هک شدن توییتر نخست وزیر هند و کلاهبرداری با بیت کوین

هک شدن حساب توییتر نخست وزیر هند و کلاهبرداری بیت کوین

نخست وزیر هند، نارندرا مودی (Narendra Modi) اوایل امروز به طور ناخواسته یک کلاهبرداری Bitcoin را به انجام رساند.

حساب رسمی توییتر نخست وزیر هند یعنی Narendra Modi امروز قربانی یک هک گردید. 

در چندین توییت یکسان، او درباره قانونی سازی بیت کوین (Bitcoin) توسط دولت هند و خرید 500 واحد BTC به ارزش 54.6 میلیون دلار، برای توزیع این کوین ها بین ساکنین کشور، صحبت کرد.

هک توییتر نخست وزیر هند

این پیام که به وضوح غیر واقعی به نظر می رسید، یک لینک به همراه داشت که ورودی این کلاهبرداری بود. پس از این که تقلبی بودن این توییت ها برملا شد، توییتر با دفتر نخست وزیر تماس گرفت و توییت ها را حذف کردند.

پس از آن، نخست وزیر هند از 73.4 میلیون کاربر که او را در این فضای مجازی دنبال می کنند خواست که پیام هایی که از جانب او در طی این هک دریافت کرده اند را نادیده بگیرند.

توییتر نخست وزیر هند

 توییتر مدعی است که حساب های دیگر تحت تاثیر این اتفاق قرار نگرفته اند.

همانطور که گزارش آن قبلاً هم منتشر شده بود، اکانت های رسمی توییتر ایلان ماسک، بیل گیتس، جو بایدن، کیم کارداشیان و برخی دیگر از افراد مشهور در جولای 2020 مورد حمله هکر ها قرار گرفت تا یک کلاهبرداری مشابه انجام گیرد. این بزرگترین هک در تاریخ پلتفرم محبوب توییتر بوده است.

توییتر بعداً به توضیح در این باره پرداخت و اعلام کرد که این حساب های بزرگ، به کمک یک حمله مهندسی اجتماعی، مورد حمله قرار گرفته اند؛ بدین گونه که هکر ها یکی از کارمندان شرکت توییتر را فریب می دهند تا از این طریق بتوانند به به سیستم های داخلی پلتفرم های میکروبلاگینگ، دسترسی داشته باشند.

در ماه مارس 2021 یک نوجوان از فلوریدا که مغز متفکر این حمله آنلاین بود به 3 سال زندان تعزیری و 3 سال حبس تعلیقی محکوم شد.

حساب نخست وزیر هند در حالی مورد حمله هکر ها قرار گرفت که او پس از چندین ماه حدس و گمان، به تازگی اعلام کرد به زودی، تصمیمات نهایی مبنی بر نحوه نظارت بر قوانین ارزهای دیجیتال، از جانب او اتخاذ خواهد گردید.

در جریان نشست مجازی وی با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، نخست وزیر هند خواستار کار بر روی مقررات جهانی برای ارزهای دیجیتال و رسانه های اجتماعی شد تا بدین وسیله، از عدم آسیب رسانی این عرصه ها به نهاد های دموکراتیک، اطمینان حاصل گردد.

او در این باره گفت:

ما باید به طور مشترک، به تشکیل هنجار های جهانی مرتبط با فضای مجازی، کریپتوکارنسی و فناوری های نوظهور بپردازیم تا بتوان از آنها برای تقویت دموکراسی استفاده کرد، نه برای نابودی آن.

منبع: یو تودی

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments