ثبت نام ارز دیجیتال

ثبت نام ارز دیجیتال و مدارک مورد نیاز آن | آموزش نحوه ورود به بازار ارزهای دیجیتال

با افزایش قیمت و محبوبیت ارزهای دیجیتال تقاضا برای سرمایه گذاری و ورود به این بازار روز به روز در حال افزایش بوده است. سرمایه گذاران و فعالان بازار های مالی در سراسر دنیا از جمله ایران به دنبال کسب سود از تغییرات قیمت این دارایی ها می باشند. سوالی که ممکن است ذهن بسیاری از تازه واردان و مبتدیان این حوزه را به خود مشغول کند این است که آیا برای فعالیت نیاز به ثبت نام ارز دیجیتال است؟ آیا بازار ارز دیجیتال مانند بازار بورس نیاز به ثبت نام دارد؟ مدارک لازم برای ثبت نام ارز دیجیتال کدام اند؟ در ادامه با ما همراه باشید تا هر آنچه لازم است به عنوان یک مبتدی برای ورود به بازار کریپتو بدانید را برای شما توضیح خواهیم داد.

برای ورود به بازار کریپتو نیاز به ثبت نام ارز دیجیتال داریم؟

در پاسخ به این سوال در یک کلمه باید گفت خیر. با این حال برای خرید و فروش رمز ارزها نیاز به ثبت نام در یک صرافی ارز دیجیتال خواهید داشت. صرافی های آنلاین ارز دیجیتال به عنوان واسطه هایی برای خرید و فروش این دارایی ها عمل میکنند. مدارک لازم برای ثبت نام ارز دیجیتال و خرید این دارایی ها ممکن است در صرافی های مختلف متفاوت باشد.

ارزهای دیجیتال دارایی های مجازی هستند که برای خرید آنها لازم است از طریق صرافی ها اقدام نمایید. 

صرافی های کریپتو پلتفرم های آنلاینی هستند که قابلیت های مختلفی از جمله خرید ارزهای دیجیتال را ارائه میدهند. کاربران ایرانی میتوانند از خدمات صرافی های ایرانی و خارجی استفاده نمایند. اما نکته ای که درباره صرافی های خارجی وجود دارد این است که اکثر آنها دسترسی کاربران ایرانی را محدود کرده اند و ریسک مسدود شدن دارایی های شما به دلیل تحریم های بین المللی بسیار بالا می باشد. به همین دلیل اکثر سرمایه گذاران و تریدرها صرافی های ایرانی را ترجیح میدهند.

چرا برای ثبت نام در صرافی ارز دیجیتال نیاز به احراز هویت داریم؟

تا اینجای کار متوجه شدیم که برای ورود به بازار کریپتو نیازی به ثبت نام ارز دیجیتال نداریم اما باید در یک صرافی آنلاین حساب کاربری ایجاد کنیم. اما تنها ثبت نام در صرافی دیجیتال برای آغاز خرید و فروش و فعالیت در این بازار کافی نیست. 

اکثر صرافی های معتبر از کاربران و مشتریان خود میخواهند که با ارسال مدارک حساب کاربری خود را وریفای کرده و اصطلاحا احراز هویت کنند.

احراز هویت با هدف جلوگیری از سوءاستفاده، کلاهبرداری و فعالیت های پولشویی صورت میگیرد.

به دلیل ماهیت ناشناس رمز ارزها این دارایی ها مورد توجه افراد سودجو و کلاهبرداران قرار میگیرد. در صورتی که کاربران یک صرافی هویت واقعی داشته باشند، هرگونه فعالیت غیر قانونی آنها قابل پیگیری و شناسایی است.

البته در اکثر صرافی های خارجی احراز هویت پس از ثبت نام اجباری نیست اما در صورت مشاهده هرگونه فعالیت مشکوک صرافی از کاربر درخواست میکند تا مدارک لازم جهت ارسال هویت را ارسال کند. در غیر اینصورت حساب کاربر مسدود شده و دارایی های وی بلوکه می شود. این در حالی است که اکثر صرافی های بین المللی به دلیل تحریم های جهانی علیه کاربران ایرانی مدارک ایرانی را برای احراز هویت نمی پذیرند. این یکی از مهم ترین دلایلی است که سرمایه گذاران ایرانی را مجاب میکند که از خدمات یک صرافی ایرانی استفاده کنند تا بدون مشکل مدارک لازم برای ثبت نام ارز دیجیتال را ارائه دهند.

ثبت نام ارز دیجیتال

چگونه برای خرید ارزهای دیجیتال در پی 98 ثبت نام کنیم؟

تا اینجا متوجه شدیم که برای ورود به بازار کریپتو نیاز به ثبت نام در یک صرافی ارز دیجیتال داریم. انتخاب یک صرافی مطمئن که خدمات مورد نیاز ما را پوشش دهد ممکن است کمی گیج کننده و مبهم باشد. صرافی پی 98 یکی از قدیمی ترین صرافی های آنلاین ارائه دهنده خدمات خرید و فروش ارزهای دیجیتال در ایران است. با ثبت نام و افتتاح حساب کاربری در این صرافی میتوانید طیف وسیعی از کوین ها و توکن های مختلف را بخرید و در زمان مناسب به فروش برسانید.

صرافی پی 98 امکان خرید و فروش با قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال را به صورت مستقیم و از طریق کارت های بانکی ایرانی فراهم کرده است. کاربران پس از ثبت نام میتوانند به سادگی سفارش خرید یا فروش هر ارزی را ثبت نمایند و معادل آن را در کیف پول یا حساب بانکی خود دریافت کنند.

برای احراز هویت و ثبت نام ارز دیجیتال به چه مدارکی نیاز داریم؟

اگرچه مدارک مورد نیاز برای احراز هویت و ثبت نام در صرافی های مختلف ممکن است تفاوت های اندکی با یکدیگر داشته باشند اما معمولا ارائه یک کارت شناسایی و یک کارت بانکی معتبر از اصلی ترین مدارک لازم برای ثبت نام ارز دیجیتال و احراز هویت در صرافی های کریپتو است.

صرافی های ایرانی معمولا از کاربر درخواست میکنند تا یک تقاضا نامه نیز به صورت دستی یادداشت کرده و تصویر آن را با تصویر خود ارسال نماید. فرایند احراز هویت و مدارک درخواست برای ثبت نام در صرافی ارز دیجیتال پی 98 نیز به همین شکل است. کافی عکس کارت شناسایی، تصویر کارت بانکی و متن یک تقاضا نامه نیاز خواهید داشت.

ثبت نام ارز دیجیتال دولتی

برخی از کاربران ایرانی به دنبال ثبت نام ارز دیجیتال دولتی هستند. با این حال باید در نظر داشته باشید که ثبت نام ارز دیجیتال دولتی و سرمایه گذاری در دارایی های وابسته به نهاد های دولتی با ماهیت غیر متمرکز ارزهای دیجیتال تناقض دارد. ارزهای دیجیتال دولتی وابسته به مراجع دولتی هستند و به همین دلیل اکثر سرمایه گذاران حرفه ای به سراغ آنها نمی روند. دخالت دولت ها ممکن است به راحتی قیمت چنین دارایی هایی را دچار نوسان کند و یا مالکیت آنها را تحت تاثیر قرار دهد.

در حال حاضر  ثبت نام ارز دیجیتال دولتی و هیچ گونه اطلاعاتی درباره خرید و یا تاریخ راه اندازی این دارایی در ایران و توسط بانک مرکزی ایران در دسترس نمیباشد. به روز رسانی ها در این باره در همین صفحه منتشر و اطلاع رسانی میشود. اگر درباره ریال کوین یا ریال دیجیتال دولت ایران کنجکاو هستید میتوانید به مقاله لینک شده برای کسب اطلاعات بیشتر مراجعه نمایید.

سوالات متداول

🟣 آیا برای تهیه ارز دیجیتال نیاز به ثبت نام است؟

برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال نیاز به ثبت نام در یک صرافی ارز دیجیتال خواهید داشت.

🟣 برای احراز هویت و ثبت نام صرافی ارز دیجیتال به چه مدارکی نیاز است؟

صرافی ها معمولا از کاربران تقاضا میکنند که مدارک شناسایی، کارت بانکی و یک متن دست نویس را برای احراز هویت ارسال نمایند.

🟣 آیا احراز هویت برای ثبت نام در صرافی ارز دیجیتال اجباری است؟

اکثر صرافی های معتبر ایرانی از کاربران میخواهند که حساب خود را احراز نمایند.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

2 1 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
لیلا
لیلا
1 سال قبل

خیلی کنجکاو بودم در مورد رمزارزها بدونم که تا حدودی فهمیدم ولی نیاز به یادگیری بیشتری دارم
و الان می‌خوام تو ی صرافی آنلاین ثبت نام کنم