درگاه پرداخت صرافی ایرانی

ارائه درگاه پرداخت مستقیم به صرافی های ارز دیجیتال تایید شد

روابط عمومی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی اعلام کرد که کسب‌ وکارهای فعال در حوزه‌های مالی جدید شامل حوزه رمز ارز ها اجازه دریافت درگاه پرداخت اینترنتی را خواهند داشت. 

از اسفند سال گذشته که عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد خرید و فروش ارزهای دیجیتال در کشور توسط صرافی های داخلی بر اساس مصوبه قانون شورای عالی مبارزه با پولشویی و هیئت دولت در سال ۹۸ ممنوع است، سر و صدا ها پیرامون فعالیت صرافی های داخلی بسیار بوده است.

ظرف یک روز پس از اعلام این ممنوعیت در اسفند ماه شرکت ارائه دهنده خدمات پرداخت الکترونیکی شاپرک، اطلاعیه ای منتشر کرد که در آن ابلاغ شده بود خدمات پرداخت الکترونیک به پلتفرم های ارائه دهنده خدمات خرید و فروش رمز ارزها ممنوع است و باید متوقف شود.

از سوی دیگر پس از اینکه تایید شد که شرکت‌ های PSP فقط به کسب‌ وکارهای دارای نماد اعتماد الکترونیکی (اینماد) درگاه پرداخت ارائه می دهند تا مقررات مبازره با پولشویی را رعایت کنند و از طرفی هیچ قوانین واضحی درباره فعالیت های حوزه رمز ارزها و صرافی های ارزهای دیجیتال در کشور تصویب نشده است، سرانجام ابلاغیه مربوط درباره الزام داشتن نماد اعتماد الکترونیکی برای پرداخت‌ یارها صادر شد که از انتهای مرداد ماه ۱۴۰۰ اجرایی می شود. 

در بخشی از این اطلاعیه که مربوط به حوزه ارزهای دیجیتال و صرافی های رمز ارزها می شود آمده است: 

به منظور رفع مشکل کسب‌ و کارهای فعال در حوزه‌ های مالی جدید [شامل ارزهای دیجیتال] که تاکنون مقررات گذاری برای آن حوزه‌ ها انجام نشده است، پس از ثبت‌ نام اولیه در سامانه اینماد صرفاً با احراز اطلاعات و بدون اعطای اینماد، ارائه درگاه پرداخت به آن‌ها تا زمان تعیین تکلیف حوزه‌ های مذکور با تشخیص و تأیید بانک مرکزی انجام پذیرد. مرکز توسعه تجارت الکترونیکی امکان ارسال سیستمی اطلاعات احرازشده کسب ‌و کارها اعم از خرد و غیرخرد را با رعایت ملاحظات امنیتی خود، در قالب وب سرویس برای شرکت‌ های پرداختیار دارای زیرساخت لازم فراهم نماید.

روابط عمومی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی

بدین صورت صرافی‌های ارزهای دیجیتال لازم است در سامانه اینماد ثبت نام نمایند و در صورت احراز اطلاعات و تایید بانک مرکزی درگاه پرداخت مستقیم دریافت نمایند.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments