سقوط قیمت بیت کوین به زیر 20 هزار دلار | شایعات هک صرافی Mt.Gox 

سقوط قیمت بیت کوین به زیر 20 هزار دلار | شایعات هک صرافی Mt.Gox 

ادعاهایی مبنی بر اینکه 137000 بیت کوین در شرف تخلیه در بازار آزاد است، موجب شده تا نوسانات قیمت بیت کوین با شک و تردید شدید روبرو شود. 

بیت کوین (BTC) نتوانست حمایت 20000 دلاری را در 27 آگوست حفظ کند زیرا ترس از فروش توسط کاربران صرافی منحل شده Mt. Gox بر فشارهای قیمتی افزود.

شایعات صرافی Mt.Gox رد شد

داده‌های TradingView نشان می دهد که قیمت بیت کوین به پایین‌ترین حد خود در شش هفته اخیر رسید و در Bitstamp به 19766 دلار رسید.

به نظر می‌رسد که نقدینگی ضعیف آخر هفته وضعیت آشفته ای را در بازار کریپتو ایجاد کرده است و به شایعات تایید نشده مبنی بر اینکه وجوه Mt.Gox قرار است در 28 آگوست به فروش برسد، واکنش بدی نشان دادند.

ادعاها در زمان نگارش این مقاله بسیار متفاوت بود، به طوری که برخی معتقد بودند که فروش 137000 بیت کوین آن هم طی یک تراکنش شایعه است. از طرفی برخی دیگر بر این باورند که وجود طی چند تراکنش ارسال خواهد شد.

صرافی Mt.Gox تقریباً ده سال پیش با صدها هزار بیت کوین هک شد. پس از یک روند قانونی طولانی مدت در مورد وجوهی که به سرقت رفته بود، نوبواکی کوبایاشی، در 6 ژوئیه اعلام کرد که آماده پرداخت دارایی از دست رفته به کاربران است.

در اسناد آن زمان، کوبایاشی «پایان ماه اوت» را به عنوان دوره مرجعی که طی آن ممکن است برخی از پرداخت‌های اولیه آغاز شود، ذکر کرد.

با وجود اینکه هیچ اطلاعات رسمی جدیدی در وب سایت اختصاصی مربوط به مراحل پرونده ظاهر نشده است، با این حال، مشخص نیست که چرا شایعات فروش به این سرعت مورد توجه قرار گرفته است.

توییت

همچنین این فقط برای کسانی است که پرداخت زودهنگام یکجا را انتخاب می کنند، به این معنی که آنها فقط بخشی از بیت کوین خود را دریافت می کنند. کسانی که تا پایان دوره تکمیل پرونده صبر می کنند، سال ها بعد بیشتر می گیرند.

در همین حال، از نظر جاش راجر، معامله گر و تحلیلگر، حتی اگر کل بیت کوین های هک شده به یکباره فروخته شود، فشار فروش ناشی از آن گونه ای از رویداد آخرالزمانی را ایجاد نمی کند که برخی تصور می کردند.

توییت جاش راجر

میشائل ون دی پوپ، یکی از همکاران کوین تلگراف، افزود: ترس از فروش بیت کوین های Mt. Gox، بی دلیل است.

سود در نوسانات آخر هفته فشرده می شود

با این وجود، ضررهای اخیر باعث درد بیشتری برای دارندگان بیت کوین موجود شد. بر اساس داده‌های شرکت تجزیه و تحلیل زنجیره‌ای Glassnode، درصد عرضه کلی BTC در سود به پایین‌ ترین حد یک ماهه در روز یعنی کمی بالاتر از 55 درصد رسید.

درصد عرضه کلی بیت کوین

در همین حال، سکه‌های قدیمی‌تر به روند افزایشی خود ادامه دادند، در حالی که درصد عرضه آخرین بار دو سال پیش یا بیشتر از کیف پول خود را ترک کرد و به بالاترین حد ده ماهه رسید.

درصد عرضه دو ساله بیت کوین

کوین تلگراف اخیراً گزارش داده است که رفتار دارندگان بلند مدت علیرغم رکود بازار ارزهای دیجیتال در سال 2022 تقریباً بدون تغییر باقی مانده است.

منبع: کوین تلگراف

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments