احتمال سقوط بازار کریپتو در آستانه اعلام نرخ تورم امروز | معامله گران احتیاط کنند!

سقوط بازار کریپتو قبل از اعلام نرخ تورم امروز | معامله گران احتیاط کنند!

سقوط بازار کریپتو در پیش است؟ بازار جهانی کریپتو در روز سه شنبه پیش از انتشار داده های شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) در ساعت 17 به وقت ایران کندل های قرمز به نمایش گذاشت. ارزش انباشته بازار طی روز گذشته بیش از 1 درصد کاهش یافت تا بالاتر از سطح حیاتی 1 تریلیون دلار باقی بماند. با این حال، بررسی های فزاینده کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) بر صنعت دیجیتال به عنوان دلیل اصلی این کاهش شناسایی شده است.

⁉️حال این سوال پیش می آید که آیا بازار کریپتو در هفته‌های آینده در آستانه تغییر شدید نگرش سرمایه‌گذاران است؟ با پشت سر گذاشتن شوک‌های مضاعف در اکوسیستم ارزهای دیجیتال در سال 2022، سرمایه‌گذاران به دنبال یک سناریوی صعودی بودند، درست مانند آنچه ژانویه 2023 ارائه کرد. رالی اخیر کریپتو نه تنها باعث کاهش مشکلات ناشی از سقوط FTX شد، بلکه بر احساسات نامطلوب اقتصاد کلان نیز تأثیر گذاشت. آنچه که می تواند نشانه ای از رالی صعودی در کوتاه مدت باشد، هماهنگی بازار کریپتو با سهام است.

داده های تورم – یک نقطه عطف؟

در همین حال، شاخص دلار آمریکا (DXY) تا حد زیادی در پنج روز گذشته بدون تغییر بوده است. معاملات آتی ایالات متحده در نتیجه پیش بینی بازار از انتشار داده های نرخ تورم ایالات متحده در روز سه شنبه، نتایج متفاوتی را در روز دوشنبه به نمایش گذاشت. در اواخر هفته، انتظار می‌رود داده‌های مربوط به خرده‌فروشی و تعیین نرخ بیکاری نیز بر بازارها تأثیر بگذارد. طبق انتظارات بازار، داده ها نشان می دهد که تورم در ایالات متحده در ژانویه به 6.20 درصد در مقابل 6.50 درصدی در دسامبر کاهش یافته است. از این رو، نوسانات در بازار سهام می تواند واکنش شدیدی را در ارزهای دیجیتال نیز ایجاد کند.

🔰برای اعضای کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC)، شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) در سنجش سلامت اقتصاد بسیار مهم است.

هر ده سال یکبار، سبد تورم و شاخص‌ها دستخوش تغییرات کوچک اما قابل توجهی می‌شوند تا تورم واقعی را با دقت بیشتری منعکس کنند. شاخص CPI در سناریوی فعلی با توجه به نرخ تورم بالا و افزایش نرخ بهره اخیر اهمیت بیشتری دارد. در سال 2022، هر زمان که انتشار داده های CPI نزدیک بود، بازارها بیشترین نوسان را داشتند. چنین سناریویی در حال حاضر در بازار کریپتو در حال اجرا است و میزان عرضه اتریوم (ETH) به کمترین میزان در یک ماه گذشته رسیده است.

منبع: کوین گیپ

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments