کف مارکت

آیا بازار به کف رسیده است؟ دومین هفته متوالی ورود سرمایه گذاران نهادی

با وجود اینکه ترس شدیدی بر بازار رمز ارزها حاکم است، به نظر می رسد که سرمایه گذاران نهادی با استفاده از وجوه اختصاصی، بار دیگر بیت کوین را با خرید در کف ذخیره می کنند.

پس از اینکه در ابتدای سال 2022، بسیاری از سرمایه گذاران از بازار رمز ارز خارج شدند، صندوق‌های سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال طی دو هفته گذشته شاهد افزایش تدریجی تقاضا بوده‌اند. می توان خوشبین بود که بدترین رکود بازار در حال عبور است و بازار صعودی خواهد شد.

طبق گزارش CoinShares، در هفته گذشته بازار ارزهای دیجیتال شاهد ورود 19 میلیون دلار سرمایه گذاری در این حوزه بوده است. بیت کوین (BTC) و صندوق های چند ارزی به ترتیب با 22 میلیون دلار و 32 میلیون دلار ورودی، منجر به سود شدند.

البته همه خبرها مثبت نبودند، زیرا احساسات بازار رمز ارز اتر (ETH) همچنان منفی است چرا که بالغ بر 27 میلیون دلار از این شبکه خارج شد. این خبر جریان خروج برای وجوه متمرکز بر اتریوم را در هشت هفته متوالی نشان داد. ارزهای سولانا (SOL)، پولکادات (DOT) و کاردانو (ADA) نیز خروجی های هفته را ثبت کردند.

بازار ارزهای دیجیتال از دسامبر خروجی‌های زیادی را شاهد بوده‌ است، زیرا سرمایه‌گذاران نهادی سود می‌برند و موقعیت خود را در میان فروش شدید در بازار کاهش می‌دهند. طبق داده‌های CoinShares، تا کنون در سال جاری، صندوق‌های بیت‌کوین دارای خروجی خالص 131.8 میلیون دلاری بوده‌اند. صندوق‌های اتر ۱۱۱.۲ میلیون دلار برداشت کرده‌اند.

طبق گزارش کوین تلگراف و تریدینگ ویو، قیمت بیت کوین در روز دوشنبه به 38778 دلار رسید. با این حال، قیمت ارز دیجیتال پرچمدار در دی ماه بیش از 20 درصد کاهش یافته است که بدترین شروع سال خود را از سال 2018 تجربه کرده است.

شاخص ترس و طمع بازار رمز ارز، که احساسات بازار را با استفاده از چندین منبع رصد می‌کند، با شاخص عدد 20 در حالت «ترس شدید» باقی مانده است. این شاخص که بین اعداد 1 تا 100 در نوسان است، هفته گذشته تا 13 سقوط کرد.

با این وجود، جریان های خالص ورودی به بیت کوین و صندوق های چند ارزی نشان می دهد که پول نهادی به آرامی به بازار باز می گردد. در حالی که هنوز معامله گران در مورد اینکه آیا بازار واقعاً به کف رسیده است اختلاف نظر دارند، سرمایه گذاران بلندمدت معتقدند که بیت کوین زیر 40000 دلار یک فرصت خرید جذاب است.

منبع: کوین تلگراف

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments