web 3.0 است که به آن علاقه‌مند خواهید شد. Sia گزینه دیگری را در ذخیره‌سازی داده ارائه می‌کند. این پلتفرم داده های شما را در فضای ابری از طریق یک شبکه غیرمتمرکز ذخیره می کند و به شما امکان می دهد کلیدهای رمزگذاری خصوصی خود را کنترل کنید. Sia مقرون به صرفه تر از سایر ارائه دهندگان فضای ذخیره سازی ابری است. سیا کوین ارز رمزنگاری شده پلتفرم است که به میزبان ها برای ارائه فضای هارد دیسک اضافی برای ذخیره سازی پرداخت می شود. شما می توانید SC را با استخراج و ترید بدست آورید. 

فلاکس

فلاکس (Flux)

Flux یک زیرساخت ابری مقیاس‌پذیر و غیرمتمرکز است . این نرم‌افزار ابری محصولاتی را ارائه می‌دهد که با غول‌های فناوری مانند خدمات وب آمازون رقابت می‌کنند و مزایای غیرمتمرکز بودن را دارند. توسعه دهندگانی که از Flux استفاده می کنند می توانند سرورها را ایجاد، مدیریت، میزبانی کنند و برنامه های Web 3.0 را در چندین سرور با سرعت رقابتی راه اندازی کنند. بلاک چین Flux برای حاکمیت، دارایی های موازی و اقتصاد استفاده می شود.

Flux همچنین یک سیستم عامل با ویژگی های غیرمتمرکز به نام FluxOS ارائه می دهد. هرکسی می‌تواند یک گره را برای پلتفرم راه‌اندازی کند، و شما – همراه با استخراج‌کنندگان GPU – با تقسیم 50/50 پاداش دریافت می‌کنید. کریپتو Flux با همکاری اخیر با غول‌های فناوری Nvidia در توسعه وب 3.0 شرکت کرده است. این مشارکت به Flux دست بالا می‌دهد تا به مهندسان و بازاریاب‌های Nvidia که از توسعه بیشتر اینترنت غیرمتمرکز پشتیبانی می‌کنند، دسترسی انحصاری داشته باشد.

اوشن پروتکل

اوشن پروتکل (Ocean Protocol)

از آنجایی که Ocean Protocol ابزارهای مورد نیاز برای ساخت برنامه های Web 3.0 را فراهم می کند، زمانی که به دنبال سرمایه گذاری در این زمینه هستید، به عنوان یکی از بهترین ارزهای وب 3.0 برای سرمایه گذاری در سال 2022 باید به آن توجه کنید. پروتکل اوشن همچنین اشتراک گذاری داده ها و دسترسی به اینترنت را غیرمتمرکز می کند. سهام توکن OCEAN داده‌ها را می‌خرد و می‌فروشد و بر تأمین مالی جامعه نظارت می‌کند. این پروتکل طراحی شده است تا با افزایش حجم استفاده مقیاس پذیر باشد. عرضه توکن نیز در طول زمان پراکنده می شود تا ثبات بلندمدت و رشد کوتاه مدت را تامین کند.

کادنا ارزهای وب 3.0 برای سرمایه گذاری در سال 2022

کادنا (Kadena)

این پلتفرم برای تقویت سیستم های مالی جهانی طراحی شده است. کادنا قراردادهای هوشمند ایمن تر، بهره وری انرژی نوآورانه و امنیت مکانیزم اثبات سهام یا PoS را ارائه می دهد. برخلاف بسیاری از پلتفرم‌های دیگر که با افزایش تقاضای شبکه، انرژی بیشتری مصرف می‌کنند، Kadena همچنان از همان مقدار استفاده می‌کند. از آنجایی که از زنجیره های بافته شده (braided chains) استفاده می کند، می تواند تا 480000 تراکنش در ثانیه را پردازش کند. همانطور که زنجیره های بیشتری اضافه می شود، پروتکل به قدرت های پردازش بالاتری دست پیدا میکند.

ارز KDA رمزی است که برای پردازش تراکنش‌ها در بلاک چین استفاده می‌شود. در مجموع یک میلیارد KDA وجود دارد که قرار است در یک دوره 120 ساله استخراج شود. خدمات خرید ارز کادنا و فروش آن به صورت لحظه ای در سایت پی 98 ارائه می شود.

اودیوس

اودیوس (Audius)

دوستداران موسیقی به Audius علاقه مند خواهند شد. این یک پلت فرم استریم موسیقی است که هدف آن به حداقل رساندن اهمیت قرارداد با یک شرکت ضبط است. نوازندگان می توانند موسیقی خود را منتشر کنند و یک پایگاه طرفداران در Audius ایجاد کنند. وقتی اجراکنندگان AUDIO را به اشتراک می‌گذارند، می‌توانند توکن های نشانه‌های هنرمند را باز کنند و از طرفداران خود قدرت رای دریافت کنند.

توکن AUDIO با حاکمیت متعلق به جامعه و دسترسی به ویژگی های انحصاری همراه است. همچنین به حفظ امنیت شبکه کمک می کند. برخی از هنرمندانی که از Audius پشتیبانی می کنند عبارتند از deadmau5، 3LAU، Rezz و Stafford Brothers. این پلتفرم کیفیت پخش صوتی بالایی را با سرعت 320 کیلوبیت بر ثانیه ارائه می دهد.

ردیکل

ردیکل (Radicle)

ردیکل یک پلت فرم غیرمتمرکز و منبع باز برای همکاری کد است. قراردادهای هوشمند برای مدیریت کنترل دسترسی استفاده می شود و مالکیت را می توان به اشتراک گذاشت. مردم می توانند از توکن RAD برای حمایت از پروژه ها و مشارکت در حکومت استفاده کنند. Radicle با بیش از 1000 پروژه در حال حاضر در توسعه فضای وب 3.0 نقش دارد و به عنوان یکی از بهترین ارزهای وب 3.0 برای سرمایه گذاری در سال 2022 شناخته می شود.

سینتروپی ارزهای وب 3.0 برای سرمایه گذاری در سال 2022

سینتروپی (Syntropy)

ماموریت Syntropy حل مشکلات در فضای وب 3.0 است که اینترنت غیرمتمرکز را حتی برای کاربرانش ایمن تر و مفیدتر می کند. نمونه‌هایی از حوزه‌هایی که به آن می‌پردازد عبارتند از: امنیت، حاکمیت، حریم خصوصی، قابلیت اطمینان، عملکرد و استفاده مؤثر از منابع.

Web 2.0 برای امنیت به اشخاص ثالث مانند گواهینامه های امنیتی و مقامات مورد اعتماد متکی است. Syntropy شخص ثالث را از رمزگذاری داده ها حذف می کند. توکن سینتروپی (NOIA) امکان اتصال از طریق شبکه را فراهم می کند. 

چگونه ارزهای وب 3.0 را خریداری کنیم؟

برای سرمایه گذاری و خرید ارزهای وب 3.0 نیاز به استفاده از خدمات یک صرافی آنلاین دارید که خدمات خرید و فروش این ارزها را ارائه دهد. با توجه به محدودیت های اعمال شده علیه کاربران ایرانی توسط صرافی های بین المللی بسیاری از کاربران صرافی های ایرانی را ترجیح میدهند.

صرافی پی 98 با ارائه خدمات خرید و فروش صد ها کوین و توکن امکان خرید ارزهای وب 3.0 با پرداخت ریالی را برای کاربران فراهم کرده است. شما میتوانید با افتتاح حساب در این سایت پی 98 نسبت به خرید و فروش ارزهای وب 3.0 ، ارزهای متاورس و سایر رمز ارزها در 24 ساعت شبانه روز و از طریق فرایندی کاملا خودکار اقدام نمایید.

چنانچه رمز ارزی مد نظر شما است که در حال حاضر در لیست ارزهای قابل خرید و فروش در پی 98 قرار ندارد، درخواست خود را در بخش دیدگاه ها ثبت نمایید تا ارز مورد نظر شما به پنل اضافه شود.

جمع بندی

برخی از بهترین فرصت‌ها در بازار کریپتو برای سال 2022 و سال‌های آینده، سکه‌های وب 3.0، کوین‌های متاورس و NFT هستند. فناوری در حال گسترش به یک اینترنت غیرمتمرکز است و هوش مصنوعی و واقعیت مجازی بیشتری را در تجربه اینترنت گنجانده است. فناوری بلاک چین توسط افراد بیشتری نیز پذیرفته شده است. ما معتقدیم که 10 ارز ذکر شده در بالا ارزهای وب 3.0 برای سرمایه گذاری در سال 2022 هستند که فرصتی برای کسب سود در میان مدت و بلند مدت فراهم میکنند.

اگر ارز دیگری را میشناسید که سرمایه گذاری در آن از نظر شما سود آور است، نظرات خود را در بخش دیدگاه ها با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

5 1 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments