پالی گان

نقطه عطف جدید پالی گان با 7000 برنامه غیرمتمرکز و پیشی گرفتن از حجم تراکنش روزانه اتریوم

پروتکل های لایه 2 با هدف ایجاد مقیاس پذیری در شبکه پر ازدحام اتریوم، از اوج دیفای در سال گذشته، صحنه نمایش کریپتو را ربوده اند. یکی از موارد قابل توجه پالی گان بود، که برای بسیاری از طرفداران DeFi که به دنبال کارمزد کم و سرعت بالا در تراکنش‌های خود هستند، تبدیل به یک پلتفرم ایده آل شده است.

پالی گان در حال توسعه مداوم

پالی گان (MATIC) هر روز برنامه های سیستم مالی غیرمتمرکز (DeFi) بیشتری را به شبکه خود اضافه می کند. تا حدی که اکنون بیش از 7000 برنامه غیرمتمرکز (dApp) در شبکه آن عملیاتی شده است و بر اساس داده های Alchemy، در سه ماه گذشته تعداد این برنامه ها دو برابر شده است.

در پستی در یک وبلاگ، تاکید شد که تعداد تیم‌هایی که پروژه‌های خود را روی  شبکه Polygon می‌سازند نسبت به اواسط سال گذشته هر دو ماه دو برابر شده است. تا پایان دسامبر، این تعداد به 6000 پروژه رسیده بود که نسبت به ماه قبل 43 درصد افزایش داشت. این هجوم عظیم منجر به افزایش 74 درصدی استفاده از شبکه در مدت مشابه شده است.

تیم های شبکه پالی گان

در حالی که این تعداد با تعداد برنامه های غیر متمرکز ساخته شده بر روی اتریوم که در ماه مه 2020 از 13000 دی اپ عبور کرده بود، فاصله زیادی دارد، سرعت رشد پذیرش Polygon نشان دهنده محبوبیت روزافزون آن است.

علاوه بر این، 4.4 میلیارد دلار در پروتکل های DeFi در زنجیره قفل شده است. در طول سال گذشته، شبکه‌های DeFi برتر مانند آوه (Aave)، یونی سوآپ (Uniswap) و کرو (Curve)، همراه با مارک‌هایی مانند برندهای دی اند جی و آدیداس ادغام شد. Polygon post اشاره کرد که از این تعداد، 55٪ از پروژه ها به طور انحصاری در Polygon ادغام شده اند، در مقایسه با 45٪ که در اتریوم نیز مستقر شده اند.

بیش از 1 میلیارد تراکنش!

از نظر پذیرش کاربر، Polygon یک میلیارد تراکنش در سال گذشته با بیش از 2.67 میلیون کاربر فعال ماهانه ثبت کرد که این تعداد، 3 میلیون تراکنش در روز ایجاد کردند و ادعا می کند بیش از دو برابر حجم اتریوم است.

با این حال، فعالیت شبکه غیرقابل توقف است زیرا افزایش در کاربرد، نواقص آن را آشکار کرده است. در اوایل این ماه، یک بازی کشاورزی مبتنی بر بلاک چین به نام Sunflower Farmers توانست ازدحام بالایی در پالی گان ایجاد کند و بسیاری از کاربران از تراکنش‌های ناموفق و کاهش عملکرد در سراسر بلاک چین شکایت داشتند.

این مساله می تواند به طور جدی هدف وجود Polygon را شکست دهد، زیرا جذابیت آن در کارایی بالای آن نهفته است.

منبع: ای ام بی کریپتو

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments