دوج کوین در تایلند

دوج کوین در تایلند ممنوع شد!

کمیسیون بورس و اوراق بهادار تایلند تبادل میم کوین ها، توکن های هواداری و همچنین توکن های NFT را ممنوع اعلام کرد. این اقدام توسط SEC تایلند جدید ترین اقدام تنظیم کننده ای است که برای ایجاد چارچوبی قانونی برای ارزهای دیجیتال در کشور های مختلف جهان انجام می شود.

به گزارش منتشر شده در سایت خبری کوین دسک، کمیسیون بورس و اوراق بهادار تایلند (SEC) روز جمعه اعلام کرد که در یک تلاش آشکار برای مهار ترید و معاملات با ابزارهای رمزنگاری که قیمت آنها تحت تاثیر شبکه های اجتماعی تعیین می شود، چندین نوع از داغ ترین ارزهای دیجیتال از جمله توکن های میم ، توکن های هواداری و توکن های غیرمثلی (NFT) را ممنوع اعلام کرده است. 

در حالی که تایلند به دنبال ممنوعیت کریپتو به طور کلی نیست ، به نظر می رسد قانون گذاران این کشور تصمیم گرفته اند یک موضع محافظتی داشته باشد تا از مردم عادی و حتی تریدرهای حرفه ای در برابر ریسک های سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال محافظت کنند.

طبق دستور SEC ، تبادل دارایی های زیر در تایلند و از تاریخ 11 ژوئن غیر مجاز و غیر قانونی هستند:

توکن های میم. این توکن ها هیچ هدف یا کاربرد مشخصی ندارند و قیمت آنها بر اساس ترند های شبکه های اجتماعی تغییر می کند. اگر چه این کمیسیون اشاره مستقیمی به نام کوین خاصی نکرده است اما احتملا دوج کوین که قیمت آن تا حد زیادی تحت تاثیر افراد مشهور ، به ویژه ایلان ماسک قرار گرفته است در تایلند غیر مجاز خواهد بود.

توکن های هواداری. این توکن ها دارایی های دیجیتالی که نشان دهنده مالکیت یک حق رأی است و به فرد امکان می دهد جوایز و خدمات خاص باشگاه های ورزشی  را بدست آورد. توکن ها برای کالاها و خدمات دیگری مانند تجارب VIP و غیره قابل معامله هستند.

توکن های NFT . این توکن ها برای چند ماه کوتاه امسال داغترین بخش ارزهای دیجیتال بودند. اینها دارایی های دیجیتالی هستند که طیف وسیعی از اقلام ملموس و نامشهود منحصر به فرد را در بر میگیرند، از کارت های ورزشی کلکسیونی گرفته تا املاک و مستغلات مجازی و حتی کفش های کتانی دیجیتال. برخلاف ارزهای رمزپایه معمولی ، NFT ها نمی توانند مستقیماً با یکدیگر مبادله شوند.

توکن های صرافی ها. توکن های توزیع شده توسط صرافی های ارز دیجیتال مانند اف تی تی متعلق به صرافی اف تی ایکس ، یونی سواپ متعلق به صرافی یونی سواپ و بایننس کوین متعلق به صرافی بایننس که به دارندگان امکان می دهد از مزایایی مانند تخفیف در هزینه های معاملهات در صرافی مربوطه بهره مند شوند.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments