سبقت گیری شبکه ترا از سولانا و آوالانچ

پس از ثبت ATH، ترا (Terra) به سومین بلاک چین بزرگ دیفای تبدیل شد

در حالی که بخش اعظمی از بازار کریپتو همچنان از هفته گذشته در یک وضعیت نزولی سیر می کند، LUNA، توکن بومی اکوسیستم Terra در حال حاضر یکی از پیشتازان غیر قابل انکار در این بازار است.

با توجه به داده های Coingecko، ترا (LUNA) در 7 روز گذشته بیش از 50 درصد افزایش داشته است و علیرغم سقوط قیمت ارزهای دیجیتال در پایان هفته، این رمز ارز توانست در سطح 77.7 دلار، سقف قیمت جدید خود را به ثبت برساند. 

روند صعودی لونا در چند هفته اخیر بسیار تحسین برانگیز بوده است و این در حالی است که این کوین در زمان فروش بالا در اردیبهشت (مه) یکی از بدترین ها به شمار می آمد.

افزایش 2700 درصدی LUNA در 8 ماه اخیر

به دنبال سقوط بازار در ماه مه (اردیبهشت) سال 2021، قیمت لونا هم به سمت پایین سرازیر شد به طوری که در اوج این سیر نزولی، قیمت آن 81 درصد کاهش را متحمل شده بود.

با این وجود، این کوین توانست یک بازگشت عالی دراماتیک داشته باشد و یکی پس از دیگری، سقف تاریخی قیمت خود را پشت سر بگذارد؛ این پیشرفت تا جایی چشمگیر بود که از نظر عملکرد، توانست حتی اتریوم (ETH) را به زیر سایه خود ببرد. از آن زمان، LUNA توانسته است 2700 درصد افزایش را در قیمت خود شاهد باشد و این در حالی است که ETH از همان زمان تا کنون، تنها 270 درصد رشد داشته است.

لونا همچنین توانسته است از برخی کوین های ترند بازار مانند دوج کوین (Dogecoin) و شیبا اینو (Shiba-Inu) هم پیشی بگیرد.

در زمان نگارش این خبر در کریپتو پوتیتو، LUNA دهمین رمز ارز برتر بازار ارزهای دیجیتال می باشد و معاملات آن با قیمت 67 دلار و مارکت کپ 26.56 دلار در حال انجام است.

مجموع ارزش قفل شده در ترا به 13.9 میلیارد دلار رسید

ترا (Terra)، که بلاک چین بومی LUNA می باشد، از این سیر صعودی بی بهره نمانده است. شبکه بلاک چین این دیفای (DeFi) پیشتاز، به تازگی یک موفقیت بزرگ دیگر بدست آورده است.

با توجه به توییت اخیر که توسط Wu Blockchain منتشر شده است، مجموع ارزش قفل شده (TVL) در شبکه ترا،  به تازگی به 13.9 میلیارد دلار رسیده است و 43 درصد رشد هفتگی داشته است.

توییتر وو بلاکچین

با این گسترش اخیر، می توان گفت که در حال حاضر، بعد از اتریوم و نجیره هوشمند بایننس، Terra سومین بلاکچین بزرگ دیفای به شمار می آید. این شبکه موفق شد که از سولانا (Solana) و آوالانچ (Avalanche) طی دو روز گذشته سبقت بگیرد و در هفت روز اخیر، 42.9 درصد افزایش داشته باشد.

منبع: کریپتو پوتیتو

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments