خوش بینی بانک سرمایه گذاری JPMorgan به افزایش پاداش استیکینگ اتریوم

یک تحلیلگر در بانک سرمایه گذاری JP Morgan پیش بینی کرده است که پاداش استیکینگ تا سال 2025 به 40 میلیارد دلار خواهد رسید. 

به گفته 2 تن از تحلیلگران ارشد جی پی مورگان، انتقال سازوکار رمز ارز اتریوم به اثبات سهام (Proof of Stake) می تواند جهشی در پذیرش و ارزش این ارز باشد. 

طبق گزارش اخیر منتشر شده، JPMorgan بر این باور است که بخش استیکینگ (Staking) در دنیای ارزهای دیجیتال آماده یک رشد می باشد. 

در این گزارش، دو تحلیلگری که به آنها اشاره شد، به این موضوع پرداخته اند که چطور برنامه های اتریوم مبنی بر انتقال به ساز و کار اثبات سهام، میزان پذیرش آن توسط سرمایه گذاران نهادی و سرمایه گذاران خرد را، به کمک بازده بالا ایجاد شده به وسیله استیکینگ، افزایش خواهد داد. برنامه زمانی اتریوم این است که تبدیل از الگوی اثبات کار به اثبات سهام را بعد از ارائه آپدیت EIP-1559 تکمیل کند. 

سالانه، به وسیله استیکینگ، معادل 9 میلیارد دلار درآمد در سراسر ارزهای دیجیتال ایجاد می شود. در این گزارش پیش بینی شده است که با توجه به انتقال الگوی اتریوم به روش اثبات سهام، این رکورد می تواند تا ‌20 میلیارد دلار هم افزایش یابد. یک پیش بینی نهایی در این گزارش، مجموع پاداش استیکینگ تا سال 2025 را 40 ميليارد دلار برآورد کرده است. 

اثبات سهام روشی برای امن سازی شبکه است. کاربران می توانند توکن های خود را برای کمک به تایید معاملات و حفظ اجماع در بلاک چین، در اختیار شبکه قرار دهند و پاداش بگیرند. 

به گفته JPMorgan, بازده استیکینگ می تواند می تواند امری کلیدی برای موسسات سرمایه گذاری تلقی شود. در این گزارش آمده است که:

استیکینگ نه تنها هزینه نگهداری ارزهای دیجیتال را در مقایسه با سایر دارایی ها کاهش می دهد، بلکه در بسیاری از موارد، رمز ارز ها، بازده های اسمی و واقعی بالایی ایجاد خواهند کرد. 

در ادامه این گزارش هم اشاره شده است که کاهش نوسانات و کاهش مصرف انرژی تا چه حد می تواند فاکتور مهمی در پذیرش رمز ارزها تلقی شود. در طی چند ماه اخیر، شرکت JPMorgan علاقه واضحی به کریپتوکارنسی نشان داده است. ارائه پیشنهاد 1 درصد BTC در اوراق بهادار از برنامه آنها مبنی بر ارائه خدمات و محصولات مرتبط با رمز ارز ها به مشتریان خود خبر می دهد. 

برنامه های اجرای اتریوم 2، بعد از این که چندین بار به تعویق افتاده است، حال انتظار می رود در اواخر سال 2021 و یا اوایل 2021  به سرانجام رسد. 

در حال حاضر بیش از 12 میلیارد دلار در قراردادهای سپرده گذاری Ethereum 2 قفل شده است. 

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments