تمایل روسیه برای قانونی شدن ارزهای دیجیتال | چه محدودیت هایی در این راه وجود دارد؟

قانونی شدن رمز ارزها در روسیه | چه محدودیت هایی در این راه وجود دارد؟

آخرین نسخه از لایحه پیشنهادی ارز دیجیتال در روسیه نشان می دهد که این کشور به زودی در حال آماده شدن برای قانونی کردن رمز ارزها است. اما جنبه‌های خاصی از این لایحه، به‌ ویژه رویکرد آن در استفاده از رمز ارز به‌عنوان پول قانونی، سؤالاتی را ایجاد کرد.

تغییر عمده در این لایحه رویکرد آن به استفاده از رمز ارز به عنوان پول قانونی است. در پیش نویس اولیه خود که در ماه فوریه منتشر شد، این پیشنهاد اعلام کرد که ارز دیجیتال به عنوان مناقصه قانونی در نظر گرفته نخواهد شد. به نظر می رسد که وزارت دارایی با برخی هشدارها  در این موضع نرم شده است. 

پذیرش تعداد محدودی از رمز ارزها

طبق گزارش خبرگزاری محلی کومرسانت، پیش‌ نویس جدید پیشنهاد می‌کند که ارز دیجیتال را می‌توان به عنوان «وسیله پرداختی که واحد پولی فدراسیون روسیه نیست» پذیرفت.

اما این کشور فقط به توکن های غیرمتمرکز اجازه پذیرش می دهد. این به احتمال زیاد به این معنی است که استیبل کوین های دارای پشتوانه USD مانند تتر (USDT) به عنوان پرداخت پذیرفته نمی شوند. به گزارش کومرسانت، بلافاصله مشخص نیست که چه ارزهای رمزپایه ای به عنوان مناقصه توسط دولت تایید می شوند.

سایر جنبه های این لایحه از اولین پیش نویس آن به همین شکل باقی مانده است. این الزامات مجوز سختگیرانه برای مبادلات رمزنگاری را تشریح می کند و همچنین میزان تجارت ارزهای دیجیتال را محدود می کند.

این کشور همچنین لیستی از تمامی نهادها، شهروندان و صرافی های ارز دیجیتال که در این حوزه فعالیت دارند، به ثبت خواهد رساند.

استخراج کریپتو تمرکز اصلی است

این لایحه همچنین در نظر دارد یک روش کسب و کار استخراج کریپتو در کشور راه اندازی کند. این لایحه استخراج رمز ارزها را از یک منطقه قانونی و تحت مقررات دولت خارج می کند و این قانون را مستعد مالیات می کند.

تمرکز بر استخراج در بحبوحه درخواست چندین وزیر روسیه برای قانونی کردن این فضا، با توجه به پتانسیل بزرگ روسیه برای تبدیل شدن به یک مرکز ماینر صورت می‌گیرد چراکه برق ارزان و آب و هوای سرد دو ویژگی مهم برای استخراج ارزهای دیجیتال است.

اما با توجه به اینکه کشورهای غربی تحریم‌ های ارزهای دیجیتال را علیه روسیه اعمال کرده‌اند، مشخص نیست این کشور چگونه تجارت کریپتوهای خارج از کشور را تسهیل می‌کند. Ksenia Yudaeva، عضو بانک مرکزی روسیه نیز گفته است که این بانک گزینه‌های محدودی برای استفاده از رمز ارز برای اجتناب از تحریم‌ها دیده است. 

تمایل روسیه برای قانونی شدن ارزهای دیجیتال در پی برخی از شدیدترین تحریم‌های اقتصادی علیه مسکو صورت می‌گیرد که به شدت رشد اقتصادی را کاهش داده است.

منبع: کوین گیپ

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments