بی تاثیری توییت های ماسک

بی تفاوتی بازار نسبت به توییت های ایلان ماسک

به نظر می رسد ایلان ماسک که خود را پدرخوانده دوج کوین (Doge) می نامد به سرعت دارد تاثیر قدرتمند خود را بر روی بازار ارز دیجیتال از دست می دهد.

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس، به تدریج در حال از دست دادن نفوذ خود در بازار ارزهای رمزپایه است. این امر بر اساس عدم تأثیر اخیراً توییت های مربوط به ارز دیجیتال او بر قیمت های رمزنگاری استنتاج شده است.

تا همین چند ماه پیش، تنها یک توییت از ماسک که بیت کوین، دوج کوین یا هر ارز رمزنگاری شده دیگر در آن ذکر شده بود برای افزایش قیمت این دارایی های دیجیتال، آن هم با اختلاف زیاد کافی بود.

به عنوان مثال ، دوج پس از اینکه ایلان ماسک در ماه فوریه به این رمزارز روی خوش نشان داد، 50 درصد افزایش یافت. در ژانویه هم، پس از اینکه ماسک “Bitcoin” را به بیوگرافی توییتر خود اضافه کرد ، بیت کوین به طور مشابه 18درصد رشد کرد.

بی اعتمادی به ماسک

“اعتبار ماسک در بازار ارز دیجیتال” مدیر عامل تسلا به سرعت در حال فرسایش است. شاید مهمترین مورد، که خشم علاقه مندان به رمزنگاری را برانگیخت هنگامی بود که برای اولین بار اعلام کرد تسلا پذیرش بیت کوین را برای ماشین های الکتریکی خود در اواخر ماه مارس آغاز می کند و فقط پس از چند ماه  به دلیل نگرانی های زیست محیطی حرف خود را پس گرفت. این موضوع همچنان نیز ادامه داشت، ماسک سپس در برنامه Saturday Night Live ظاهر شد و او آشکارا Dogecoin را “معدن طلا” خواند و در فردای همان روز دوج کوین یک ریزش بسیار شدید را تجربه کرد.

در نتیجه ، توییت های اخیر ماسک که به رمزنگاری ها اشاره می کند، تاثیر مهمی بر قیمت آنها نداشته است. به عنوان مثال ، در تاریخ 2 ژوئیه ، او یک توییت جدید درباره میم کوین محبوب توییت کرد. در همین حال ، قیمت دوج کوین تا حد زیادی تحت تأثیر قرار نگرفت.

با کاهش قدرت نفوذ وی بر ارزهای رمزپایه اصلی، به نظر می رسد که باقیمانده نفوذ ماسک بر روی بازار فقط برای تأثیرگذاری بر آنچه بسیاری از کاربران به عنوان “سکه های بدرد نخور” می بینند کافی است.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments