این رویداد تاریخی قیمت بیت کوین (BTC) را پایین می آورد | چه اتفاقی خواهد افتاد؟

این رویداد تاریخی قیمت بیت کوین (BTC) را پایین می آورد | چه اتفاقی خواهد افتاد؟

بیت کوین (BTC) علیرغم اینکه در اوایل ماه جاری به بالای سطح 48000 دلار صعود کرد، نتوانست از مرز مقاومت مهم 50000 دلار عبور کند. ضررهای اخیر این توکن باعث شد که در یک آزمایش مهم شکست بخورد، جایی که انتظار می رفت قبل از رویداد اصلاح در 11 آوریل بالاتر از سطح 50 هزار دلار تثبیت شود.

اگر توکن تقویت شده بود، چرخه ضعف قیمت ناشی از نصف شدن پاداش استخراج را می شکست. اما قیمت توکن به زیر سطح 42 هزار دلار سقوط کرد و نگرانی‌ها را نسبت به شروع یک بازار نزولی دیگر افزایش داد.

میان چرخه هاوینگ باعث کاهش قیمت بیت کوین می شود

هفته گذشته، پلتفرم تجزیه و تحلیل زنجیره ای Santiment رویداد قابل توجه میان چرخه هاوینگ را اعلام کرد که در 11 آوریل برنامه ریزی شده است. طبق مطالعه Santiment، قیمت بیت کوین معمولاً 515-545 روز طول می کشد تا پس از نصف شدن به یک اوج تاریخی جدید (ATH) برسد.

در دو چرخه گذشته، قیمت بیت کوین (BTC) پس از 518 روز به یک ATH رسیده بود و پس از شکستن سطح مقاومت مهم، وارد یک اصلاح شد. از این اصلاح نیمه نصف، قیمت بیت کوین به سمت بازار نزولی بلند مدت حرکت می کند.

میان چرخه هاوینگ بیت کوین

با این حال، Santiment گفت که چرخه بیت کوین این بار می تواند متفاوت باشد زیرا تعداد آدرس ها به طور قابل توجهی بیشتر است – نهنگ ها حدود 900 هزار، بیت کوین را جمع می کنند و سرمایه گذاران بالغ تر هستند.

متاسفانه، به نظر می رسد روند فعلی قیمت بیت کوین (BTC) از الگوهای تاریخی قبلی پیروی می کند زیرا قیمت به زیر سطح 42 هزار دلار سقوط کرده است. علاوه بر این، بیت کوین حتی نتوانسته است بالای سطح مقاومت قوی 45 هزار دلار تثبیت شود. بنابراین، حرکت قیمت بیت کوین (BTC) به بالای 50 هزار دلار در این هفته یا ماه امکان پذیر نیست. بنابراین، انتظار می رود که قیمت به زودی سطح حمایت بعدی 37 هزار دلار را بشکند. و اگر نتواند از سطح 37 هزار دلار بالاتر برود، بیت کوین وارد روند نزولی خواهد شد.

عواملی که قیمت بیت کوین را تحت فشار قرار می دهند

طبق گزارش CoinMarketCap، قیمت بیت کوین (BTC) در هفته گذشته نزدیک به 10 درصد و در 24 ساعت گذشته نزدیک به 3 درصد کاهش یافته است. روند قیمت در جهت نزولی از سطح 47 هزار دلار تغییر کرده است و قیمت فعلی در 42000 دلار معامله می شود.

علاوه بر این، قیمت بیت کوین به دلیل افزایش نرخ بهره آتی فدرال رزرو در بحبوحه رشد تورم و همبستگی بازار کریپتو با شاخص نزدک 100 تحت فشار قرار گرفته است. هر دو امروز برای مدت کوتاهی زیر میانگین متحرک 50 روزه خود حرکت کردند.

منبع: کوین گیپ

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

5 1 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments