درخواست etf بیت کوین در sec

SEC درخواست راه اندازی ETF لحظه ای بیت کوین رد کرد

سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکا درخواست راه اندازی صندوق های ETF اسپات یا لحظه ای بیت کوین را با استناد به محافظت از سرمایه گذاران رد کرد.

سرمایه گذارانی که به دنبال ETF بیت کوین در ایالات متحده هستند، باید مدت بیشتری صبر کنند زیرا SEC درخواست VanEck را رد کرده است و حداقل به زودی نمی توان انتظار راه اندازی این صندوق ها را داشته باشیم.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده پیشنهاد VanEck برای ETF بیت کوین را رد کرده است. این امر پس از چندین با تاخیر در پاسخگویی توسط آژانس صورت گرفته است. 

VanEck مدیر سرمایه‌ گذاری جهانی در میان فعال‌ ترین شرکت‌ها در تلاش برای تشکیل پرونده در SEC برای راه‌اندازی صندوق قابل معامله لحظه ای برای ارز بیت‌کوین بوده است.

در چند سال گذشته، این شرکت درخواست های متعددی داشت که برخی از آنها توسط آژانس رد شدند. با این حال، چشم‌انداز ایالات متحده در اکتبر امسال تغییر کرد، زمانی که SEC اجازه داد دو ETF مبتنی بر معاملات آتی بیت‌کوین فعال شوند که یکی از آنها ETF استراتژی VanEck بود.

به این ترتیب، بسیاری بر این باور بودند که کمیسیون نسبت به صندوق قابل معامله در مبادلات نقدی که عملکرد ارز دیجیتال اصلی را ردیابی می کند، ذهن بازتری خواهد داشت و احتمالا ممکن است با درخواست راه اندازی ETF  های اسپات یا لحظه ای نیز موافقت کند. نقطه عطف دیگری که می توانست منجر به رکوردشکنی های مجدد بیت کوین و قیمت ارز دیجیتال شود.

اما کارها مطابق انتظار پیش نرفت. SEC درخواست راه اندازی ETF لحظه ای بیت کوین VanEck را رد کرد در حالی که صرافی CBOE BZX را از لیست کردن سهام خود منع کرد.

رد کردن این پیشنهاد توسط SEC پس از آن صورت گرفت که آژانس دو بار در سال جاری تصمیم گیری در مورد پیشنهاد ETF BTC VanEck را به تاخیر انداخته بود.

رئیس کمیسیون – گری گنسلر – اخیراً اظهار داشت که ETF با پشتوانه آتی برای سرمایه گذاران ایمن تر خواهد بود، به همین دلیل است که فقط چنین صندوقی در ایالات متحده تأیید شده است.

منبع: کریپتو پوتیتو

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

1 1 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
Mohammadreza
Mohammadreza
2 سال قبل

الآن بهترین موقع برای ورود کردن به بازاره!