جریان ورودی استیبل کوین ها

کاهش قابل توجه جریان ورودی استیبل کوین ها به صرافی های ارز دیجیتال

با بی ثبات شدن و روند نزولی سرمایه گذاری در ارز رمزپایه بیت کوین، جریان ورودی استیبل کوین ها در صرافی ها کاهش یافته است، اما افزایش یو اس دی کوین (USDC) می تواند نشانه ای از قانون گذاری های پیش رو باشد.

رشد مارکت کپ استیبل کوین ها و چرخه تامین یکی از بهترین شاخص ها برای دستیابی به یک دیدگاه کلی در رابطه با احساس فعالان در بازار در مواقع روند های صعودی و نزولی است.

نظارت بر موجودی های تتر (USDT) در صرافی های کلان یک روش رایج است که توسط تحلیلگران و معامله گران برای موقعیت خود در مورد افزایش احتمالی قیمت بیت کوین (BTC) و آلت کوین ها استفاده می شود و قبلاً این منبع خوبی برای کسانی بود که مایل به ریسک بودند.

چرخه تامین USDT
چرخه تامین USDT منبع: CryptoQuant

نگاهی دقیق به داده های ارائه شده توسط CryptoQuant نشان می دهد که ممکن است یک تغییر بنیادی در ساختار بازار استیبل کوین در حال شکل گیری باشد زیرا عرضه تتر (USDT) در حال رکود است در حالی که  چرخه تامین رقبا مانند یو اس دی کوین(USDC)  هفته گذشته روند صعودی خود را از سر گرفته است.

با مشاهده جریان ورودی و ذخایر هر استیبل کوین، متوجه میشویم در واقع USDC واریز شده در صرافی ها افزایش یافته است در حالی که مقدار USDT رو به کاهش میباشد.

این امر مهم است زیرا عرضه تتر در طول تاریخ انگیزه ای برای حرکت های عمده بازار بوده است، اما ادامه دردسرهای حقوقی و سوالات مربوط به دارایی های ذخیره شده تتر باعث شده است که این  توکن دچار چالش شود.

ذخایر استیبل کوین در صرافی ها
ذخایر استیبل کوین ها در صرافی ها

همانطور که در نمودار بالا مشاهده می شود، در حالی که چرخه تامین استیبل کوین از 5 ماه اول سال 2021 به طور مداوم در حال افزایش بود و با فروش بازار در ماه مه تا حدودی تسریع شد،این اتفاق با تغییر روند کلی بازار به روند نزولی در اوایل ماه ژوئن همراه شد.

همچنین در شمار معاملات جریان ورودی استیبل کوین ها که در تاریخ 29 مه (8 خرداد) اتفاق افتاده بود، جهشی رخ داد، در حالی که عرضه استیبل کوین به اوج خود رسیده بود، افزایش مختصر در قیمت بیت کوین به 40000 دلار موج دیگری از فروش را به ارمغان آورد که باعث شد قیمت به زیر 34000 دلار کاهش یابد.

از آن زمان، جریان ورودی استیبل کوین ها به صرافی ها به پایین ترین سطح از اکتبر 2020 کاهش یافته است. شاخص  ترس و طمع همچنین “ترس شدید” را ثبت می کند، و این استدلال را مبنی بر عدم تقاضای سرمایه گذاران سطح خرده فروشی و نهادی تایید میکند.

با نزدیک شدن بیت کوین به 30000 دلار، جریان ورودی استیبل کوین ها افزایش می یابد

در حالی که ماه ژوئن شاهد کاهش قابل توجه واریز استیبل کوین ها به صرافی ها بوده است، این روند کاهش ممکن است در 21 ژوئن (31 خرداد) زمانی که قیمت بیت کوین به زیر 33 هزار دلار سقوط کرد، به پایان برسد. به نظر میرسد که افت اخیر بیت کوین هولدرهای استیبل کوین ها را تشویق به خرید بیت کوین در کف قیمتی کرده باشد.

شواهد دیگری از فعالیت USDC توسط Whale Alert، یک ربات معروف توییتر ارائه شده است که در 21 ژوئن، در حالی که بازار دیجیتال دور دیگری از فشار فروش را تجربه کرده است، به روزرسانی های زیادی در مورد عرضه و نقل و انتقال USDC ارائه داده است.

به طور معمول، جریان ورودی استیبل کوین ها صعودی محسوب می شوند، خبرنامه اخیر CryptoQuant  هشدار داده است زیرا جهش های مشابه در انتشار استیبل کوین ها  در گذشته با یک دوره طولانی معاملات در قیمت ثابت یا کاهش قیمت همراه بود.

این داده ها به منزله هشداری است مبنی بر اینکه همه انتشار استیبل کوین ها  پیش بینی افزایش قیمت بیت کوین را نشان نمیدهد زیرا فاکتورهای زیادی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود،مانند خرید سرمایه گذاران نهادی USDC برای خرید در آینده، یا حتی پروتکل های آلت کوین و دیفای که برای ادغام جفت USDC آماده می شوند.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments