مجسمه ساتوشی ناکاموتو در کنار مجسمه استیو جابز ساخته خواهد شد

مجسمه ساتوشی ناکاموتو در کنار مجسمه استیو جابز ساخته خواهد شد

بوداپست قرار است مجسمه ای برنزی در اندازه واقعی را بسازد که خالق ارز بیت کوین ساتوشی ناکاموتو را به تصویر می کشد. چهره این مجسمه دارای یک سطح بازتابنده است که نماد هویت ناشناخته ساتوشی است.

ساتوشی ناکاموتو خالق ناشناس بیت کوین قرار است با یک مجسمه برنز در اندازه واقعی در بوداپست، پایتخت مجارستان به تصویر کشیده شود.
طبق اخبار محلی مجارستان امروز ، مجسمه سازان ، Réka Gergely و Tamás Gilly در حال طراحی این مجسمه هستند و از طرح های اولیه رونمایی کرده اند که در آن چهره ای بدون شکل و با لباس بیت کوین به تصویر کشیده شده است.

این پروژه توسط علاقه مند به ارزهای دیجیتال، András Györfi آغاز شد. وی در گفتگو با خبرگزاری مجارستان امروز ، بر مزایایی که بیت کوین و فناوری بلاکچین به جهانیان ارائه می دهد تأکید کرد:

بلاکچین یک پایگاه داده کارآمد، منصفانه و شفاف است که بی اعتمادی بین مردم را برطرف می کند و می تواند جهان را به مکان بهتری تبدیل کند.

این مجسمه قرار است در پارک گرافیسافت در منطقه 3 بوداپست برپا شود ، که در حال حاضر مجسمه ای در آنجاست که بنیانگذار اپل استیو جابز را در ظاهر معروف خود یعنی شلوار جین ، یقه اسکی و کفش های کتانی نشان می دهد. این کار به عنوان ادای احترام به جابز از گرافیسافت، یک شرکت نرم افزاری مجارستانی که جابز در اواسط دهه 1980 در آن سرمایه گذاری کرده بود ، سفارش داده شد.

این اولین سازه عمومی نیست که در مورد کریپتو ایجاد شده است؛ در سال 2018 ، شهر کرج اسلوونی از یک سازه تاریخی بیت کوین در وسط دوربرگردانی در نزدیکی دادگاه شهر رونمایی کرد.
این بنای یادبود از یک حلقه فولادی به عرض هفت متر با آرم بیت کوین در مرکز آن تشکیل شده است.

این پروژه توسط صرافی ارز دیجیتال Bitstamp و شرکت نرم افزاری بلاک چین 3fs مستقر در لوکزامبورگ تأمین شد.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments