تحقیق بایننس درباره کلاهبرداری اسکویید گیم

افزایش 2000درصدی قیمت توکن اسکویید گیم (SQUID) با وجود شکست پروژه و تحقیقات بایننس

بایننس حساب‌های توسعه‌دهنده توکن اسکویید گیم را در لیست سیاه قرار داده است. این صرافی همچنین گزارش داده است که توسعه‌دهندگان این توکن از میکسرهای سکه برای پوشش دادن مسیرهای خود استفاده می‌کنند و ردیابی هویت آنها دشوار است.

بایننس، بزرگترین صرافی رمزارز جهان، چند روز پیش تحقیقی در مورد کلاهبرداری توکن اسکویید گیم (Squid Game) برای ردیابی وجوه مرتبط با پامپ و دامپ 45000 درصدی این توکن راه اندازی کرده است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط صرافی بایننس، توکن بازی مرکب مبتنی بر زنجیره هوشمند بایننس با نماد SQUID مشکوک به یک کلاهبرداری دزدی یا rug pull بوده است. با وجود این، برخی از کاربران بسیار خوشبین همچنان به امید دستیابی به سود های بزرگ این توکن را می خرند و قیمت آن در 24 ساعت گذشته 20 برابر شده است.

نمودار اسکویید گیم

بایننس در حال بررسی گزینه هایی برای کمک به کسانی است که توکن را خریداری کرده اند و در سقوط آن سرمایه های خود از دست داده اند. طبق گزارش‌ها، بایننس آدرس‌های وابسته به توسعه‌دهندگان را در لیست سیاه قرار داده و از ابزارهای تجزیه و تحلیل بلاک چین برای شناسایی سران این پروژه استفاده می‌کند. این صرافی امیدوار است که بتواند وجوه از دست رفته را بازیابی کند، اگرچه این امکان نسبتاً دور به نظر می رسد.

بایننس تشخیص داد که توسعه دهندگان از یک میکسر سکه به نام Tornado Cash برای مبهم کردن تراکنش های خود استفاده کرده اند. سخنگوی صرافی به خبرگزاری ها گفته است: “تیم امنیتی ما در حال حاضر در حال ردیابی وجوه است.”

این نوع پروژه‌های کلاهبرداری در فضای DeFi بسیار رایج شده‌اند، زیرا سرمایه‌گذاران سوداگرانه رمزارز که به دنبال توکن های بعدی که به ماه می روند هستند، سریعاً در پروژه‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند بدون اینکه دقت لازم را اعمال کنند.

بایننس در نظر دارد یافته های خود را به سازمان های مجری قانون مربوطه تحویل دهد. 

در 29 اکتبر، پی 98 به نقل از کوین تلگراف گزارش داد که دارندگان توکن پس از اینکه قیمت SQUID بیش از 45000 درصد افزایش یافت، قادر به فروش نیستند. ناظران صنعت در آن زمان پرچم‌های قرمز را برافراشته بودند و می‌گفتند که همه نشانه‌های کلاهبرداری مانند حساب‌های بسته شده در رسانه‌های اجتماعی، توسعه‌دهندگان ناشناس و یک وایت پیپر مشکوک را دارد.

این در حالی بود که رسانه های اصلی در مورد توکن Squid Game گزارش هایی منتشر می کردند که ترس از دست دادن فرصت یا FOMO بیشتری را در میان سرمایه گذاران مشتعل کرد.

تعدادی کپی از توکن و کانال رسانه های اجتماعی آن در عرض چند روز پدیدار شد و توسعه دهندگان در کانال تلگرام ‘Squid Game BSC’ پست کردند که “نمی خواهند پروژه را ادامه دهند زیرا ما از کلاهبرداران افسرده شده ایم و استرس ما را کلافه کرده است.”

1 نوامبر، توییتر حساب این توکن را مشکوک اعلام کرد و قیمت توکن اسکویید گیم 99 درصد سقوط کرد و سود آن از 2861 دلار به صفر رسید.

سایت مرجع اطلاعات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال یعنی کوین مارکت کپ در حال حاضر یک هشدار در صفحه خود برای SQUID نشان می دهد:

شواهد فزاینده ای وجود دارد که نشان می دهد این پروژه کلاهبرداری بوده است. لطفا احتیاط لازم را به خرج دهید. این پروژه، در حالی که به وضوح از نمایش نتفلیکس به همین نام الهام گرفته شده است، به IP رسمی وابسته نیست.

نکته قابل توجه این است که مردم همچنان در حال خرید توکن اسکویید گیم (squid game) هستند. طبق گزارش کوین مارکت کپ، در زمان نگارش این مقاله، SQUID طی 24 ساعت گذشته 2000درصد افزایش یافت و به قیمت 0.1 دلار رسیده است.

منبع: کوین تلگراف

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments