مقایسه سیف مون و دوج کوین | در حال حاضر کدام یک سرمایه گذاری امنی است؟

دوج کوین یا سیف مون | در حال حاضر کدام یک سرمایه گذاری امنی است؟

سیف مون و دوج کوین دارای معایب و مزایای ذاتی، به خصوص در طول نوسانات قیمت بیت کوین هستند. ما در اینجا به مقایسه آنها پرداختیم.

مقایسه سیف مون و دوج کوین بحث جالبی است، به خصوص در زمینه بزرگتر بازار آلتکوین ها. نوسانات اخیر قیمت این دو آلت کوین به دنبال ارز دیجیتال بیت کوین در آوریل بود. با این حال، DOGE پس از اینکه ایلان ماسک تصویر این رمز ارز با تم سگ را با لوگوی توییتر برای چند روز در اوایل آوریل تعویض کرد، قیمت آن پامپ شد. تغییر لوگو توییتر به دوج کوین باعث شد تا این رمز ارز از 0.07600 دلار به 0.10500 دلار در 3 آوریل تغییر کند.

سیف مون از نوسانات فصل میم کوین ها عقب نمانده است، اما اتهامات گذشته و کلاهبرداری آن همچنان بیشتر از اقدامات قیمتی جاری آن است. در زمان نگارش این مقاله سیف مون نوسانات جدیدی ایجاد کرده است، اما این نمی تواند مانع از بازگشت احتمالی آن شود.

با توجه به اینکه هر دو میم کوین هستند و می توانند به راحتی نوسانات شدیدی داشته باشند و در بلندمدت سود ارائه دهند – کدام یک در ماه آوریل عملکرد بهتری داشتند و چقدر می توانند نوسانات بازار را در آینده تحمل کنند؟

خرید و فروش دوج کوین

دوج کوین یا سیف مون: کدام یک سرمایه گذاری امنی است؟

دارایی ها نسبت به عدم اطمینان بازار واکنش متفاوتی نشان می دهند. برای DOGE و SAFEMOON، واکنش متفاوت بود، به خصوص در طول نوسانات قیمت BTC در آوریل 2023.

قابل ذکر است که بیت کوین در اواخر مارس تقریباً نزدیک به 28 هزار دلار تثبیت شد اما در 11 آوریل از محدوده بالاتر سقوط کرد. رشد صعودی باعث شد که بیت کوین به 31 هزار دلار برسد.

در همان دوره، انباشت DOGE پس از اقدام توییتر به حدود 0.08107 دلار کاهش یافت. با این حال، افزایش قیمت بیت کوین باعث شد که دوباره یک افزایش قیمت 17 درصدی را تجربه کند و قیمت آن به 0.09500 دلار برسد.

احساسات صعودی همچنین شرایط امنی را برای گاوهای سیف مون ارائه کرد چراکه قیمت این توکن از 0.0001700 دلار به 0.0002804 دلار افزایش یافت و افزایش 64 درصدی را به همراه داشت. 

بنابراین، افزایش قیمت بیت کوین در اواسط آوریل، SAFEMOON را به عنوان یک سرمایه گذاری مطمئن‌ تر با 64 درصد سود در مقایسه با 17 درصد DOGE در مدت مشابه مشاهده کرد.

پس از اصلاح شدید BTC، نوسانات کاملا متفاوت بود چرا که این رمز ارز در 24 آوریل از منطقه 31 هزار دلار به 26 هزار دلار سقوط کرد، قبل از اینکه تلاش برای بازیابی داشته باشد.

نکته جالب این است که ارز سیف مون 21 درصد کاهش یافت و از 0.0002804 دلار به بلاک سفارش صعودی کلیدی 0.0001938 دلار در 24 آوریل سقوط کرد. با این حال، DOGE پس از کاهش از 0.09500 دلار به 0.07715 دلار در همان دوره، حدود 19٪ از ارزش خود را از دست داد.

از این رو، سیف مون در طول سقوط BTC بیشتر از دوج کوین ضربه خورد. به عبارت دیگر، SAFEMOON در طول صعود BTC از DOGE بهتر عمل کرد، اما در طول نزول زیان بیشتری را متحمل شد.

بر اساس حجم معاملات، DOGE بیش از 261 میلیون دلار در مقایسه با 1.2 میلیون دلار سیف مون (Safemoon V2) در زمان نگارش این مقاله داشت که به ترتیب به 10.9 میلیارد دلار و 93.5 میلیون دلار ارزش بازار تبدیل شد.

🔸جدا از عملکرد متفاوت در نوسانات بازار، شاخص های تکنیکال نیز در همان دوره کمی متفاوت بودند. حال، این اتفاقات چگونه می‌توانند بر چشم‌ انداز بلند مدت میم کوین‌ها تاثیر بگذارند؟ بیایید نگاهی به نمودارهای روزانه آنها بیندازیم.

احتمال بازگشت مجدد قیمت سیف مون وجود دارد؟

در نمودار روزانه، نوسانات قیمت سیف مون کمتر از روندهای کوتاه مدت و بلندمدت خود است که این چشم انداز بسیار نزولی را رقم می زند.

چارت قیمت سیف مون

علاوه بر این، OBV (حجم در تعادل) از 17 آوریل به شدت افت کرد و RSI (شاخص قدرت نسبی) نیز به منطقه اشباع فروش رسید و افزایش فشار فروش را تایید کرد.

اقدام قیمت باعث شکست رالی به سمت پایین شد و در زمان انتشار یک کف جدید ایجاد کرد. به این ترتیب، فروشندگان می توانند 0.0001416 دلار را هدف قرار دهند اگر نوسان پایین اخیر 0.0001700 دلار حفظ نشود.

گاوها تنها اگر سطح 0.001938 دلار را دوباره برای حمایت تغییر دهند، می توانند اهرم اندکی کسب کنند. با این حال، ساختار تنها زمانی صعودی خواهد شد که SFM بالای بلاک نزولی در 0.0002449 دلار (مرز کانال بالایی) بسته شود.

شایان ذکر است، RSI از اواسط مارس، با یک صعود موقت در اواسط آوریل، قبل از عقب‌ نشینی به محدوده‌های پایین‌تر، زیر سطح 50 قرار داشته است که تایید می‌کند فشار خرید سیف مون در همان دوره کاهش یافته است.

آیا گاوهای دوج کوین می توانند شرایط را به نفع خود تغییر دهند؟

مانند سیف مون، DOGE در یک کانال رنج نوسان دارد و عملکرد قیمت کمتر از روندهای کوتاه مدت و بلند مدت (50-EMA و 100-EMA) بود. با این حال، DOGE از 0.06500 دلار پایین‌تر از نوسان ماه مارس عبور نکرده است.

چارت قیمت دوج کوین

قابل توجه است که سایه های کندل به سمت بلاک صعودی (فیروزه ای) امتداد می یابند که نشان می دهد گاوها مشتاق هستند تا از حمایت دفاع کنند. به این ترتیب، گاوها می توانند بهبودی را انجام دهند و به سمت بلاک سفارش نزولی در 0.09424 دلار حرکت کنند، به خصوص اگر BTC منطقه 29 هزار دلاری را پس بگیرد.

از جنبه منفی، اگر حمایت از بین برود، فروشندگان می توانند اهرم بیشتری به دست آورند. با این حال، افت طولانی مدت می تواند نزدیک به 0.07322 دلار یا در نوسان پایین ماه مارس 0.06500 دلار در یک سناریوی شدید کاهش یابد.

در اینجا، شایان ذکر است که DOGE در سراسر آوریل صعودی بود، اما تنها در 20 آوریل پس از سقوط قیمت بیت کوین 29 هزار دلار، به نزولی رسید.

با این حال، با توجه به واکنش دوج کوین به کاهش قیمت بیت کوین در مقایسه با سیف مون همانطور که در آوریل مشاهده شد، رمز ارز DOGE می تواند کاهش یابد.

جمع بندی 

از نظر اقدام قیمت، DOGE می تواند در برابر نوسانات بازار بهتر عمل کند، به ویژه نوسانات نزولی مرتبط با BTC.

با این حال، سیف مون می‌تواند بازدهی بهتری را در طول صعودهای BTC ارائه دهد. متاسفانه، با توجه به ادعاهای موجود در مورد کلاهبرداری های پیرامون Safemoon، تضمین و اعتمادی نسبت به این پروژه وجود ندارد.

از طرف دیگر، اگر بیت کوین 29 هزار دلار را پس بگیرد، هر دو دارایی می توانند زیان خود را جبران کنند. اگرچه آنها به چنین تحولی واکنش مثبت نشان خواهند داد، عملکرد متفاوت خواهد بود.

منبع: ای ام بی کریپتو

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

5 1 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments