نرخ تورم آمریکا کاهش یافت | دلیل پامپ قیمت ارزهای دیجیتال

نرخ تورم آمریکا کاهش یافت! | دلیل پامپ قیمت ارزهای دیجیتال

بازار جهانی کریپتو پس از بهبودی گسترده، از ابتدای هفته جاری با کاهش روبرو شد. از آنجایی که سرمایه گذاران به روند صعودی امیدوارند، کارشناسان اشاره می کنند که بازار در وضعیت تصمیم گیری گیر کرده است. با این حال، بیت کوین از زمان انتشار داده های CPI، شاخص سبز ثبت کرد.

بیت کوین از 24 هزار دلار عبور کرد

به گفته کریپتوکوانت، قیمت ارزهای دیجیتال به دنبال یک محرک برای افزایش بود و گاوها تاکنون توانسته اند از این رالی صعودی به خوبی حمایت کنند. در همین حال، ارزش کل بازار بیش از 3 درصد در روز گذشته افزایش یافت و به 1.14 تریلیون دلار رسید.

معامله گران اشاره می کنند که تحلیل تکنیکال نشان می دهد که بیت کوین (BTC) با تشکیل یک الگو کنج صعودی در زیر خط مقاومت توانست از قیمت 24 هزار دلار عبور کند. از طرفی شاخص قدرت نسبی (RSI) و MACD نوسانات صعودی را نشان می دهد. این یک سیگنال اولیه از بازار نزولی پیش رو چشمک می زند. همچنین تجزیه و تحلیل داده های درون زنجیره ای افزایش قیمت بیت کوین را تایید می کنند. 

چارت 4 ساعت بیت کوین

در همین حال، قیمت بیت کوین در 24 ساعت گذشته به بیش از 6 درصد افزایش یافت. بیت کوین از سطح حیاتی قیمت 24 هزار دلار عبور کرد و در زمان انتشار با میانگین قیمت 24583 دلار معامله می شود. حجم معاملات 24 ساعته بیت کوین بیش از 10 درصد افزایش یافت و به 28.05 میلیارد دلار رسید.

جهش قیمت بیت کوین با انتشار نرخ تورم آمریکا حمایت شد. طبق آمار دفتر آمار کار ایالات متحده، تورم سالانه به 8.5 درصد کاهش یافت. با این حال، هنوز نزدیک به بالاترین سطح 4 دهه است.

آیا داده های CPI به بازار ارزهای دیجیتال کمک می کند؟

براساس داده های درون زنجیره ای جهش در معاملات و آدرس های فعال میتواند نشان دهنده حمایت بازار از افزایش قیمت می باشد. طی چند هفته گذشته، قیمت نسبی افزایش یافته است اما تعداد تراکنش‌ها و آدرس‌های فعال کاهش یافته. این به وضوح نشان دهنده یک واگرایی منفی در بازار است.

یکی از کارشناسان افزود که نسبت خریدار به فروشنده نیز در همان زمان کاهش یافته و این به طور مستقیم نشان می‌دهد که اینها نشانه‌ای از کاهش قیمت در زمان آینده هستند.

در همین حال، بازار به دنبال یک روند صعودی بود زیرا دارندگان بزرگ همچنان ثابت بودند. با این حال، انتشار داده‌های CPI باعث ایجاد احساسات مثبت در بازار شده است.

منبع: کوین گیپ

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments