بازار خرسی

آیا بازار خرسی بیت کوین و رمز ارزها آغاز شده است؟

قیمت بیت کوین به دلیل نوسانات گسترده امروز به پایین ترین حد دو ماه اخیر رسیده است.

بیت کوین (BTC) در 4 دسامبر به طور ناگهانی به زیر 47000 دلار سقوط کرد و در 24 ساعت گذشته نزدیک به 20 درصد از ارزش خود را دست داد. این بزرگترین افت یک روزه از 15 ماه مه است، زمانی که قیمت بیت کوین به صورت لحظه ای به نزدیک به 33000 دلار کاهش یافت.

قیمت BTC در بازار با 26.4 درصد افت از حمایت یک هفته ای 57206 دلار کاهش یافت و به 42268 دلار سقوط کرد و سپس به مرز 45 هزار دلار بازگشت. بر اساس داده‌های ByBit، بازار بیت‌کوین در یک ساعت گذشته 1.3 میلیارد دلار لیکوئید  را در ساعت گذشته تجربه کرده است.

نمودار لیکوئید کل

همچنین بخوانید: علت سقوط قیمت ارزهای دیجیتال امروز چه بود؟

در نتیجه، بازار نزولی بیت کوین، بازار صعودی طولانی مدت 2 ماهه که از 29 سپتامبر آغاز شده است را لغو کرد، جایی که بیت کوین بیش از 63 درصد افزایش یافت و تا 8 نوامبر به بالاترین رقم تاریخ 67602 دلار رسید. با این حال، بسیاری از تحلیلگران بیت کوین از جمله TechDev به روند مشابهی با عملکرد قیمت بیت کوین برای هر سال اشاره می کنند.

در هر چرخه بیت کوین در طول تاریخ شاهد یک ماه قرمز پس از یک یا دو ماه سبز بوده ایم.

چرخه بیت کوین

یکی دیگر از دلایل سقوط بیت کوین به پایین ترین حد دو ماهه قیمت این رمز ارز را نیز می توان به مقاومت جریان اصلی تنظیم کننده ها و قانون گذاران ایالات متحده نسبت داد که از مدیران عامل صرافی های رمزنگاری برجسته از جمله FTX و Binance برای استماع در مورد دارایی های رمزنگاری شده دعوت کرده اند.

برای آگاهی از آخرین تغییرات نرخ ها به صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال مراجعه نمایید.

علی‌رغم نگرانی‌های پیرامون نوسانات و عدم انطباق با شیوه‌های مالی سنتی، بیت کوین به عنوان یک دارایی قابل دوام برای حوزه‌های قضایی با اقتصادهای ناپایدار به رشد خود ادامه می‌دهد.

با پیروی از السالوادور، دولت زیمبابوه در حال بررسی استفاده از بیت کوین است. همانطور که کوین تلگراف گزارش داد، سرهنگ بازنشسته چارلز ویکت، منشی دائمی و رئیس دفتر رئیس جمهور و واحد فناوری دولت الکترونیک کابینه، تأیید کرد که مذاکرات با مشاغل در حال انجام است.

با توجه به این موارد به نظر نمی رسد که بازار خرسی بیت کوین و ارزهای دیجیتال آغاز شده باشد. اصلاح اخیر اگرچه بزرگ و ترسناک است اما ممکن است تنها تحت تاثیر اخبار منفی منتشر شده درباره ویروس امیکرون و فشار فروش بیت کوین در صرافی ها باشد.

منبع: کوین تلگراف

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments