پرداخت بیت کوین در تسلا

ایلان ماسک: پرداخت با بیت کوین در تسلا مجددا آغاز می شود!

ماسک به توئیت کوین تلگراف درباره مدیر عامل شرکت Sygnia، مگدا ویرزیکا، پاسخ داد. در این توییت مگدا از کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) درخواست کرده است تا درباره ماسک در رابطه با دستکاری قیمت بیت کوین تحقیق کند.

مدیر عامل تسلا، ایلان ماسک، گفت که شرکت خودروهای الکتریکی وی پس از تأیید استفاده از استخراج کنندگان از انرژی پاک، شروع به پذیرش پرداخت های بیت کوین (BTC) می کند. او امیدوار است که عدم قطعیت و ترس در دارایی های دیجیتال به زودی فروکش کند.

طبق گفته Wierzycka، ماسک آگاهانه قیمت بیت کوین را فقط برای فروش “بخش بزرگی از سرمایه خود” پامپ کرده است (باعث افزایش قیمت بیت کوین شده است).

ماسک در پاسخ روز یکشنبه گفت:

 این صحبت نادرست است. تسلا فقط 10٪ از دارایی های خود را فروخت تا تأیید کند که بیت کوین بدون جابجایی بازار به راحتی قابل نقد شدن است.

بر اساس گزارش کوین تلگراف، ماسک در آوریل اذعان کرد که تسلا برای اثبات نقدینگی دارایی به عنوان جایگزین پول نقد، بخشی از دارایی های بیت کوین خود را فروخته است. فقط یک ماه قبل، این میلیاردر تأیید کرد که تسلا 1.5 میلیارد دلار بیت کوین به ترازنامه خود اضافه کرده و پذیرش دارایی مجازی را به عنوان پرداخت برای وسایل نقلیه خود آغاز می کند.

با این حال، استقبال تسلا از بیت کوین به عنوان یک پرداخت پس از نگرانی ماسک در مورد مصرف انرژی استخراج رمزارز بیت کوین، کوتاه مدت بود. در تاریخ 12 ماه مه (22 اردیبهشت)، ماسک در توییتر خود نوشت که شرکت وی به دلیل “استفاده روزافزون بیت کوین از سوختهای فسیلی”، دیگر پرداخت بیت کوین را نمی پذیرد.

توییت ماسک با انبوهی از اخبار منفی در مورد استفاده از انرژی بیت کوین، تصمیم چین جهت ممنوعیت استخراج بیت کوین و ضعیف شدن رالی صعودی رمز ارزها، همراه شد.

چرخه این اخبار منجر به این شد که یکی از دردناک ترین دوره های بیت کوین آغاز شود که با کاهش 54 درصدی در بازه زمانی اواسط آوریل تا اواسط ماه مه همزمان بود.

روز یکشنبه، ماسک زمینه ای را برای اینکه که تسلا بار دیگر پرداخت بیت کوین را می پذیرد فراهم کرد:

 هنگامی که تأیید معقول (50 ~٪) استفاده از انرژی پاک توسط ماینرها با روند مثبت در آینده تأیید شود، تسلا اجازه می دهد معاملات بیت کوین از سر گرفته شود.

بر اساس گزارش کوین تلگراف، ماسک اخیراً توسط مایکل سایلور، مدیرعامل مایکرو استراتژی به جلسه ماینرهای بیت کوین دعوت شده است. شورای استخراج بیت کوین که یک نهاد داوطلبانه و خود قانون گذاری شده صنعت است، جلسه را با حکمی برای استفاده از گزینه های بیشتر انرژی تجدیدپذیر و افزایش شفافیت استخراج ارزهای رمزپایه به پایان رساند.

با وجود تمام انتقادهایی که در مورد استخراج بیت کوین وجود دارد، تخمین زده می شود که اکثریت ماینرها در حال حاضر، از منابع انرژی جایگزین استفاده می کنند. یاسین المانجرا، تحلیلگر شرکت سرمایه گذاری Ark، در ماه آوریل به CNBC گفت که تقریباً سه چهارم استخراج کنندگان از منابع بدون کربن در فرآیند و فعالیت خود استفاده می کنند.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments