احتمال افزایش قیمت چشمگیر بیت کوین

اگر تاریخ تکرار شود، یک افزایش قیمت چشمگیر در بیت کوین رخ خواهد داد

در صورتی که یک محرک صعودی کلاسیک سال 2021 در این هفته تکرار شود، Bitcoin می تواند یک افزایش قیمت چشمگیر را شاهد باشد.

در یک توییت در 16 دسامبر (25 آذر) تحلیلگر Matthew Hyland توجه ها را به  شاخص نوسانات قیمت بیت کوین جلب کرد.

احتمال افزایش قیمت چشمگیر

با این که قیمت BTC همچنان در زیر 50,000 دلار قرار دارد، شاخص حرکتی نشان می دهد که این کوین از یک ترند نزولی طولانی مدت بیرون آمده است. این شاخص سطوح بسته شدن قیمت را در برابر دوره های قبل می سنجد.

دو شکست قیمت این چنینی تا به حال در سال 2021 رخ داده است و بعد از هرکدام، قیمت بیت کوین شاهد یک افزایش قابل ملاحظه بوده است.

تحلیلگر Hyland در یک کامنت نوشت:

دو دفعه قبلی که قیمت از یک سیر نزولی چند ماهه بیرون آمده است، یک حرکت صعودی بزرگ را به دنبال داشته است.

شاخص حرکتی بیت کوین
شاخص حرکتی بیت کوین – منبع: توییتر Matthew Hy

با این که این تضمینی بر افزایش قیمت ارز دیجیتال نمی باشد، این داده های حرکتی به بسیاری از شاخص های درون زنجیره ای پیوسته است و سیر صعودی در این ماه را نشان می دهد؛ لیستی که همچنان رو به افزایش است. 

تحلیلگر Hyland به پیش بینی های خیلی خوش بینانه معروف است و ماه پیش، با پیش بینی این که قیمت BTC در ژانویه 2022 (دی 1400) به 250,000 دلار می رسد، هیاهویی به پا کرد. این پیش بینی در حالی اعلام شد که یکی از مدل های رایج انباشت سهام را نقض می کند.

توییتر Matthew Hyland

در ادامه تحلیل ها، او اعلام کرد که هردو شاخص حرکتی و شاخص مقاومت نسبی (RSI) بر روی نمودار روزانه، رفتار های مشابه ماه سپتامبر (شهریور) از خود نشان می دهند. یعنی زمانی که بازار یک کف قیمت محلی را قبل از صعود به 69,000 دلار شاهد بود.

همزمان، پرایس اکشن نقطه ای در روز پنجشنبه آرام تر بود. علیرغم کاهش قابل توجه دلار آمریکا، BTC در حوالی 49,000 دلار قرار دارد.

داده های TradingView نشان می دهد شاخص ارزی دلار آمریکا (DXY) ه ارزش دلار در برابر سبدی از شرکای ارزهای معاملاتی می سنجد، سیر صعودی هفته پیش خود را معکوس کرد و در روز پنجشنبه، به طور قابل ملاحظه ای کاهش یافت.

شاخص DXY
شاخص ارزی دلار – منبع: TradingView

سقوط DXY یک افزایش در کریپتو و سهام را به دنبال داشت که این امر به واسطه فدرال رزرو صورت گرفت. DXY به طور معمول با BTC همبستگی معکوس دارد.

منبع: کوین تلگراف

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments