تحلیل 10 ارز دیجیتال برتر همزمان با افزایش ناگهانی بیت کوین (19 بهمن 1402)

تحلیل 10 ارز دیجیتال برتر همزمان با افزایش ناگهانی بیت کوین (19 بهمن 1402)

قیمت ارزهای دیجیتال امروز شاهد افزایش قابل توجهی بود زیرا بیت کوین (BTC) از مرز 44000 دلار عبور کرد. همچنین اتریوم سطح 2400 دلار را حفظ کرد و رشد قابل توجهی را به ثبت رساند. در حالی که آلت کوین های برتر نیز سود قابل توجهی را ثبت کردند و روند صعودی را تقویت کردند. 
قیمت بیت کوین 3.60 درصد افزایش یافت و در زمان نگارش این مقاله در روز پنجشنبه 8 فوریه به 44525.26 دلار رسید. از سوی دیگر، حجم معاملات آن با 38.40 درصد افزایش به 23.67 میلیارد دلار در 24 ساعت گذشته رسید. در همین حال، ارزش بازار این ارز دیجیتال 873.63 میلیارد دلار است. 
به گفته کتی وودز، مدیرعامل ARK Invest، راه اندازی ETF های اسپات بیت کوین منجر به تغییر علاقه سرمایه گذاران از طلا به بیت کوین شده است. وودز هنگام صحبت در یک گفتگوی یوتیوب با برت وینتون، آینده پژوه ارشد، گفت که بیت کوین احتمالاً در طول بحران بانکی بعدی به عنوان یک “دارایی پرخطر” رفتار خواهد کرد.
کاهش بیش از 60 درصدی سهام نیویورک (NYCB) از 30 ژانویه، خاطرات بحران بانکی را که یک سال پیش اتفاق افتاد، زنده می کند.

⁉️آیا بحران بانکی در حال توسعه می تواند قیمت بیت کوین را در کوتاه مدت افزایش دهد؟ آیا آلت کوین ها از روند بیت کوین پیروی می کنند؟ بیایید نمودار 10 ارز دیجیتال برتر را تجزیه و تحلیل کنیم تا متوجه شویم.

بیت کوین (BTC)

بیت کوین تا دیروز در یک محدوده رنج معامله میشد، که نشان از کشمکش سختی بین گاوها و خرس‌ها دارد. اما در نهایت گاو ها با خرید بیت کوین در بهترین موقعیت برنده میدان بودند.

در حال حاضر که خریداران شتاب خوبی ایجاد کردند که می توانند بر مقاومت 44700 دلاری غلبه کنند. سپس جفت BTC/USDT ممکن است تا مقاومت روانی در 50000 دلار افزایش یابد.

چارت روزانه بیت کوین

برخلاف این فرض، اگر قیمت کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه برسد، نشان دهنده یک مزیت برای خرس ها خواهد بود. این جفت ممکن است سپس به 40000 دلار و در نهایت به 37980 دلار سقوط کند. این سطح احتمالاً شاهد خرید سریع بیت کوین توسط گاوها خواهد بود.

اتریوم (ETH)

اتریوم در 6 فوریه بالاتر از میانگین های متحرک افزایش یافت، که نشان می دهد گاوها با سرمایه گذاری لحظه ای در اتریوم در تلاش برای به دست گرفتن کنترل هستند.

چارت روزانه اتریوم

قیمت به مقاومت 2400 دلار رسیده است. خرس ها سعی خواهند کرد با تمام توان از این سطح دفاع کنند زیرا اگر در تلاش خود شکست بخورند، جفت ETH/USDT می تواند به 2600 دلار و بعداً به 2717 دلار افزایش یابد.

برعکس، اگر قیمت به شدت کاهش یابد و خط روند صعودی را به سمت پایین بشکنند، نشان می دهد که خرس ها به شدت از سطح 2400 دلار دفاع می کنند. سپس این جفت ممکن است برای چند روز دیگر در محدوده 2100 تا 2400 دلار قرار بگیرد.

بایننس کوین (BNB)

گاوها توانسته اند از حمله خرس ها جلوگیری کنند و در چند روز گذشته قیمت بایننس کوین را بالاتر از SMA 50 روزه (303 دلار) حفظ کرده اند.

چارت روزانه بایننس کوین

میانگین متحرک نمایی 20 روزه (303 دلار) و RSI نزدیک به سطح میانی مزیت واضحی برای گاوها و خرس ها ایجاد نمی کند. اگر خریداران با خرید بایننس کوین قیمت را بالاتر از خط روند نزولی قرار دهند، جفت BNB/USDT می تواند تا 320 دلار و متعاقباً به 338 دلار افزایش یابد.

از سوی دیگر، اگر قیمت سقوط کند و به زیر 296 دلار برسد، نشان دهنده مزیت برای خرس ها خواهد بود. این جفت پس از آن می تواند به حمایت حیاتی در 288 دلار کاهش یابد. اگر این سطح از بین برود، جفت یک الگوی مثلث نزولی را تکمیل خواهد کرد. حمایت بعدی در جهت نزولی 260 دلار است.

سولانا (SOL)

گاوها برای بازگشت به میانگین متحرک نمایی 20 روزه (96 دلار) در سولانا مشکل پیدا می کنند که نشان دهنده کمبود تقاضا در سطوح بالاتر است.

چارت روزانه سولانا

سطح حمایت قوی در 97 دلار است. اگر قیمت از این سطح کاهش یابد تا 93 دلار و سپس 80 دلار می تواند سقوط کند. شکست بیش از این مقاومت نشان می دهد که این جفت ممکن است برای مدتی بین 107 تا 80 دلار تثبیت شود.

گاوها با ایجاد فشار خرید سولانا مجبورند قیمت را به بالای 107 دلار برسانند و حفظ کنند تا قدرت را در دست بگیرند. این جفت پس از آن می تواند به مقاومت پیش رو در 126 دلار صعود کند.

ریپل (XRP)

گاوها با تهیه ریپل سعی می کنند XRP را بالاتر از حمایت 0.50 دلار نگه دارند، اما عملکرد ضعیف افزایش قیمت نشان می دهد که خرس ها فشار خود را حفظ کرده اند.

چارت روزانه ریپل

جفت XRP/USDT احتمالاً به زیر 0.50 دلار سقوط می کند، که می تواند مرحله بعدی حرکت نزولی را به سمت حمایت در 0.46 دلار آغاز کند. این سطح در دو نوبت قبلی برگزار شده است. از این رو، گاوهای نر دوباره تلاش خواهند کرد تا با این حمایت از سقوط جلوگیری کنند.

خریداران باید قیمت را بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه نگه دارند تا خرس ها کنترل خود را از دست بدهند. سپس این جفت ارز می تواند به سمت خط روند نزولی حرکت کند، که همچنان سطح کلیدی است که باید مراقب آن بود. شکست بالای خط روند نزولی می‌تواند آغاز صعود به 0.67 دلار را نشان دهد.

کاردانو (ADA)

موفقیت گاوها در هدایت کاردانو به بالای میانگین متحرک نمایی 20 روزه (0.50 دلار) در چند روز گذشته فشار فروش را کاهش داده است.

چارت روزانه کاردانو

جفت ADA/USDT می تواند به سمت حمایت قوی در 0.46 دلار سقوط کند، جایی که خریداران احتمالا وارد عمل می شوند. اگر قیمت از 0.46 دلار جهش کند اما از متحرک نمایی 20 روزه بازگردد، نشان می دهد که احساسات منفی باقی می ماند و معامله گران در حال فروش هستند. تجمعات این احتمال کاهش به سطح حمایت کانال را افزایش می دهد.

برعکس، اگر قیمت از 0.46 دلار افزایش یابد و از میانگین متحرک نمایی 20 روزه عبور کند، نشان دهنده این است که گاوها در حال سرمایه گذاری در کاردانو و تلاش برای بازگشت هستند. سپس ممکن است این جفت به سمت خط روند نزولی حرکت کند.

آوالانچ (AVAX)

آوالانچ تلاش کرد تا یک رالی صعودی را از EMA 20 روزه (34.49 دلار) در 5 فوریه آغاز کند، اما سایه بلند روی کندل نشان می دهد که خرس ها در سطوح بالاتر فعال هستند.

چارت روزانه آوالانچ

خرس ها سعی خواهند کرد در کوتاه مدت با پایین آوردن قیمت به زیر سطح حمایت 32 دلار قدرت را در دست بگیرند. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، جفت AVAX/USDT می تواند به سطح حمایت کانال نزولی کاهش یابد.

در عوض، اگر قیمت بالا برود و از خط روند نزولی عبور کند، نشان می‌ دهد که گاوها دوباره قدرت را در دست دارند. سپس این جفت می تواند تا 44 دلار و پس از آن به مقاومت بحرانی 50 دلار صعود کند.

دوج کوین (DOGE)

دوج کوین بین خط روند صعودی مثلث متقارن و متحرک نمایی 20 روزه (0.08 دلار) نوسان دارد. شیب نزولی متحرک نمایی 20 روزه و RSI در قلمرو منفی، نشان دهنده مزیت جزئی برای خرس ها است.

اگر قیمت به زیر خط روند صعودی سقوط کند، جفت DOGE/USDT می تواند تا 0.07 دلار کاهش یابد. این سطح احتمالا خریداران را جذب می کند، اما اگر گاوها با خرید دوج کوین نتوانند قیمت را به مثلث برگردانند، احتمال کاهش قیمت تا 0.06 دلار افزایش می یابد.

چارت روزانه دوج کوین

از طرف دیگر، اگر خریداران قیمت را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه برسانند، این جفت ارز می تواند به سمت خط روند نزولی حرکت کند. گاوها باید این مقاومت را از بین ببرند تا نشانه شروع حرکت صعودی به منطقه مقاومت 0.10 تا 0.11 دلار باشد.

پولکادات (DOT)

گاوها دیروز توانستند قیمت پولکادات را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (6.86 دلار) برسانند که این نشان دهنده قدرت آنهاست.

چارت روزانه پولکادات

در این صورت خرس ها سعی خواهند کرد با پایین آوردن قیمت به زیر سطح حمایت نزدیک به 6.50 دلار، قدرت خود را بازیابی کنند. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، جفت DOT/USDT می تواند یک حرکت نزولی را تا 6 دلار و پس از آن به 5.40 دلار آغاز کند.

هر تلاشی برای بازیابی احتمالاً با فروش در متحرک نمایی 20 روزه مواجه خواهد شد. اگر گاوها با ایجاد فشار خرید پولکادات بر این مقاومت غلبه کنند، این جفت ممکن است به SMA 50 روزه (7.42 دلار) صعود کند. شکستن و بسته شدن بالاتر از این سطح، نشانه تغییر روند بالقوه در کوتاه مدت خواهد بود.

چین لینک (LINK)

چین لینک در یک روند صعودی است، اما قیمت از 19.79 دلار در 5 فوریه کاهش یافت، که نشان می دهد خرس ها به شدت از سطح 20 دلار دفاع می کنند.

چارت روزانه چین لینک

پس از شکست از یک محدوده، قیمت معمولاً کاهش می یابد و سطح شکست را مجدداً آزمایش می کند. جفت LINK/USDT می تواند تا 17.32 دلار کاهش یابد که سطح مهمی است که باید مراقب آن بود.

اگر قیمت از 17.32 دلار افزایش یابد، نشان دهنده این است که گاوها سطح را به حمایت تغییر داده اند که احتمال ادامه روند صعودی را افزایش می دهد. ممکن است این جفت ارز تا 21.79 دلار صعود کند.

اگر قیمت کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (16.51 دلار) برسد، این دیدگاه مثبت در کوتاه مدت باطل خواهد شد.

منبع: کوین تلگراف

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

3 2 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
بهروز
بهروز
2 ماه قبل

کنار اینا چشم خیلی به داته مطمئنم با تغیرای جدیدش خیلی غوغا میکنه

محمدرضا
محمدرضا
2 ماه قبل

تحلیل جالبی بود 👏

بادام
بادام
2 ماه قبل

چیشد که بیت کویت انقدر یهو کشید بالا؟؟

محمد مهدی
محمد مهدی
پاسخ به  بادام
2 ماه قبل

چون من بدبخت دقیقا نیم ساعت قبلش فروش زدم