دلایل افزایش قیمت بیت کوین

دلایل افزایش قیمت بیت کوین | نظر تحلیل گران حرفه ای چیست؟

روز سه شنبه، Sven Henrich، استراتژیست اصلی بازار درباره بیت کوین و رشد آن در مواجهه با بحران های اخیر بحث کرد. این تحلیلگر فنی و مفسر بازار به چهار دلیل برای افزایش ارزش بیت کوین اشاره کرد: تجارت بنیادی، احساسی، فنی و ایمنی.

بیت کوین (BTC) روز سه شنبه به بالاترین حد خود یعنی 44256 دلار در هر واحد رسید. قیمت بیت کوین تقریباً از 20 ژانویه 2022 در حدود 39 روز از نظر ارزش دلار به این اندازه بالا نبوده است. افزایش آن باعث ایجاد گفتگوهای زیادی در رسانه های اجتماعی و انجمن ها در طول روز شد. پس از جهش قیمت ارز دیجیتال پیشرو، پیتر شیف، اقتصاددان نظر خود را در مورد عملکرد بازار در روز دوشنبه به اشتراک گذاشت.

شیف در توییتی نوشت: «طلا و بیت کوین هر دو امروز افزایش یافته اند. اما این حرکت به هیچ وجه دلالت بر همبستگی ندارد. آنها به دلایل مختلف در حال افزایش هستند. طلا به عنوان پناهگاه امن و محافظ تورم افزایش یافته است. بیت کوین به دلیل رشد ARKK افزایش یافته است. سفته بازان در دارایی های ریسکی مشروط به خرید این کاهش شده اند.

در همین حال، Sven Henrich، بنیانگذار Northmantrader.com و استراتژیست اصلی بازار، دیدگاهی کاملاً متفاوت در مورد افزایش بیت کوین در روز دوشنبه داشت. هنریچ در یک تاپیک توییتری توضیح داد که چرا فکر می‌کرد بیت‌کوین در مواجهه با این بحران در حال افزایش است. هنریچ  در تاپیک توییتر به چهار دلیل اصلی اشاره کرد که اولین آن “بنیادی” بود.

بنیادی: پذیرش همچنان در حال گسترش است، یعنی Ebay و سازمان های نهادی. این مسیر از نظر من ادامه خواهد داشت. هنریش خاطرنشان کرد: هیچ نشانه ای از ضعف در روند وجود ندارد، اما گسترش مداوم وجود دارد. 

احساس: بحران اوکراین نشان می‌دهد که بیت‌کوین چگونه می‌تواند به عنوان یک مکانیسم حمایتی برای جمع‌آوری سرمایه در زمانی که راه‌های سنتی قطع می‌شود، عمل کند. بلاک چین پول را غیر متمرکز کرد تا مرتبط تر شود.

این استراتژیست بازار ادامه داد:

از نظر تکنیکالی بیت کوین در ماه فوریه نسبت به سهام پایین تر شد که نشان دهنده واگرایی مثبت و دفاع از یک روند کلیدی بود. شروع فرآیند جداسازی همبستگی؟ امنیت در تجارت: پول های تحریم شده ممکن است بیت کوین را به عنوان پناهگاه امن جستجو کنند. این همچنین خطر را به همراه دارد زیرا بهانه ای برای تسریع مقررات (ریسک بلند مدت مثبت/کوتاه مدت) می دهد.

هنریچ می گوید «بیت کوین اینجاست که بماند» – برخی ادعا میکنند «موفقیت بیت کوین می تواند نابودی آن باشد»

هنریچ همچنین اضافه کرد که نتیجه این است که بیت کوین «اینجاست تا بماند» و سیستم پولی فیات این واقعیت را بیشتر تقویت می کند. هنریچ در تاپیک توییتری خود تاکید کرد: دلیل وجود بیت کوین اعتبار بیشتری پیدا می‌کند، زیرا دنیای فیات موجود نیاز به مداخله بیشتر برای سرپا ماندن دارد.

یک نفر به رشته هنریچ پاسخ داد و پرسید: «اگر مردم از سرمایه گذاری در بیت کوین خودداری کنند، آیا این پول سرپا می ماند؟ تقریباً مثل این است که نیاز به تزریق مداوم پول دارد.» فرد دیگری به این سوال پاسخ داد و گفت:

شما فقط سیستم پولی فیات ما را توضیح دادید.

با این حال، برخی از افرادی که به توییت‌های هنریچ پاسخ می‌دادند معتقد بودند که «موفقیت BTC نابودی آن خواهد بود» و «شمشیر دولبه شروع به رشد کرده است». این فرد پیوندی به مقاله ای گذاشت که درباره کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا (ECB) صحبت می کرد و از قانونگذاران جهانی می خواست تا مقرراتی را تصویب کنند تا روسیه را از دور زدن تحریم های مالی بازدارند.

منبع: بیت کوین دات کام

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

1 1 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments