تحلیل تکنیکال سولانا

تارگت 150 دلاری سولانا و وضعیت صعودی این ارز | تحلیل تکنیکال SOL

قیمت سولانا وارد قلمروی اشباع خرید شده است، اما تاریخ نشان می دهد که گاو ها از ارزش گذاری بیش از حد سولانا نمی ترسد.

سولانا (SOL) از یک سطح مقاومت بحرانی عبور کرد که تلاش‌های بازیابی آن را در طول اصلاح قیمت نوامبر 2021 تا مارس 2022 چندین بار محدود کرده بود، بنابراین امیدها به افزایش بیشتر در آوریل افزایش یافت.

سولانا مقاومت کلیدی را به حمایت تبدیل کرده است

برای یادآوری، قیمت SOL پس از آزمایش روند شیب دار چند ماهه نزولی خود، دچار افت شدید شد.

به عنوان مثال، جفت SOL/USD دو ماه پس از عقب نشینی از سطح مقاومت مذکور در دسامبر 2021، 60 درصد کاهش یافت. به طور مشابه، بیش از 40 درصد در یک حرکت اصلاحی مشابه که منجر به فروش نزدیک به خط روند در نوامبر 2021 شد، کاهش یافت.

نمودار سولانا

اما سولانا پس از شکستن به بالای آن در 30 مارس، خط روند مقاومت را به عنوان حمایت تبدیل کرد، که با افزایش حجم معاملات و خرید سولانا همراه شد که نشان داد معامله گران به حرکت شکست ایمان دارند. با انجام این کار، قیمت SOL با 25 درصد افزایش به 135 دلار رسید و سطح مقاومت روانی 150 دلار را به عنوان هدف بعدی قرار دارد.

چرا SOL (از لحاظ تکنیکال) صعودی است؟

از منظر تحلیل تکنیکال، حرکت شکست SOL بالاتر از مقاومت خط روند نزولی خود با یک تقاطع صعودی بین دو میانگین متحرک کلیدی همزمان شد: میانگین متحرک نمایی 20 روزه ( موج سبز) و متقاطع متحرک 50 روزه (موج قرمز).

این سیگنال تکنیکال که صلیب طلایی نامیده می شود، زمانی رخ می دهد که میانگین متحرک کوتاه مدت دارایی بالاتر از میانگین متحرک بلند مدت آن باشد. تحلیلگران سنتی این کراس اوور را به عنوان یک سیگنال خرید در نظر می گیرند.

تقاطع طلایی
تقاطع طلایی در نمودار سولانا

به عنوان مثال، کراس اوور میانگین های متحرک 20 و 50 روزه در آگوست 2020 ممکن است علاوه بر سایر کاتالیزورهای اساسی و فنی، به افزایش بیش از 650 درصدی قیمت SOL به بیش از 267 دلار کمک کرده باشد. به این ترتیب، صلیب طلایی احتمال ادامه صعود SOL و همچنین شکست آن را بالاتر از مقاومت خط روند نزولی افزایش می‌دهد.

واگرایی شاخص قدرت نسبی (RSI)

اگر یک فراکتال فنی برجسته شده توسط دلفی دیجیتال را باور کنیم، چشم انداز صعودی بیشتر می شود.

این شرکت تحقیقاتی کریپتو ارتباط بین قیمت SOL و ترکیب دو شاخص فنی آن را برجسته کرد: تبدیل مقاومت به حمایت و واگرایی شاخص قدرت نسبی (RSI).

شایان ذکر است، اولین باری که RSI سولانا پس از یک روند صعودی قوی قیمت به بالای 70 رسید، یعنی یک منطقه «اشباع خرید» ، SOL علیرغم تثبیت RSI خود به سمت پایین یا حرکات جانبی آن، تمایل به صعود داشت.

دلفی دیجیتال

به عنوان مثال، SOL پس از اولین باری که RSI آن به بالای 70 در آگوست 2021 رسید، 378 درصد افزایش یافت. به طور مشابه، دوره RSI اشباع خرید در ماه می تا ژوئن 2021 نیز با حرکت صعودی 268 درصدی سولانا همزمان شد. به گفته دلفی دیجیتال، فراکتال‌ها مشابه عملکرد SOL اخیراً دیده شده اند که می تواند سیگنال صعودی باشد.

بنابراین، SOL/USD می‌تواند با استفاده از سطوح اصلاحی فیبوناچی به روند صعودی خود ادامه دهد که 147 تا 150 دلار را به عنوان هدف صعودی موقت پیشنهاد می‌کند.

نمودار سولانا

برعکس، عقب نشینی قبل از آزمایش بازه قیمتی 147 تا 150 دلار می‌تواند منجر به آزمایش مجدد 120 دلار توسط SOL به عنوان پشتیبانی موقت خود شود، با یک لغزش احتمالی به سمت EMAهای 20 و 50 روزه.

منبع: کوین تلگراف

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments