اولین نفری که در سقوط لونا کلاسیک نقش داشت توسط پلیس کره جنوبی دستگیر شد! 

اولین نفری که در سقوط لونا کلاسیک نقش داشت توسط پلیس کره جنوبی دستگیر شد! 

پلیس کره جنوبی پس از ماه‌ها تحقیق اولین فردی را دستگیر کرده است که در فروپاشی اکوسیستم بلاک چین Terra نقش داشته است.

خبر دستگیری یو مو، رئیس تیم تجاری Terraform Labs، در 6 نوامبر در رسانه های کره ظاهر شد، سپس دادستان منطقه Choi Sung-kook این اطلاعات را در Forkast تایید کرد.

دفتر دادستانی ناحیه جنوبی سئول در 5 نوامبر حکمی را برای یو صادر کرد که طبق گزارشات، او را به نقض قانون بازار سرمایه و کلاهبرداری از طریق دستکاری قیمت بازار استیبل کوین UST، که اکنون به عنوان TerraUSD Classic شناخته می شود، متهم کرد. البته تاکنون مقامات جزئیات دستگیری را فاش نکردند.

در همین حال، سخنگوی آزمایشگاه های Terraform ادعا کرد که پرونده کره جنوبی علیه مدیران ارشد این شرکت تبدیل به دادستان سیاسی شده است و ادعا می کند که تعریف امنیت را در پاسخ به فشار عمومی گسترش داده است. سقوط اکوسیستم ترا و قیمت لونا کلاسیک به ارزش 40 میلیارد دلار در می 2022 منجر به سقوط بازار کریپتو قیمت ارزهای دیجیتال شد که تقریباً یک تریلیون دلار از بازار کریپتو را از بین برد.

با وجود توکن سوزی لونا کلاسیک و پامپ های پی در پی قیمت LUNC برای امیدوار کردن سرمایه گذاران به لونا کلاسیک 1 دلاری، انفجار Terra نقطه عطفی در تاریخ کریپتو بود که منجر به فرسایش عظیم ثروت سرمایه گذاران شد. دو کوان که پشت استیبل کوین TerraUSD بود، به همراه پنج نفر دیگر به نقض قانون بازار سرمایه کره جنوبی متهم شده است.

این در حالی است مقامات کره جنوبی به دنبال افزایش فشار بر دو کوان فراری هستند. مقامات کره جنوبی از دو کوان خواسته اند که به خانه بازگردد و با اتهامات مربوط به سقوط 60 میلیارد دلاری اکوسیستم ترا روبرو شود. توجه داشته باشید که دو کوان اخیرا در تحت نظر پلیس اینترپل نیز قرار گرفته است. با این حال، مکان او تا کنون هنوز نامشخص است. مقامات کره جنوبی گفته اند که بنیانگذار Terra باید پاسپورت خود را پس بدهد وگرنه ظرف 14 روز باطل می شود.

مسدود شدن دارایی دو کوان

اوایل روز چهارشنبه، گزارش‌هایی منتشر شد مبنی بر اینکه دادستان‌های کره جنوبی 39.6 میلیون دلار از دارایی‌های رمزنگاری Kwon را مسدود کرده‌اند. همچنین، گزارش‌های قبلی مبنی بر انتقال 3313 بیت کوین به صرافی‌های ارز دیجیتال کوکوین و OKX توسط بنیاد لونا گارد منتشر شده بود. اما در آن زمان، بنیانگذار Terra این اتهامات را رد کرد و آنها را بی اساس خواند. دو کوان در توییت های اخیر خود اعلام کرد:

من انگیزه ای در پس انتشار این دروغ ندارم – من حتی از Kucoin و OkEx استفاده نمی کنم، زمانی برای معامله ندارم، هیچ دارایی مسدود نشده است. نمی‌دانم وجوه چه کسی را مسدود کرده‌اند، اما برای آنها خوب است، امیدوارم از آن در راه خیر استفاده کنند.

او در ادامه به مقامات کره جنوبی انتقاد کرد و خاطرنشان کرد: جای تعجب نیست که رمز ارزها در کشورهایی که نهادهای دولتی را علیه مردم خود برای منافع سیاسی سلاح می‌گیرند، محبوب‌تر است. آنچه می کارید درو کنید – انقلاب ها از درون شروع می شوند.

دو کوان قبلاً گفته بود که در مورد تحقیقات با مقامات همکاری خواهد کرد. با این حال، او با وجود درخواست های متعدد، هنوز تصمیم نگرفته است که به آنها مراجعه کند.

در حال حاضر، مقررات بازار سرمایه و اوراق بهادار الکترونیکی در کشور، تعریفی قانونی از اوراق بهادار غیراستاندارد منتشر شده از طریق بلاک چین را ندارد. این کشور با تنظیم کننده مالی خود، کمیسیون خدمات مالی، به سمت ایجاد این فضا حرکت می کند و دستورالعمل هایی را برای توکن های امنیتی تا پایان سال 2022 آماده می کند.

منبع: کوین تلگراف

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments