توقف عملیات دومین استخر بزرگ ماینینگ اتریوم

دومین استخر بزرگ استخراج ETH در تاریخ 8 مهر، فعالیت خود را متوقف می کند

اسپارکپول (Sparkpool) که دومین استخر بزرگ استخراج ETH می باشد، اعلام کرد که دسترسی کاربران جدید در کشور چین را متوقف کرده است. این سازمان قصد دارد تمام عملیات خود را در 30 سپتامبر (8 مهر) متوقف کند.

استخر اسپارک پول که در هانگژو کشور چین مستقر است، در بین بزرگترین استخرهای ماینینگ ارز اتریوم (ETH)، جایگاه دوم را به خود اختصاص داده است و بیش از 20 درصد از هش ریت ETH، توسط این استخر تامین می شود.

اما اکنون این شرکت قصد دارد به دنبال اقدامات اخیر کشور چین علیه بازار ارزهای دیجیتال، به طور کلی عملیات خود را متوقف کند. طبق گزارشات اخیر، تمامی فعالیت ها و معاملات در زمینه رمز ارزها در چین ممنوع اعلام شده است.

در این اعلامیه که در این هفته منتشر شد، گفته شده است که دسترسی تمام کاربران در کشور چین، از تاریخ 24 سپتامبر قطع خواهد شد.  

موضوع ممنوعیت های چین، یکی از بزرگترین صرافی رمز ارزها یعنی هیوبی (Huobi) را وادار کرد تا از ارائه خدمات به مشتریان چینی، خودداری نماید.

هرچند موضوع محدود شدن فعالیت های اسپار پول به همین جا ختم نمی شود. این شرکت اعلام کرد که به طور کلی، تمامی فعالیت های خود را از تاریخ 30 سپتامبر (8 مهر) به بعد، متوقف خواهد کرد.

این شرکت اظهار داشت که این تصمیم، در راستای تضمین امنیت دارایی کاربران، اتخاذ گردیده است.

اسپارکپول وعده داد که اطلاعات بیشتری را در خصوص قوانین پاکسازی و بازپرداخت ها از طریق نامه های داخل سایت و ایمیل، ارائه خواهد داد.

موضوع متوقف شدن کامل این استخر بزرگ ماینینگ ETH، می تواند ضربه قابل ملاحظه ای را به Hash Rate (نرخ هش) اتریوم وارد کند. این معیار که برای امنیت شبکه از اهمیت بالایی برخوردار است، اخیراً یه سقف جدید خود رسیده بود؛ اما ممکن است طی چندین هفته آینده، این نرخ شاهد کاهش باشد.

البته این اتفاق در حالی در شرف رخ دادن است که آپگرید Ethereum 2.0 در سال 2022، قرار است ساز و کار این رمز ارز و شبکه آن را از اثبات کار به اثبات سهام تغییر دهد. ماینر ها طبیعتاً بعد از این ارتقاء، انتخاب دیگری نداشتند و تجهیزات آنها برایشان ناکارآمد خواهد شد.

منبع: کریپتو پوتیتو

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments