درخواست فسخ قرارداد توییتر از طرف ایلان ماسک | دلایل جدید برای پایان دادن به معامله 44 میلیارد دلاری

درخواست فسخ قرارداد توییتر از طرف ایلان ماسک | دلایل جدید برای پایان دادن به معامله 44 میلیارد دلاری

ایلان ماسک، ثروتمندترین مرد جهان و رئیس تسلا، اخطار فسخ قرارداد دیگری را به شرکت توییتر ارسال کرد. با این حال، این بار ماسک از افشاگر به عنوان دلیل جدیدی برای پایان دادن به این 44 میلیارد دلار با غول رسانه های اجتماعی نام برد.

پیش از این Coingape گزارش داده بود که پیتر زاتکو، رئیس سابق امنیت توییتر فاش کرده است که پلتفرم رسانه‌های اجتماعی، تنظیم‌کنندگان را در مورد داده‌های هرزنامه و حساب‌های ربات گمراه کرده است.

او افزود که آنها هیچ منبعی را که بتواند تعداد دقیق ربات ها را محاسبه کند، در اختیار ندارند. افشاگر همچنین اعلام کرد که توییتر قصد ندارد این داده ها را دریافت کند.

در همین حال، ایلان ماسک قبلاً توییتر را متهم کرده است که جزئیات ضروری مورد نیاز در قرارداد 44 میلیارد دلاری را فاش نکرده است.

تیم حقوقی ایلان ماسک روز سه شنبه اخطاریه دیگری را برای فسخ قرارداد خرید توییتر به ارزش 44 میلیارد دلاری وی برای خرید توییتر با ذکر دلایل اضافی ارائه کرد.

در پی انتشار این خبر سهام توییتر در معاملات قبل از بازار بیش از 1 درصد کاهش یافت.

در 8 ژوئیه، تیم حقوقی ماسک ابتدا اخطاریه ای را به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) برای پایان دادن به خرید توییتر ارسال کرد. تیم حقوقی ماسک ادعا کرد که “توئیتر به تعهدات قراردادی خود عمل نکرده است.

در اطلاعیه پیگیری که به SEC فاش شده است، ادعاهای مطرح شده توسط Zatko به عنوان دلایل اضافی برای فسخ معامله ذکر شده است.

اتهامات مربوط به برخی حقایق، که قبل و تا 8 ژوئیه 2022 برای توییتر شناخته شده بود، اما در آن زمان برای تیم ماسک فاش نشده بود آشکار شد که پایه های اضافی و متمایز را برای فسخ قرارداد فراهم می کند. مایک رینگلر، نماینده قانونی ماسک از Skadden، Arps، Slate، Meagher & Flom LLP در نامه ای به رئیس حقوقی توییتر نوشت.

رینگلر در نامه گفته است که آخرین اخطار فسخ برای پایان دادن به قرارداد ادغام “از نظر قانونی ضروری نیست“، اما در صورتی که پرونده 8 جولای “به هر دلیلی نامعتبر باشد” تحویل داده می شود.

در این نامه به نمایندگی از ماسک آمده است که شکایت زاتکو حاکی از سوء رفتار گسترده در توییتر است – که همه آنها به مدیران و مدیران ارشد توییتر، از جمله (مدیر عامل) پاراگ آگراوال فاش شده است – که احتمالاً عواقب شدیدی برای تجارت توییتر خواهد داشت.

وکیل ماسک گفت که زاتکو ادعا می‌کند که توییتر به تعهداتش طبق توافقنامه سال 2011 با کمیسیون تجارت فدرال «نقض مادی» دارد. در این نامه برخی از اتهامات دیگر زاتکو از جمله ادعاهایی مطرح شده است که توییتر “به طور منحصر به فردی در برابر اختلالات سیستمیک ناشی از خرابی مراکز داده یا عوامل مخرب آسیب پذیر است”، چیزی که مدیران ارشد از آن می دانستند اما “آن را نادیده گرفتند و به دنبال مبهم کردن آن بودند.

در این نامه آمده است: «این ادعاها، در صورت صحت، نشان می‌دهد که توییتر مفاد زیر از توافق‌نامه ادغام را نقض کرده است، در نتیجه به طرف‌های ماسک این حق را می‌دهد که توافق‌نامه را طبق شرایط آن که به طور کامل در زیر توضیح داده شده است، فسخ کنند».

توییتر و ماسک در 17 اکتبر در دلاور محاکمه خواهند شد تا تلاش ماسک برای لغو تصاحب این شرکت را حل کنند مگر اینکه ابتدا به توافقی دست یابند.

از زمان پیشنهاد تصاحب توییتر، ماسک شکایت کرده است که تعداد حساب‌های جعلی یا اسپم در پلتفرم رسانه‌های اجتماعی بیشتر از آن چیزی است که فاش شده است. در نامه 8 ژوئیه، تیم حقوقی ماسک ادعا کرد که این شرکت از ارائه اطلاعات مربوط به این حساب‌ها به مدیر عامل تسلا “شکست یا خودداری کرده است“.

پیش از محاکمه ماه اکتبر، تیم حقوقی ماسک از زاتکو افشاگر احضار کرده و به دنبال اطلاعاتی درباره حساب‌های اسپم شرکت و آسیب‌پذیری‌های امنیتی ادعایی آن است.

منبع: سی ان بی سی

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments