درامد توکن های nft

درآمد 2.32 میلیارد دلاری بازی های NFT در سه ماهه سوم سال

گزارشی که توسط Blockchain Gaming Alliance منتشر شده است نشان می دهد که بازی های مبتنی بر توکن غیرقابل تعویض (NFT) میلیاردها دلار درآمد در سه ماهه سوم ایجاد کرده اند.

بر اساس گزارشی که توسط Blockchain Gaming Alliance یا BGA منتشر شده است، بازی های بلاک چین به رشد و تسلط بر فضای توکن های غیرقابل تعویض (NFT) با سهمی تقریباً 22 درصدی از کل حجم معاملات NFT در سه ماهه سوم سال 2021 ادامه می دهد. این گزارش نشان می‌دهد که بازی‌های NFT بین جولای تا سپتامبر 2.32 میلیارد دلار درآمد داشته‌اند.

به فعالیت های مرتبط با متاورس نیز در این گزارش اشاره شده است که نشان میدهد رکورد فروش زمین مجازی به 42.6 میلیون دلار رسیده است در حالی که کل ارزش بازار برای برنامه های غیرمتمرکز دنیای مجازی به بالاترین رقم تاریخی خود یعنی 4.6 میلیارد دلار در پایان نوامبر رسیده است.

علاوه بر این، این گزارش اشاره کرد که “6566 درصد افزایش در کیف پول‌های فعال منحصر به فرد روزانه وجود دارد.” اینها کیف پول هایی هستند که با قراردادهای هوشمند متصل به بازی ها تعامل دارند.

این گزارش همچنین به سرمایه گذاری های قابل توجهی در شرکت های بازی های بلاک چین و بازی های play-to-earn در سال جاری اشاره کرده است. شرکت نرم‌افزار بازی Animoca Brands مستقر در هنگ‌کنگ در ماه می 88 میلیون دلار، در ژوئیه 138 میلیون دلار و در اکتبر 65 میلیون دلار جذب کرد که ارزش خود را دو برابر کرد و به 2.2 میلیارد دلار رساند.

علاوه بر این، Dapper Labs، توسعه دهنده بازی کریپتو کیتیز با فروش 230 میلیون دلاری در پروژه NBA Top Shot، دنیا را شوکه کرد. در همین حال، اکسی اینفینیتی با الهام از بازی پوکمن بازی‌های مبارزه ای مبتنی برا NFT در حال حاضر رکورد بیشترین فروش NFT را با فروش تقریباً 4 میلیارد دلاری در تمام دوران دارد.

دراگوس دونیکا، یکی از بنیانگذاران DappRadar، معتقد است که این رشد همچنان ادامه خواهد داشت، زیرا همه چیز به سمت متاورس در حال حرکت است. به گفته دونیکا:

رشد کاربران بازی‌های بلاک چین منجر به چیزی بزرگ‌تر و «به‌طور بالقوه فراگیر» یعنی متاورس خواهد شد.

همانطور که متاورس محبوب تر می شود، شرکت های بزرگ وارد معرکه می شوند. در چین، علی‌رغم هشدارهای دولت در مورد NFTها و دارایی‌های مجازی، شرکت‌ها مسابقه‌ای را برای ثبت علائم تجاری مرتبط با متاورس آغاز کردند. بیش از هزار شرکت برای ثبت 8534 علامت تجاری متاورس تا روز یکشنبه درخواست داده اند.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments