توقف خدمات پرفکت مانی به کاربران ایرانی اما جای نگرانی نیست!

توقف خدمات پرفکت مانی به کاربران ایرانی اما جای نگرانی نیست!

پرفکت مانی نامی است که در زمینه پول های الکترونیکی زیاد شنیده می شود. این یک پول الکترونیکی است که می‌توانید از طریق صرافی‌ هایی مانند پی 98 برای خرید پرفکت مانی و فروش آن اقدام کنید یا از آن به عنوان یک روش پرداخت در سایت های خارجی استفاده کنید. تاکنون پرفکت مانی یک گزینه محبوب برای انتقال دارایی در میان ایرانیان بوده است اما بر اساس اطلاعیه جدید منتشر شده در وب‌ سایت رسمی پرفکت مانی این شرکت از تاریخ 4 ژانویه 2024 (14 دی‌ ماه 1402) خدمات رسانی به کاربران ایرانی را متوقف خواهد کرد. محدودیت برای کاربران ایرانی توسط پرفکت مانی شامل تمامی خدمات از جمله واریز، برداشت، خرید و فروش و سایر خدمات مالی می باشد. 

خرید پرفکت مانی از پی98

نگران محدودیت ها نباشید!

پرفکت مانی به عنوان یک سیستم پرداخت الکترونیکی برای پرداخت های غیر نقدی در اینترنت ایجاد شد و تا کنون تنها پلتفرمی بوده است که ایرانیان بدون هیچ دردسری در آن فعالیت داشتند. اما همانطور که از اطلاعیه منتشر شده در وب سایت رسمی آنها پیداست این سیستم پرداخت بین المللی به دلیل اعمال فرآیندهای قانونی از تاریخ 4 ژانویه 2024 (14 دی‌ ماه 1402) دیگر خدماتی به کاربران ایرانی ارائه نخواهد داد و این اقدام دائمی است. 

کاربرانی مقیم خارج از کشور که از برای خرید اکانت پرفکت مانی وریفای شده از طریق مجموعه پی 98 اقدام کرده اند، مشکلی از این بابت نخواهند داشت و می توانند از تمامی خدمات این سیستم پرداخت بین المللی استفاده کنند. 

همچنین باید بدانید که با مدارک و هویت ایرانی در پرفکت مانی فعالیت داشته اند هیچگونه اقدامی برای شارژ حساب خود نمی توانند انجام دهند و فقط باید برای برداشت دارایی خود اقدام کنند.

کاربران ایرانی که فعالیت آن ها تنها به خرید ووچر سریع پرفکت مانی یا فروش آن محدود بوده است، همچنان می توانند نقل و انتقالات مالی خود را انجام دهند و جای نگرانی نیست.

اگر در پرفکت مانی حساب کاربری دارید، به وب سایت رسمی آن مراجعه کنید و زبان پلتفرم را به فارسی تغییر دهید تا اطلاعیه مربوطه را ببینید.

اطلاعیه پرفکت مانی برای توقف خدمات به کاربران ایرانی

♦️کاربرانی که حساب بروکرهای خود را از طریق پرفکت مانی شارژ کرده‌اند هم باید تا قبل از موعد ذکرشده، موجودی حساب خود را مدیریت کنند، چون این بروکرها فقط اجازه برداشت از همان روشی که واریزی صورت گرفته است را می‌دهند. 

راه حل مشکل تحریم ایرانیان توسط پرفکت مانی

روش های برطرف کردن محدودیت های پرفکت مانی

اینطور که پیداست کاربران ایرانی در سال 2024 با چالشهای پرداخت بین المللی سخت تری پیش رو هستند و با شنیدن این خبر مهم دچار سردرگمی و اختلال در برنامه ریزی برای تراکنش های مالی خود شده اند. اما نگران نباشید پی98 در طی این سالها که هر روز محدودیت هایی برای سیستم های پرداخت بین المللی بیشتر می شود، با شما کاربران ایرانی همراه است و تلاش می کند تا جهت رفع چنین دغدغه هایی، خدمات ارزنده ای ارائه دهد.

بنابراین در این بخش روش هایی را برای رفع این مشکل ذکر کردیم:

روش اول: استفاده از ووچرهای پرفکت مانی

ووچر پرفکت مانی به کاربران کمک می کند تا پرداخت های خود را به صورت آنلاین برای خدمات و کالاها با امن ترین روش انجام دهند. از این رو اگر پلتفرم مورد نظرتان از این روش پشتیبانی می کند، می توانید پرداخت های خود را با استفاده از ووچر پرفکت مانی انجام دهید.

مزایا

  • عدم نیاز به اکانت پرفکت مانی جهت پرداخت
  • مشخص نشدن هویت و کشور کاربر
  • مناسب برای پرداختهایی با مبلغ پایین و سریع

معایب

  • ریسک نگهداری ووچر در محل امن نامناسب برای نگهداری طولانی مدت (اگر نگران گم شدن یا دزدیده شدن اطلاعات کد ووچر هستید می توانید از طریق پی98 در کمترین زمان ممکن آن را به تومان تبدیل کنید.)

روش دوم: وریفای حساب پرفکت مانی با هویت خارج از کشور

اگر شما جزو آن دسته از کاربرانی هستید که اکانت پرفکت مانی خود را با مدارک و هویت ایرانی وریفای کرده اید، دیگر از خدمات این سیستم پرداخت نمی توانید استفاده کنید و هر چه سریعتر باید نسبت به برداشت دارایی خود اقدام کنید و سپس یک حساب جدید با هویت غیر ایرانی افتتاح کنید.

پی98 با ارائه خدمات خرید اکانت وریفای شده پرفکت مانی چنین شرایطی را فراهم آورده است تا کاربران ایرانی با دریافت اقامت خارجی، بدون هیچ نگرانی از خدمات سایت پرفکت مانی استفاده کنند.

مزایا

  • کاهش کارمزد تراکنشهای داخلی

معایب

  • نیازمند هویت خارج از کشور

روش سوم: عدم وریفای اکانت پرفکت مانی

در صورتی که قصد ندارید یک حساب وریفای شده پرفکت مانی تهیه کنید، می توانید با آدرس ایمیل ایمیل در پرفکت مانی ثبت نام کنید و از خدمات آن استفاده کنید. توجه داشته باشید که در این روش کارمزد بیشتری باید پرداخت کنید.

کارمزد پرفکت مانی برای حساب های وریفای نشده 1.99 درصد است و برای حساب های وریفای شده 0.5 درصد می باشد.

مزایا

  • نیاز به هویت خارج از کشور ندارید.
  • هزینه وریفای و تایید هویت ندارید.

معایب

  • کارمزد تراکنشها بیشتر خواهد بود.

سوالات متداول

آیا پرفکت مانی فعالیت ایرانیان را محدود کرده است؟

بله، با توجه به اطلاعیه منتشر شده در سایت رسمی پرفکت مانی، کاربران ایرانی از تاریخ 4 ژانویه 2024 (14 دی‌ ماه 1402) نمی توانند از خدمات این سیستم پرداخت استفاده کنند. 

آیا حساب پرفکت مانی ایرانیان خارج از ایران هم مسدود می شود؟

خیر، چنین محدودیت هایی فقط برای کاربران ایرانی ساکن ایران اعمال شده است.

راه حل محدودیت ایرانیان توسط پرفکت مانی چیست؟

در این مقاله ما سه روش راه حل معرفی کردیم و به بررسی مزایا و معایب هر کدام به طور خلاصه پرداختیم. در حال حاضر ایرانیان می توانند با روش های زیر از پرفکت مانی استفاده کنند:
1. استفاده از کد ووچر پرفکت مانی
2. وریفای حساب پرفکت مانی با هویت و مدارک غیر ایرانی
3. عدم وریفای اکانت پرفکت مانی و پرداخت کارمزد بیشتر

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

5 1 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
12 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
بیتا
بیتا
2 ماه قبل

شما تو سایت تون چون گفتید اگه وریفای نشده باشه مشکلی نداره باعث ضرر من شدید !مال من وریفای نشده بود و فقط با ایمیل بود ولی حالا دیدم بلاک شدم و پشتیبانی پیام دادم گفتن چون ایرانی هستی !

سعید
سعید
3 ماه قبل

من در جریان تحریم نبودم امروز زدم وارد اکانتم نشد دیدم تحریم شدم الان وضعیت موجودی و دارایی من تو پرفکت مانی چی میشه ؟

سعید
سعید
پاسخ به  مینا هاشمیان
3 ماه قبل

مشکل اینه اجازه ورود هم نمیده اخه واسه فراموشی هم موبایل خارج میخواد پین راستی آزمایی بفرسته

سعید
سعید
پاسخ به  مینا هاشمیان
3 ماه قبل

خطای نام کاربری و رمز عبور میده در حالی که هفته پیش با همون وارد شدم بدون مشکل

بیتا
بیتا
پاسخ به  مینا هاشمیان
2 ماه قبل

چطور میشه برداشت کرد وقتی انتقال پول بلاک شده وممکن نیست ؟

جاوید رضایی
جاوید رضایی
4 ماه قبل

روز به روز دسترسی مون به دنیای خارج کمتر میشه به لطف کشور عزیزمون

حسین
حسین
پاسخ به  جاوید رضایی
1 ماه قبل

این به خاطر اینکه مثل اروپا و بیشتر دنیا، برده آمریکا نیستیم. قبلا از ما حق توحش می گرفتن الان جرات چپ نگاه کردن ندارن برای همین تحریم میکنن

مهسا
مهسا
4 ماه قبل

خداروشکر که پی 98 هستش و هنوز میتونیم از پرفکت مانی استفاده کنیم