حذف برنامه صرافی کوینکس (Coinex) از گوگل پلی و اپ استور

حذف برنامه صرافی کوینکس (Coinex) از گوگل پلی

قطعا افرادی که از صرافی کوینکس استفاده می کنند، اطلاع دارند که اخیرا این پلتفرم در بخش به روز رسانی نسخه موبایلی خود دچار مشکل شده و طی اطلاعیه ای از کاربران خود خواسته است تا رفع مشکل صبر کنند. در نهایت روز گذشته اخباری مبنی بر حذف برنامه Coinex از گوگل پلی منتشر شد. 

صرافی کوینکس که در دسامبر سال ۲۰۱۷ میلادی تاسیس شد یک صرافی ارز دیجیتال جهانی و حرفه ای است که کاربران می توانند با استفاده از آن طیف گسترده ای از ارزهای دیجیتال را مبادله کنند. از امکانات صرافی کوینکس می توان به ارسال و دریافت ارز، بهره وری از قرارداد های آتی و غیره اشاره کرد. همچنین خرید ارزهای دیجیتال با انواع کردیت کارت یا کارت های اعتباری ساکنین خارج از ایران اشاره کرد. صرافی کوینکس یک تامین کننده جهانی خدمات صرافی ارز دیجیتال است که دفتر مرکزی آن در هنگ کنگ می باشد. این شرکت توانسته است با استفاده از سیستم اختصاصی تراز تجاری خود، یک پلتفرم رمزنگاری سریع و بسیار امن، کاربرپسند، کم هزینه و با سرعت بالا ایجاد نماید تا کاربران بتوانند از طریق آن، طیف گسترده ای از ارزهای دیجیتال را مبادله کنند.

صرافی بایننس (Binance) یکی از معتبر‌ترین مراکز خرید و فروش و تبادل ارز‌های دیجیتال است که با توجه به حجم بالای تراکنش‌ها یکی از برترین صرافی‌ها در حوزه کریپتو محسوب می‌شود. پلتفرم بایننس امکانات مناسبی در اختیار کاربران قرار داده بود و با توجه به امنیت مناسبی که داشت گزینه بسیار خوبی برای ترید کردن بود. در نهایت اعلام کرد که قرار است محدودیت‌هایی را برای اکانت‌های احراز هویت نشده اعمال کند و با انجام این کار، عملا کار با صرافی بایننس برای کاربران ایرانی غیر ممکن شد.

پس از آنکه صرافی بایننس در راستای مطابقت با قوانین بین المللی، احراز هویت را برای تمام کاربران اجباری کرد، بسیاری از معامله گران ایرانی به دنبال جایگزین‌ هایی برای صرافی بایننس بودند. 

بروز رسانی (21 اردیبهشت 1401) : با توجه به برطرف شدن مشکل برنامه صرافی کوینکس و بروز رسانی آن این اپلیکیشن مجددا به فروشگاه معتبر گوگل پلی اضافه شد. این در حالی است که همچنان کاربران سیستم عامل آی او اس امکان دانلود و نصب برنامه Coinex را ندارند.

لازم به ذکر است سایر صرافی‌های خارجی به دلیل تحریم، از پذیرش کاربران ایرانی امتناع می‌ کنند یا دست کم مدارک ایرانی را برای احراز هویت به رسمیت نمی‌شناسند.

بدین ترتیب بسیاری از کاربران ایرانی به ثبت نام در صرافی کوینکس پرداختند چرا که این پلتفرم بزرگترین یا حتی تنها صرافی بین المللی بود که به طور رسمی اعلام کرد، میزبان کاربران ساکن ایران است و پاسپورت ایرانی را برای احراز هویت می‌پذیرد.

نکته قابل توجه آن است که حتی صرافی کوینکس پشتیبانی از زبان فارسی رو هم اضافه کرد و کاربران ایرانی می‌توانستند بدون استفاده از نرم افزار‌های تغییر آی پی از این صرافی استفاده کنند.

در نهایت رحیم زارع، نماینده مجلس، طی نامه‌ای به دادستان کل کشور خواستار مسدودسازی صرافی‌های بین المللی ارز دیجیتال و ممنوعیت فعالیت آنها شد و در آن به طور خاص به Coinex اشاره کرده بود که در نهایت این امر موجب فیلتر شدن صرافی کوینکس برای ایرانیان شد و کاربران تنها با استفاده از VPN می توانستند در آن فعالیت کنند.

در روز گذشته گزارش‌های متعددی از سوی کاربران مبنی بر حذف برنامه کوینکس از گوگل پلی و اپ استور منتشر شد اما هنوز دلیل مشخصی برای انجام این کار اعلام نشده است.

توصیه مجموعه پی 98 به شما این است که تا حد امکان از صرافی های معتبر با امنیت مطلوب استفاده کنید و در اولین فرصت دارایی خود را به پلتفرم هایی مانند کوکوین یا گیت انتقال دهید تا دلیل حذف برنامه Coinex از فروشگاه های معتبر آنلاین مشخص شود. 

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

5 1 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
News fake
News fake
1 سال قبل

آیا این اطلاعاتی که در مورد حذف اپ کوینکس از اپ استور و پلی استور گوگل رو بدون اطلاع کافی بازنشر میدید رو صحتش رو بررسی کردید؟ جهت اطلاع شما دوباره در پلی استور قرار گرفت.اپ استور تا این لحظه هنوز در دسترس نیست.