مخالفت با قانون بیت کوین در السالوادور

مخلفت با قانون BTC، السالوادور را با چالشی اساسی روبه رو می کند

یک حزب سیاسی در السالوادور شکایتی را مطرح کرد که در آن ادعا می کند قانون جدید BTC رئیس جمهور این کشور، می تواند خلاف قانون اساسی باشد و به ضرر کشور باشد. 

برنامه های بزرگ السالوادور مبنی بر ترویج بیت کوین (BTC) در اقتصاد این کشور، در صورتی که قانون بیت کوین رئیس جمهور بوکله، در دادگاه ثابت شود که به ضرر السالوادور است، ممکن است چندان طبق برنامه پیش نرود. 

گروهی از شهروندان هم که با حزب سیاسی farabundo marti جبهه آزادیبخش ملی متحد می شوند، شکایتی با همین موضوع مطرح کرده اند که این قانون خلاف قانون اساسی است. 

رهبری این جنبش در کنار شهروندان بر عهده Jaime Guevara, رهبر جبهه آزادی بخش ملی می باشد. در بین این شهروندان، Plaintiff Oscar هم به چشم می خورد. کسی که قانون بیت کوین السالوادور را فاقد صلاحیت های لازم و بنیادی می داند و بر این باور است که این قانون، بسیاری از احتمالات خسارت به کشور را نادیده گرفته است. 

انریکه آنیا، وکیل سالوادوری، اظهار داشت که دفتر ریاست جمهوری در خصوص چگونگی اجرای قانون بیت کوین، چندان واضح عمل نکرده است. او همچنین احتمال می دهد که قانونگذاران به صورت داخلی، دادخواست را آغاز کرده اند. 

رهبر این جنبش علیه قانون بیت کوین، Guevara اعلام کرد که این شکایت تنظیم شده به نفع کشور و به نمایندگی از مردم است. 

در یک نظر سنجی توسط اتاق بازرگانی و صنایع السالوادور که 1600 نفر در آن شرکت داشتند، مشخص شد که تقریبا از هر 10 نفر، 8 نفر تمایلی به دریافت دستمزد و حقوق با بیت کوین را ندارند. 

در هفته قبل وزیر کار و رفاه اجتماعی السالوادور در صحبت های خود گفت که این کشور هنوز برای پذیرفتن BTC به عنوان پرداخت حقوق و دستمزد، آمادگی لازم را ندارد. 

قبل تر درخواست کمک پیرامون برنامه های پذیرش گسترده BTC از طرف بانک جهانی رد شد. 

همانطور که قبلا در کوین تلگ اف گزارش شده بود، حتی اگر قانون بیت کوین پا بر جا باقی بماند، به دلیل محدودیت هایش در مقیاس پذیری، هنوز موانع بزرگی در سر راه آن برای یک پذیرش گسترده قرار خواهد داشت. 

در حال حاضر (زمان تنظیم این خبر) bitcoin با 3.18 درصد رشد منفی در 24 ساعت گذشته، با قیمت 31,664.67 دلار معامله می شود.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments