ماجرای کیف پول نهنگ مرموز با 50 درصد از عرضه کل ارز SLP | مالک آن کیست؟

ماجرای کیف پول نهنگ مرموز با 50 درصد از عرضه کل ارز SLP | مالک آن کیست؟

برخلاف توضیح واضح، این کیف پول عظیم نهنگ متعلق به Axie Infinity یا شرکت پشت آن یعنی Sky Mavis نیست.

نزدیک به یک سال است که یک کیف پول اسرارآمیز اکسی اینفینیتی بی سر و صدا میلیاردها ارز اسموت لاو پوشن (SLP) را جمع آوری کرده که این ارز دیجیتال، توکن یکی از محبوب ترین بازی های رمز ارز برای کسب درآمد (P2E) در صنعت کریپتو است. 

امروزه، کیف پول نهنگ ناشناس اکنون کمی بیش از 22 میلیارد دلار ارز اسموت لاو پوشن دارد که این بیش از 50 درصد کل عرضه در گردش توکن می باشد. 

⁉️مشکل چیست؟ هیچ کس نمی داند متعلق به چه کسی است و قصد آنها چیست.

کیف پول مورد بحث توسط مایکل بنکو، بازیکن و یکی از بنیانگذاران فناوری Axie Infinity، مورد توجه کوین تلگراف قرار گرفت، که اولین بار در 25 آگوست متوجه این کیف پول مرموز شد.

آیا باید نگران باشیم؟

بنکو به کوین تلگراف گفت با توجه به مقدار SLP که در مدت زمان نسبتاً کوتاهی جمع آوری کرده بود، نگران این کیف پول شد که به طور بالقوه می تواند اکوسیستم بازی را ویران کند.

اهمیت کیف پولی که دارای این همه SLP است، اگر یک فرد فردی باشد، به آن شخص کنترل زیادی بر اقتصاد می دهد، به خصوص در اقتصادی که ضرب کردن یک توکن بسیار سخت است.

اکسی اینفینیتی که در سال 2021 راه اندازی شد، یک بازی مبتنی بر بلاک چین است که در آن بازیکنان NFT از موجودات کارتونی را خریداری می کنند که آنها را پرورش می دهند و در گیم پلی نوبتی با بازیکنان دیگر مبارزه می کنند.

توکن SLP توسط بازیکنان برای تکمیل ماموریت‌های روزانه، مبارزه با سایر بازیکنان در حالت “Arena” یا بازی با هوش مصنوعی در حالت “Adventure” به دست می‌آید. SLP را می توان برای پرورش Axies و طلسم های درون بازی (پاور آپ) استفاده کرد. علاوه بر این معامله گران می توانند به خرید ارز SLP یا فروش در صرافی های داخلی و خارجی بپردازند.

بنکو خاطرنشان کرد که طبق آخرین بروزرسانی، یک بازیکن متوسط Axie Infinity می‌تواند بین 10 تا 70 توکن SLP در روز تولید کند، بسته به اینکه چقدر در بازی خوب هستند.

این یک نگرانی است، اگر کسی با 22 میلیارد SLP در آنجا نشسته باشد […] آنها واقعاً می توانند قیمت را ثابت نگه دارند یا قیمت را در زمانی که واقعاً باید بر اساس شرایط طبیعی بازار بالا می رفت، پایین نگه دارند.

طبق گفته Coingecko، این ارز دیجیتال در حال حاضر 0.003967 دلار قیمت دارد که 99 درصد از بالاترین قیمت 0.40 دلاری در 13 ژوئیه 2021 کاهش یافته است.

مالک کیف پول مرموز چه کسی است؟

نظریه هایی که وجود کیف پول را توضیح می دهند تاکنون تنها به بن بست منجر شده است.

بنکو در ابتدا این نظریه را مطرح کرد که کیف پول «برخی از سیستم های اکسی اینفینیتی باید به طور خودکار SLP را بین بازیکنانی که آن را به دست آورده بودند توزیع کند.»

با این حال، الکساندر لارسون، یکی از بنیانگذاران و مدیر اجرایی Sky Mavis به کوین تلگراف گفت که نه Sky Mavis و نه Axie Infinity هیچ یک از ارزهای رمزنگاری شده بازی را در اختیار ندارند و اظهار داشت:

همه توکن های موجود توسط بازیکنان ساخته شده اند.

گبی دیزون، یکی از بنیانگذاران Yield Guild Games – یکی از DAO های اصلی برای بازیکنان Axie – گفت که YGG مالک این کیف پول نیست و پیشنهاد کرد که این کیف پولی است که توسط یک صرافی برای نگهداری نقدینگی استفاده می شود.

دیزون گفت: «فکر نکنید این مال ماست، زیرا ما معمولاً از تمام SLP ضرب شده خود برای توسعه استفاده می‌کنیم،» و افزود که «محتمل‌ترین توضیح این است که یک پلتفرم آن را برای نقدینگی خود نگه می‌دارد».

با این حال بنکو خاطرنشان کرد که در حالی که بسیاری از تراکنش‌های SLP بایننس را به عنوان فرستنده یا گیرنده بسیاری از تراکنش‌ها می‌نگریستند، با نگاهی به تراکنش‌ها، او باور نمی‌کند که این کیف پول متعلق به صرافی ارز دیجیتال است.

به نظر می رسد بایننس یک کیف پول رسمی [از قبل] دارد، که این کیف پول نیست.

منبع : کوین تلگراف

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments