سوشی سواپ

راهنمای کامل ارز سوشی (SUSHI) و صرافی سوشی سواپ

صرافی های غیرمتمرکز (DEX) کاربران را قادر می سازند مستقیماً با یکدیگر معامله کنند، بدون اینکه از طریق یک واسطه متمرکز مانند کوین بیس و بایننس خرید کنند. این بدان معناست که صرافی های غیر متمرکز می توانند دسترسی به انواع گسترده ای از رمز ارزها و خدمات مالی را فراتر از آنچه در صرافی های متمرکز محبوب در دسترس است، ارائه دهند ، به علاوه آنها امکان معاملات بدون واسطه یا نیاز به ارائه اطلاعات شناسایی را فراهم می کنند.
سوشی سواپ به عنوان یک رقیب محبوب برای صرافی غیر متمرکز پیشرو ، یونی سواپ ظهور کرده است. در واقع این صرافی بر اساس کد یونی سواپ ایجاد شده است.
اگرچه SushiSwap یک راه اندازی بحث برانگیز و پر از حاشیه داشت، از زمان راه اندازی به بعد توانسته است جایگاه قابل توجهی به دست بیاورد و مجموعه ای از محصولات و خدمات مالی غیرمتمرکز (DeFi) مانند ییلد فارمینگ، استیکینگ ارز سوشی SUSHI ، وام دهی و عرضه اولیه توکن های جدید را ارائه می دهد . در این مقاله به معرفی صرافی سوشی سواپ و بررسی کامل ارز سوشی ، رمز ارز بومی این صرافی خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

ارز سوشی سواپ

سوشی سواپ چیست؟

سوشی سواپ (SushiSwap) یک صرافی غیرمتمرکز مبتنی بر بلاک چین اتریوم است که به شما امکان می دهد مجموعه گسترده ای از توکن ها و کوین ها را مبادله کرده و همچنین به خدمات مالی دیگر بپردازید. این صرافی هیچ مرجع متمرکز یا واسطه ای ندارد. در عوض ، به قراردادهای هوشمند – یا کدی که فرآیندها را خودکار می کند – و نقدینگی ارائه شده توسط سایر کاربران برای انجام معاملات متکی است.

سوشی سواپ عملکرد و اهدافی مشابه صرافی یونی سواپ بر روی بلاک چین اتریم و صرافی پنکیک سواپ بر روی بلاک چین بایننس اسمارت چین دارد.

تاریخچه سوشی سواپ و ارز سوشی

 سوشی سواپ در آگوست سال 2020 راه اندازی شد و به سرعت مورد بحث و جدال قرار گرفت. فردی با نام مستعار شف نومی و همكارانش كد منبع باز را از یونی سواپ كپي كردند (یا فورک كردند) ، اما یک تغییر اساسی در این کد ايجاد كردند: افزودن یک توکن حكومتی به نام SUSHI ، كه کاربران می توانند بخرند و بدست آورند تا در آینده درباره تصمیمات این صرافی غیر متمرکز اظهار نظر کنند و حق رای داشته باشند.

در کنار این تغییر قابل توجه، SushiSwap می خواست Uniswap را خرد کرده و تاج و تخت خود را به عنوان محبوب ترین صرافی غیر متمرکز در اتریوم بدست آورد.

 سازندگان یک طرح “استخراج خون آشامی” را برای تخلیه نقدینگی از Uniswap از طریق مشوق ها طراحی کردند: با ارائه SUSHI در ازای توکن های استخر نقدینگی یونی سواپ (LP) . این توکن های LP با دارایی های اصلی که در مخزن نقدینگی Uniswap قرار داده شده مبادله می شوند، بنابراین به جای آن برای SushiSwap نقدینگی ایجاد می شود.

اگرچه این موضوع به اندازه کافی جسورانه و بحث برانگیز بود ، قبل از اتمام این فرایند، یک اتفاق تازه رخ داد: شف نومی حدود 14 میلیون دلار SUSHI را به اتریوم تبدیل کرد. قیمت ارز سوشی کاهش یافت و نومی توسط کاربران جامعه تازه تأسیس SushiSwap به دلیل کلاهبرداری مورد حمله قرار گرفت.

نومی مسیر خود را معکوس کرد و بودجه را پس داد و در نهایت تصمیم گرفت از سوشی سواپ خارج شود. كنترل این پروژه به سام بانكمن فرید ، رئیس Alameda Research و پلتفرم متمركز مشتقات FTX ، تحویل داده شد. او سپس کنترل خود را به بسیاری از اعضای معتمد جامعه سپرد و از آینده غیرمتمرکز سوشی سواپ اطمینان حاصل کرد. برای آسودگی خاطر کاربران ، سوشی سواپاز آن زمان تاکنون روند پر سروصدای کمتری را تجربه کرده است.

ارز سوشی

سوشی سواپ چگونه کار می کند؟

همانند یونی سواپ و پنکیک سواپ، سوشی سواپ با سیستم سازنده بازار خودکار (AMM) کار می کند که از قراردادهای هوشمند برای تکمیل معاملات استفاده می کند. نقدینگی توکن ها توسط کاربران دیگر از طریق استخر نقدینگی ارائه می شود. سایر کاربران SushiSwap وجوه خود را به صورت جفت رمز در این استخرها قفل می کنند ، که بودجه مورد نیاز برای انجام تبدیل ها را تأمین می کند. سپس این کاربران با درصد کمی از کارمزد های تولید شده توسط معاملات ، پاداش می گیرند ، روشی به نام ییلد فارمینگ.

فراتر از مبادله رمزها ، SushiSwap سایر ویژگی ها و خدمات دیفای را ارائه می دهد ، از جمله توانایی سهام گذاری ارز سوشی SUSHI در شبکه و کسب پاداش و شرکت در خدمات وام و خرید توکن های تازه ارائه شده در استارت آپ های DeFi از طریق سرویس MISO.

اگرچه سوشی سواپ با پایگاه کد یونی سواپ شروع شد، اما تغییرات قابل توجهی ایجاد کرده است تا از الهام بخش و رقیب خود متمایز شود.

ارز سوشی SUSHI نوآوری بود که در نهایت منجر به اتخاذ رویکرد مشابهی توسط یونی سواپ شد. ارز سوشی نه تنها ابزار اضافی برای ایجاد پاداش برای کاربران است  بلکه برای تصمیم گیری درباره این صرافی غیر متمرکز در آینده نیز توسط کاربران قابل استفاده است.

 اخلاق غیر متمرکز و جامعه محور SushiSwap فراتر از تعریف یک صرافی غیر متمرکز است به همین دلیل طرفداران زیادی در میان کاربران ارزهای دیجیتال دارد.

ویدئو معرفی سوشی سواپ در کمتر از 1 دقیقه

آموزش ترید در صرافی سوشی سواپ

همانند سایر DEX ها ، برای استفاده از سوشی سواپ به یک کیف پول رمزنگاری مانند کیف پول متامسک ، والت کانکت یا لانیس نیاز خواهید داشت. همچنین این صرافی با کوین بیس والت نیز کار می کند ، که نیازی به افتتاح حساب در صرافی متمرکز کوین بیس ندارد. 

مشابه سایر برنامه های غیر متمرکز شما می توانید از طریق کیف پول ارز دیجیتال خود وارد بخش “DEX” شوید و از آنجا به sushiswap متصل شوید و تبادل ارز را انجام دهید. روش دیگر این است که از طریق راهنمای زیر از سایت رسمی صرافی استفاده کنید.

برخلاف صرافی های متمرکز، برای آغاز ترید در صرافی سوشی سواپ نیازی به ثبت یک حساب کاربری یا ارائه اطلاعات شناسایی نخواهید داشت. شما فقط به یک کیف پول نیاز دارید. برای ترید در این صرافی دستورالعمل گام به گام زیر را دنبال کنید.

  1. ورود به سایت صرافی

    وارد سایت رسمی صرافی غیر متمرکز سوشی سواپ به آدرس sushi.com شوید.

  2. ورود به برنامه سواپ

    مطابق تصویر زیر بر روی گزینه “Enter App” کلیک کنید.

    صرافی سوشی سواپ

  3. انتخاب گزینه اتصال کیف پول

    در صفحه نمایش داده شده بر روی گزینه “Connect Wallet” کلیک کنید.

    ترید در سوشی سواپ

  4. انتخاب کیف پول

    از لیست کیف پول ها والت مورد نظر خود را انتخاب کنید و به آن متصل شوید.

    انتخاب والت

پس از ورود کیف پول به سیستم ، در قسمت “Swap” می توانید انتخاب کنید که کدام ارز رمزنگاری شده را در کیف پول خود می خواهید ترید کنید و در ازای آن تمایل دارید کدام ارز را دریافت نمایید. سوشی سواپ به هر کسی اجازه می دهد تا یک جفت معاملاتی و یک مجموعه نقدینگی ایجاد کند، بنابراین از یک طیف بسیار گسترده از توکن های مبتنی بر اتریوم پشتیبانی می کند.

پس از انتخاب توکن هایی که می خواهید مبادله کنید، مقدار توکن خود را وارد کنید و SushiSwap به شما خواهد گفت که چه مقدار از رمز دیگر را در عوض دریافت خواهید کرد. اگر از نرخ ارز راضی هستید ، برای انجام معامله روی دکمه Swap رنگین کمان کلیک کنید. ممکن است انجام معامله چند دقیقه طول بکشد و پس از آن توکن های جدید در کیف پول شما ظاهر می شوند.

خرید و فروش ارز سوشی (SUSHI)

اگر قصد سرمایه گذاری و خرید و فروش سوشی را دارید، می توانید در سوشی سواپ یا حتی در یونی سواپ، ارزهای دیجیتال دیگر را با SUSHI مبادله کنید

اگر ترجیح می دهید توکن های SUSHI را با پرداخت ریالی بخرید و سپس آنها را وارد صرافی سوشی سواپ کنید ، می توانید از خدمات صرافی پی 98 در زمینه خرید و فروش ارزهای دیجیتال استفاده کنید.

در ادامه آموزش گام به گام خرید سوشی و فروش سوشی در سایت پی 98 به صورت تصویری ارائه شده است.

  1. در سایت پی 98 یک حساب کاربری ایجاد کنید و نسبت به وریفای و تایید حساب خود اقدام نمایید.
  2. از منوی سمت راست در پروفایل کاربری بر روی گزینه “خرید ارزهای دیجیتال” برای خرید سوشی، و “فروش ارزهای دیجیتال” برای فروش سوشی کلیک کنید.
  3. در بخش “سایر ارزها” و از منوی کشویی “ارز موردنظر” SUSHI را سرچ کنید و پس از تکمیل اطلاعات خواسته شده سفارش خود را تکمیل نمایید.
خرید و فروش سوشی

کیف پول های ارز سوشی

برای ذخیره ارز سوشی به یک کیف پول دیجیتال نیاز خواهید داشت. پس از نصب و راه اندازی کیف پولی که از ذخیره سازی و ارسال و دریافت ارز دیجیتال سوشی پشتیبانی می کند، می توانید به راحتی ارزهای خود را پس از خرید از صرافی به آدرس کیف پول واریز نمایید.

از ارز دیجیتال سوشی، چندین کیف پول سخت افزاری و نرم افزاری پشتیبانی می کنند:

  1. کیف پول سخت افزاری لجر
  2. کیف پول سخت افزاری ترزور
  3. کیف پول تراست
  4. کیف پول اتمیک
  5. کیف پول متامسک
نام کیف پولنوع کیف پولذخیره چند ارزیامنیترابط کاربریامتیاز
لجرسخت افزاریداردعالیضعیف⭐️⭐️⭐️⭐️
ترزورسخت افزاریداردعالیضعیف⭐️⭐️⭐️⭐️
تراستموبایلداردخوبقوی⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
اتمیک موبایلداردخوبقوی⭐️⭐️⭐️⭐️
متامسکتحت وبداردخوبقوی⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
مقایسه ویژگی های کلیدی کیف پول های سوشی

با توجه به اینکه بهترین کیف پول برای اتصال به صرافی سوشی سواپ و ذخیره این توکن ها کیف پول متامسک است، توصیه می شود از طریق لینک زیر با نحوه راه اندازی و استفاده از این والت آشنا شوید.

استیکینگ سوشی سواپ و پاداش xsushi

سوشی سواپ به شما امکان می دهد با شرکت در فرایند استیکینگ توکن های SUSHI خود را در شبکه قفل کنید تا با گذشت زمان پاداش تدریجی کسب کنید. طبق ادعای این صرافی غیر متمرکز، 0.05٪ از کل هزینه های مبادله، متناسب با مقدار SUSHI که کاربران به اشتراک گذاشته اند، تحت عنوان پاداش استیکینگ به آنها اهدا می شود.

هنگامی که SUSHI خود را در فرایند استیکینگ سوشی سواپ شرکت می دهید، xSUSHI دریافت خواهید کرد. xSUSHI به شما حق رأی می دهد و جوایز شما را با گذشت زمان افزایش می دهد. هنگامی که وجوه خود را از فرایند استیکینگ سوشی سواپ خارج می کنید، سرمایه اصلی و اولیه سوشی خود را به علاوه هر مقدار اضافی که پاداش گرفته اید، پس می گیرید.

پاسخ به سوالات متداول

آیا استخراج سوشی (SUSHI) امکان پذیر است؟

توکن سوشی غیر قابل استخراج است. بنابراین نمی توانید از طریق ماینینگ سوشی این ارز ر به دست آورید. توسعه دهنده ارز سوشی، به صورت یکباره همه عرضه این توکن را وارد بازار کرده است. بنابراین تنها راه به دست آوردن سوشی از طریق خرید و فروش آن می باشد.

کدام صرافی ها خدمات خرید و فروش سوشی را ارائه می دهند؟

معتبر ترین صرافی های خارجی که خدمات معاملات و خرید و فروش سوشی را ارایه می دهند عبارتند از : صرافی سوشی سواپ، صرافی یونی سواپ، صرافی بایننس، صرافی هیت بی تی سی، صرافی کوینکس، صرافی اکی اکسچنج، و صرافی هیوبی. امکان خرید و فروش سوشی با پرداخت ریالی در صرافی پی 98 برای کاربران فراهم شده است.

ارز سوشی را در کدام کیف پول ذخیره کنیم؟

بهترین کیف پول برای ذخیره سازی توکت های سوشی (SUSHI) کیف پول متامسک است.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments