سیف مون چیست؟

سیف مون چیست؟ راهنمای فروش و خرید ارز سیف مون | آینده ارز دیجیتال Safemoon

سیف مون (SafeMoon) یکی از جدیدترین رمز ارزهای بازار کریپتو می باشد که پس از مشاهده یک رشد سریع، توجه سرمایه گذاران زیادی را به خود جلب کرد. شاید شما هم در بحث ها و صحبت های روزمره خود با آشنایان، در مورد دنیای ارزهای دیجیتال نام ارز سیف مون به گوشتان خورده باشد و به این فکر افتاده باشید که آیا می شود هنوز از این رمز ارز به سود های قابل توجه رسید؟

با ما در ادامه این مطلب همراه باشید تا با نگاهی به ماهیت این میم کوین، بتوانیم چشم انداز بهتری به آینده آن و تصمیم برای فروش یا خرید ارز دیجیتال SafeMoon بپردازیم.

سیف مون SafeMoon چیست؟

رمز ارز سیف مون

سیف مون یک ارز دیجیتال جدید می باشد که نام خود را از عبارت “Safely To The Moon” الهام گرفته است. اگر خاطرتان باشد، در پی حواشی اخبار ارز دوج کوین (DOGE) جامعه طرفداران این رمز ارز از این عبارت برای رساندن قیمت آن به سطوح بالاتر استفاده می کردند. مخصوصاً پس از صحبت های چهره محبوب این جامعه یعنی ایلان ماسک، مبنی بر ارسال دوج کوین به کره ماه در دنیای واقعی، استفاده از این عبارت بیشتر شد. از آنجا که ارز سیف مون هم از یک میم اینترنتی نشأت می گیرد، این اسم برای آن انتخاب شد.

ارز دیجیتال Safemoon در دسته ارزهای حوزه دیفای (DeFi) قرار دارد و یک توکن مالی غیر متمرکز به شمار می آید. این ارز که مبتنی بر زنجیره هوشمند بایننس (Binance Smart Chain) یا BSC فعالیت می کند در تاریخ 8 مارس (18 اسفند 2021) راه اندازی شد اما تقریباً یک ماه پس از آن با یک افزایش قیمت چشمگیر، توجه بسیاری از افراد و سرمایه گذاران را به خود جلب کرد. در پی همین رشد قیمت، به دلیل هجوم بیش از حد کاربران، صرافی بایننس در 21 آوریل مجبور شد تا برداشت از این پلتفرم را به طور موقت، متوقف کند.

قطعاً یکی از دلایلی که افراد بیشتری را مجذوب این توکن کرد، قیمت ارز سیف مون می باشد. پس از افزایش انفجاری علاقه ها به ارزهای دیجیتال در سال 2021، به همان میزان هم توجه افراد به سمت ارزهای دیجیتال زیر 1 دلار نظیر شیبا اینو (SHIB) یا دوج کوین و غیره جلب شد؛ چرا که بسیاری از افراد توانستند با سرمایه گذاری کم در مدت کوتاه به سود های بالا دست یابند.

بنیانگذاران و تاریخچه ارز سیف مون

یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل پروژه سیف مون، جان کارونی (John Karoni) می باشد. دیگر اعضا تشکیل دهنده تیم این پروژه توماس اسميت (Thomas Smith)، هنك ويات (Hank Wyatt)، ترور چرچ(Trevor Church) و جیکوب اسمیت (Jacob Smith) می باشند. 

همانطور که در قسمت قبلی به آن اشاره کردم، ارز دیجیتال SafeMoon در تاریخ 8 مارس (18 اسفند) سال 2021 میلادی راه اندازی شده است.

عملکرد ارز SafeMoon به چه شکل است؟

کارکرد سیف مون

شاید جالب باشد بدانید که ارز SafeMoon، میزان 5 درصد از کارمزد خود را، در بین سرمایه گذاران و هولدرهای این توکن تقسیم می کند. عملکرد این پروژه به 3 بخش اصلی تقسیم می شوند که عبارتند از:

  • رفلکشن یا پاداش استاتیک
  • توکن سوزی دستی
  • جمع آوری نقدینگی (توکن LP)

رفلکشن یا پاداش استاتیک

پاداش های استاتیک به این معنی است که مبلغ پاداش به تعداد توکن های هر تراکنش بستگی دارد. تعداد توکن های خریداری شده توسط کاربران، رابطه مستقیم با مبلغ پاداش دارد.

توکن سوزی دستی

مکانیزم توکن سوزی دستی طراحی شده است تا از سوختن دائم توکن ها توسط خود پروتکل جلوگیری شود و این فرآیند به صورت دستی توسط تیم Safemoon انجام میگیرد.

جمع آوری نقدینگی (توکن های LP)

قبلاً توکن های دیفای با مشکلاتی مواجه بوده اند که حالا پروژه سیف مون مدعی شده است ک برنامه هایی برای حل این مشکلات، از جمله ایجاد طرح نقدینگی خودکار دارد. ایجاد این استخر نقدینگی خودکار سیف مون 2 دلیل عمده دارد:

  1. اتصال این مکانیزم به توکن سوزی
  2. دریافت توکن به عنوان مالیات از خریداران و فروشندگان

دریافت این مالیات ها و افزودن آن ها به استخر های نقدینگی، در کاهش قیمت موثر است. این نقدینگی بالا به حفظ کف قیمت کمک شایانی می کند. به این صورت که اگر یک وال (نهنگ) که توکن زیادی در اختیار دارد، تصمیم به عرضه ناگهانی آن ها گرفت، موجب کاهش قیمت سیف مون نشود.

کارمزد های ارز دیجیتال سیف مون

روند قیمت ارز سیف مون

کارمزد معاملات ارز سیف مون 10 درصد می باشد که همان طور که قبل تر به آن اشاره کردیم، این 10 درصد تقسیم بر 2 شده و 5 درصد آن بین تمام دارندگان ارز SafeMoon تقسیم می شود.

آن 5 درصد باقی مانده هم بار دیگر تقسیم بر 2 می شود و 2.5 درصد آن، به واسطه قرارداد به BNB فروخته می شود. 2.5 درصد باقیمانده دیگر هم پس از جفت شدن با BNB های قبلی، به عنوان نقدینگی به پنکیک سواپ (PancakeSwap) که یک صرافی غیر متمرکز است اضافه می شود.

روند قیمت ارز سیف مون چگونه بوده است؟

در حال حاضر (زمان تنظیم این مطلب) قیمت سیف مون برابر با 0.000003959 دلار می باشد و در رتبه 204 کوین مارکت کپ قرار دارد.

معمولا پس از ارائه یک رمز ارز، قیمت آن در ابتدا کمی با مشکل دست و پنجه نرم می کند اما سیف مون توانست رشد قیمت 11,000 درصدی را برای خود به ثبت برساند.

همان طور که در تصویر پایین می توان مشاهده کرد، قیمت ارز سیف مون در تاریخ 20 آوریل (31 فروردین) در سال 2021، در بالاترین حد خود قرار گرفته بود. یعنی تقریباً یک ماه پس از عرضه آن.

قیمت سیف مون

صرافی های پشتیبانی کننده از ارز سیف مون (SafeMoon)

برای پیشگیری از هرگونه مشکل در انجام مبادلات و سهولت بیشتر در تراکنش های ارز SafeMoon، بد نیست نگاهی داشته باشیم به صرافی هایی که از این رمز ارز پشتیبانی می کنند.

صرافی پنکیک سواپ (PancakeSwap)

صرافی پنکیک سواپ (PancakeSwap) یک پلتفرم غیر متمرکز بوده که مبتنی بر شبکه BEP-20 بایننس کار می کند. پیشنهاد میکنیم حتما لینک قرار داده شده مربوط به این صرافی را مطالعه کنید چرا که اکثر کارشناسان این صرافی را برای مبادلات سیف مون معرفی می کنند.

صرافی WhiteBit

این صرافی از نوع متمرکز می باشد که از سال 2018 فعالیت خود را آغاز کرده است و هم اکنون از ارز دیجیتال SafeMoon هم پشتیبانی می کند.

صرافی Bitmart

این پلتفرم هم در سال 2018 راه اندازی شده است که علاوه بر سیف مون، از سایر رمز ارز های مشهور بازار پشتیبانی می کند.

صرافی ZBG

یک صرافی دیگر که از سال 2018 شروع به فعالیت کرده است و اپلیکیشن آن برای هر دو سیستم عامل های اندروید و آی او اس در دسترس می باشد.

صرافی MXC

فعالیت این صرافی متمرکز هم که در آفریقای شرقی تاسیس شده است مانند سایر موارد بالا از سال 2018 آغاز گردیده است. این صرافی دارای مجوز انطباق در کشور های سوئیس، آمریکا، کانادا و استرالیا می باشد. 

کیف پول های ارز سیف مون

کیف پول سیف مون

برای نگه داری و مبادلات هر رمز ارز، شما به یک کیف پول دیجیتال احتیاج خواهید داشت. برای امکان ذخیره کردن، فروش و یا خرید سیف مون، در حال حاضر کیف پول تراست (Trust Wallet) به کاربران توصیه می شود.

این والت از محبوبیت و امنیت بالایی برخوردار است. برای هر دو سیستم عامل های اندروید و آی او اس در دسترس بوده و محیطی کاربرپسند دارد. شما می توانید برای جزئیات بیشتر و همینطور آموزش نصب و استفاده از این کیف پول، به لینک قرار داده شده که با رنگ آبی مشخص شده است، مراجعه کنید.

یکی دیگر از کیف پول های پشتیبانی کننده از ارز SafeMoon، والت متامسک (MetaMask) می باشد که برای سیستم عامل های مختلف در دسترس می باشد.

فروش و خرید ارز سیف مون SafeMoon

شما همچنین می توانید برای تهیه ارز دیجیتال Safemoon، مطابق مراحل زیر، این ارز را از طریق سایت Pay98 در کوتاه ترین زمان ممکن خریداری کنید.

  1. ایجاد حساب کاربری در سایت Pay98
  2. ورود به پنل کاربری
  3. انتخاب گزینه “خرید ارز های دیجیتال
  4. کلیک بر روی گزینه “سایر ارز ها
  5. وارد کردن عنوان “Safemoon” در کادری که به شما نمایش داده می شود

تعیین مقدار سیف مون که قصد خرید آن را دارید.

خرید سیف مون

از آنجا که تمام مراحل به صورت خودکار انجام می گیرند، پس از ثبت سفارش و پرداخت صورت حساب، در مدت زمانی کوتاه، ارز خریداری شده به کیف پول شما واریز می گردد.

فروش این رمز هم از طریق Pay98 درست مانند مراحل 1 تا 6 می باشد، با این تفاوت که به جای بخش خرید، به قسمت “فروش رمز ارز ها”  در مراحل 3 و 4 رجوع می کنید. پس از اینکه مقدار مورد نظر را تعیین کردید، معادل آن به تومان به شما نمایش داده می شود.

پس از بررسی مبلغ، برای ادامه، گزینه تایید را انتخاب منید و رمز ارز را به آدرس کیف پولی که به شما نمایش داده می شود واریز می کنید.

نکته: حتما به یاد داشته باشید که پس از انجام مراحل، به منظور تکمیل فرآیند فروش ارز دیجیتال سیف مون، تی ایکس ایدی (TXID) تراکنش پایان یافته را  را در فرم وارد کنید تا پردازش سفارش شما انجام شود.

آینده رمز ارز سیف مون SafeMoon

آینده ارز دیجیتال سیف مون

از آنجا که مدت زیادی از ارائه سیف مون به بازار نمی گذرد، اما باز هم این ارز توانست از خود عملکرد افزایشی چشمگیری نشان دهد و نظر خیلی از کارشناسان و سرمایه گذاران را به خود جلب کند.

تیم توسعه دهنده ارز Safemoon برنامه های ویژه ای در ادامه سال 2021 برای این پروژه خواهند داشت. ارائه کیف پول سیف مون و بازی ویدئویی با قابلیت یکپارچه سازی با این توکن از جمله این برنامه ها هستند.

همچنین تیم سیف مون قصد دارد برای گسترش 25 درصدی خود به جذب نیرو بپردازد. احداث صرافی NFT و پروژه های خیریه از دیگر برنامه های این پروژه می باشد.

بنابراین تا جایی که به نظر می آید، هدف های سیف مون در حال گسترش می باشد و خیلی از افراد نسبت به آینده آن خوشبین هستند؛ البته این خوش بینی و بدبینی برای تمام ارزها از جانب نظرات مختلف وجود دارد.

کارشناسان معتقدند در صورت تمایل به سرمایه گذاری در Safemoon، نباید تمام یا بخش بزرگی از سرمایه را در آن دخیل کرد. یعنی اگر دارایی شما 1,000 دلار است، بهتر است تنها یک تا ده دلار آن را به این ارز دیجیتال اختصاص دهید تا از ضرر های ناگهانی بیشتر در امان بمانید.

لازم به ذکر است که در نهایت این شما هستید که به عنوان سرمایه گذار تصمیم نهایی را میگیرد. بنابراین بهتر است قبل از هرگونه اقدام، تحقیقات لازم را به عمل آورید و هر دو جانب کار، یعنی سود و ضرر را در نظر قرار دهید.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
Ali
Ali
2 سال قبل

صرافی بیت مارت برای برداشت نیاز به احزارهویت داره و برای ایران هم تحریم اگه خواستید بخرید از این صرافی لطفا خرید نکنید ، اینو هم بگم اینجور ارز های ریسک بالای دارند یعنی همونطور که سود های زیاد بهتون میدن میتونند ضرر های زیادی رو هم بهتون وارد کنند اگه خواستید بخرید مقدار کمی بخرید نه اینکه برید کل پولتون روش سرمایه گذاری کنید.