افزایش غافلگیر کننده قیمت بیت کوین به بالا 18 هزار دلار | پایان سقوط BTC؟

افزایش غافلگیر کننده قیمت بیت کوین به بالا 18 هزار دلار | پایان سقوط BTC؟

آخرین باری که بیت کوین شاهد چنین کندل های بزرگ سبز رنگ بود، ژوئیه 2021 در اوج همه گیری بود.

بیت کوین هشت روز متوالی را با افزایش قیمت پشت سر گذاشته است و برای اولین بار از اواسط دسامبر به بالای 18000 دلار رسیده است.

این ارز دیجیتال از ژوئیه 2021، در اوج همه گیری کووید-19، چنین کندل هایی را طی خرید بیت کوین توسط سرمایه گذاران ثبت نکرده بود.

چارت هفتگی بیت کوین

طی هفت روز گذشته، قیمت BTC با افزایش 4.1 درصدی در 24 ساعت گذشته در زمان نگارش این مقاله، نزدیک به 8 درصد افزایش یافته است.

♦️تحلیلگران کوین‌تلگراف در 11 ژانویه پیش‌ بینی کردند که بیت‌کوین می‌تواند تا 18000 دلار افزایش یابد و حرکت صعودی قیمت آن بر روی معاملات آپشن هفتگی به ارزش 275 میلیون دلار که در 13 ژانویه منقضی می‌شوند فشار می‌آورد و شرط‌بندی‌هایی با قیمت 16500 دلار و پایین‌تر انجام می‌شود.

لکس مسکوسکی، مدیر عامل صندوق سرمایه گذاری Moskovski Capital، تصویری را در 11 ژانویه در توییتر منتشر کرد که نشان می داد که پوزیشن های Short بیت کوین به ارزش 86 میلیون دلار “لیکویید شدند و دارایی خود را از دست دادند.

قیمت بیت کوین در سال 2022 تقریباً 65 درصد کاهش یافت. بازار گسترده تر کریپتو نیز با اخبار منفی ناشی از ورشکستگی های متعدد و سقوط در فضا در همان سال از جمله صرافی کریپتو FTX، دومین صرافی بزرگ در زمان ورشکستگی خود، مواجه شد.

در 11 ژانویه، صرافی FTX اعلام کرد که 5 میلیارد دلار پول نقد و ارزهای رمزنگاری شده را بازیابی کرده است که ممکن است برای بازپرداخت طلبکاران خود بفروشد، اقدامی که برخی می‌گویند در صورت بازپرداخت مشتریان FTX، می‌تواند روایتی صعودی ایجاد کند.

صرافی همچنین تعدادی از ارزهای رمزنگاری شده را پیدا کرده است که می گوید فروش آنها سخت تر خواهد بود زیرا بازار این دارایی ها نقدینگی ندارند.

با این حال، برخی خواستار احتیاط در مورد افزایش قیمت بیت کوین شده اند و می گویند که افزایش قیمت BTC قبل از انتشار داده های شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده (CPI) معمولی است.

توییت

داده‌های تورم (CPI) در 12 ژانویه منتشر می‌شوند و بسیاری ظاهراً انتظار دارند که تورم در حال کاهش است و فدرال رزرو ممکن است از افزایش نرخ‌ بهره جلوگیری کند.

بر اساس گزارش Google Finance، این احساسات همچنین باعث افزایش قیمت سهام شده است و S&P 500 طی پنج روز گذشته 4 درصد افزایش یافته است.

بر اساس داده های بلومبرگ، بازدهی خزانه داری ایالات متحده نیز اخیراً کاهش جزئی داشته است.

منبع: کوین تلگراف

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments